کد خبر 618529
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۸

شهردار «میلواکی» با ادامه درگیری‌ها میان نیروهای پلیس و معترضان که در اعتراض به تبعیض علیه سیاهپوستان چند روز است به خیابان‌ها آمده‌اند، از اعمال مقررات جدید عبور و مرور در این شهر ایالت ویسکانسین آمریکا خبر داد.

به گزارش مشرق،به دنبال تشدید اعتراضات مردمی علیه خشونت پلیس و تبعیض نژادی علیه سیاهپوستان که به درگیری‌های چند روزه با نیروهای امنیتی منطقه «میلواکی» در ویسکانسین آمریکا منجر شده، شهردار میلواکی با اعلام یک سری مقررات منع عبور و مرور در این شهر تأکید کرد که نوجوانان از ساعت 10 به بعد حق ندارند در اماکن عمومی و خیابان‌های این شهر حاضر شوند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «تام برت» شهردار میلواک در کنفرانسی خبری از والدین خواست تا به نوجوانان خود اجازه ندهند بعد از ساعت 10 به خیابان‌ها بیایند.

معترضان خشمگین آمریکا بامداد شنبه و بعد از آن به خیابان‌های «میلواکی» آمدند و خودروهای پلیس را به آتش کشیدند که یک افسر پلیس به سمت یک فرد مظنون در حین عملیات تعقیب و گریز تیراندازی کرد و او را کشته بود. این اعتراضات روز دوشنبه نیز همچنان ادامه داشت.

ادوارد فلین رئیس پلیس میلواکی در یک کنفرانس خبری گفته است، «ویدئویی که از حادثه به دست آوردیم نشان می‌دهد که پلیس در این عملیات کاملا قانونی عمل کرده و فرد کشته شده پس از فرار با یک اسلحه در دست به سمت آنها بازگشته بوده است». با این حال پلیس میلواکی ویدئوی مذکور را انتشار عمومی نکرده است.

به گفته مقامات آمریکایی، فرد کشته شده یک آمریکایی آفریقایی تبار با نام سیلویل اسمیت، 23 ساله، بوده است.

به دنبال وقوع این حادثه، دهها نفر از مردم آمریکا، عمدتاً سیاهپوست، در اعتراض یه تیراندازی پلیس به خیابانها ریختند و تجمع آنها به درگیری با پلیس کشیده شد.

در جریان این درگیری یک پمپ گاز و چند خودروی پلیس به آتش کشیده شد و چندین تن نیز زخمی و حدود 17 نفر بازداشت شدند.

گزارش‌ها حاکی است در سال 2015 بیش از 1150 شهروند آمریکایی به دست نیروهای پلیس این کشور کشته شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس