به دنبال تداوم اعتراضاهای مردمی به تیراندازی پلیس میلواکی، نیروهای گارد ملی ایالت ویسکانسین برای کمک به پلیس شهر میلواکی به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، به دنبال تداوم اعتراضاهای مردمی به تیراندازی پلیس میلواکی، نیروهای گارد ملی ایالت ویسکانسین برای کمک به پلیس شهر میلواکی به حالت آماده باش درآمدند.

معترضان خشمگین آمریکا بامداد شنبه و بعد از آن به خیابان‌های «میلواکی» آمدند و خودروی پلیس را به آتش کشیدند که یک افسر پلیس به سمت یک فرد مظنون در حین عملیات تعقیب و گریز تیراندازی کرد و او را کشت.

ادوارد فلین رئیس پلیس میلواکی در یک کنفرانس خبری گفت، ویدئویی که از حادثه به دست آوردیم  نشان می‌دهد که پلیس در این عملیات کاملا قانونی عمل کرده و فرد کشته شده پس از فرار با یک اسلحه در دست به سمت آنها بازگشته بوده است.

به دنبال وقوع این حادثه، دهها نفر از مردم آمریکا، عمدتاً سیاهپوست، در اعتراض یه تیراندازی پلیس به خیابانها ریختند و تجمع آنها به درگیری با پلیس کشیده شد.

در جریان این درگیری یک پمپ گاز و چند خودروی پلیس به آتش کشیده شد و چندین تن نیز زخمی و حدود 17 نفر بازداشت شدند.

به دنبال احتمال وقوع درگیری در شب یک شنبه، اسکات واکر فرماندار ویسکانسین اعلام کرد که به درخواست کلانتر میلواکی نیروهای گارد ملی به حالت آماده باش درآمده و به محض درخواست پلیس در خیابانها مستقر خواهند شد. 

نیروهای گارد ملی هر ایالت در امریکا به نوعی ارتش محلی هر ایالت محسوب می‌شوند.

گزارش‌ها حاکی است در سال 2015 بیش از 1150 شهروند امریکایی به دست نیروهای پلیس این کشور کشته شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس