منابع روسی از درخواست مسکو از ایران و عراق برای استفاده از حریم هوایی آنها به منظور پرتاب موشک های کروز خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، یک منبع نظامی- دیپلماتیک روسی روز دوشنبه از درخواست مسکو از مقامات ایران و عراق برای استفاده از حریم هوایی آنها جهت شلیک موشک های کروز خبر داد.

این منبع به خبرگزاری اینترفکس گفت که وزارت دفاع روسیه هفته گذشته از عراق و ایران خواسته است تا از حریم هوایی آنها برای شلیک موشک های کروز استفاده نماید.

از سوی دیگر «ولادیمیر کوموییدوف» رئیس کمیته دفاع مجلس نمایندگان روسیه و فرمانده سابق ناوگان دریای سیاه این کشور اعلام کرد که عراق و ایران کانالی هوایی را برای عبور موشک های کروز روسیه بر فراز حریم هوایی خود ایجاد خواهند کرد.

این مقام روس همچنین ابراز اطمینان کرد که حملات روسیه به مواضع تروریست ها در سوریه با موشک های بالدار «کالیبر» تاثیر مثبتی بر روند عملیات نظامی در این کشور داشته باشد.

لازم به ذکر است که ناوگان دریایی روسیه در سال ۲۰۱۵ چندین موشک از این نوع را به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه شلیک کرده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • شیعه مولا علی ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    روسهای حقه باز کی اجازه گرفته اند که این دومی باشد هر کاری دلشان بخواد میکنند یهویی آتش بس اعلام میکنند ودر مفابل حملات تروریستها در خان طومان پشتیبانی هوایی انجام نمیدهند میخواهند با سو استفاده از بحران سوریه مشکلاتشان را با غرب در قضیه اوکراین حل کنند غرب اگر حاضر به دادن امتیاز به روسیه باشد حتی بر علیه اسد کودتا هم میکنند
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    واسه روحیه ما مضر نباشه ؟؟؟
  • محمد حسین ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    به یه شرط:زیردریایی لادا بفروشی.
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    0 0
    در قوانین بین المللی یعنی نقض حاکمیت و خیلی کشور های متحد هم به یکدیگر چنین اجازه ای نمی دهند و غیر از خطرناک بودن ، باعث نا امن شدن حریم هوایی ما می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس