کد خبر 618132
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵

صدها چینی تبار مقیم فرانسه عصر دیروز (یکشنبه) در مقابل شهرداری «اوبرویلیه» در حومه پاریس، تجمع و علیه خشونت نژاد پرستانه ای که به مرگ یک چینی منجر شد، اعتراض کردند.

 به گزارش مشرق، تارنمای روزنامه فرانسوی «لو موند»، صدها چینی در حمایت از خانواده «ژانگ شائولین» 49 ساله که روز جمعه در فرانسه قربانی خشونت علیه آسیایی تباران شد، تجمع سکوت برگزار کردند.

ژانگ 49 ساله در7 اوت (17 مرداد) زمانی که به همراه دوست چینی خود در خیابانی در اوبرویلیه در شمال شرقی پاریس، قدم می زد هدف حمله سه مهاجم قرار گرفت. جمعیت قابل توجهی از آسیایی تباران در این منطقه زندگی می کنند و در صنعت نساجی فعالیت دارند.

مهاجمان که قصد سرقت داشتند دوست ژانگ را نیز مورد ضرب و شتم قرار دادند.

ژانگ که دو فرزند داشت، عصر جمعه پس از پنج روز کما درگذشت و همراهش نیز به دلیل شدت آسیب ها پنج روز از انجام فعالیت های روزانه خود باز ماند.

این مساله خشم و نگرانی جامعه چینی های فرانسه را برانگیخت. صدها تن از آنان در مقابل شهرداری اوبرویلیه تجمع سکوت برگزار کردند و تنها پارچه نوشته «امنیت برای همه» را در دست داشتند.

نیروهای پلیس برای تضمین امنیت حاضران که مقامات تعدادشان را 500 و برگزار کنندگان مراسم، آن را چهار هزار نفر اعلام کردند، حضور داشتند.

این گزارش حاکی است: ساکنان محله چینی ها بشدت احساس ناامنی می کنند و از این احساس به خشم آمده اند. در این محله شبکه هایی ایجاد شده که افراد برای رفتن به مترو از اسکورت آنها کمک می گیرند. بسیاری از ساکنان این محله می گویند که شب ها نمی توانند به تنهایی به منزل خود باز گردند.

جامعه چینی تباران فرانسه در بیانیه ای اعلام کردند: ساکنان منطقه «سن سن دونی» (Seine-Saint-Denis) و به ویژه چینی تباران هر روز قربانی حمله و سرقت های خشن می شوند. امروز در برابر ناکارآیی تدابیر اتخاذ شده از سوی مسئولان، خشم ساکنان افزایش یافته و تنش میان گروه های مختلف احساس می شود.

«مریم درکاوی» (Meriem Derkaoui) شهردار الجزایری تبار اوبرویلیه، روز شنبه در پی درگذشت ژانگ، این جنایت شرم آور و نژادپرستانه را محکوم کرد. وی تسلیم نشدن ساکنان منطقه را در برابر تفرقه و جدایی و نیز افزایش حضور نیروهای پلیس را خواستار شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس