وزارت دادگستری آمریکا اعتراف کرد که رفتار پلیس با سیاهپوستان خشونت آمیز است و باید تغییر کند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه الجزیره، شانزده ماه پس از مرگ نوجوان سیاهپوست آمریکایی - فردی گری - بدست پلیس های قاتل در شهر بالتیمور در ایالت مریلند، بالاخره پلیس این کشور به فکر ایجاد تغییرات در رفتار و عملکرد نیروهای پلیس افتاد.

این تغییرات پس از آن در دستور کار قرار گرفت که وزارت دادگستری آمریکا در گزارشی تاکید کرد پلیس بالتیمور هر روز با مواردی روبرو بوده است که در آن، سیاهپوستان به علت ایست و بازرسی های مغایر با قانون اساسی، بازداشت و استفاده بیش از اندازه از زور از افسران پلیس شکایت داشته اند.

کوین دیویس، رئیس پلیس بالتیمور با اشاره به گزارش وزارت دادگستری و انتقاد شدید آن وزارتخانه از عملکرد نیروهای پلیس بالتیمور گفت «می دانیم مردم به علت شنیدن مواردی که در گزارش وزارت دادگستری آمده است خشمگین هستند.

به آنها حق می دهم. نمی توان از شهروندان انتظار داشت به اداره ای که اعتماد از آن سلب شده احترام بگذارند. موارد بسیاری در گزارش اشاره شده که زمینه ی از دست رفتن اعتماد مردم را فراهم آورده است.»

وزارت دادگستری در این گزارش افزود ما در سرآغاز فرآیندی هستیم که شاید با کمک آن بتوان مشکلی را که چندین دهه است شهروندان آمریکایی با آن روبرو هستند و ریشه در نژادپرستی تاریخی جامعه سفیدپوست دارد برطرف کرد.

همچنین روند شکل گیری نهادهای مردمی به گونه ای است که رنگین پوستان نه تنها در بالتیمور بلکه در هیچ شهر یا منطقه ای از آمریکا بیش از این نمی توانند و نباید شاهد نژادپرستی و خشونت پلیس باشند. شهروندان آمریکا به اندازه کافی تحمل کرده اند و دیگر ساکت نمی نشینند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس