اسم یکی از این کودکان مهدی است و 4 سال دارد. مدتی است خبر شهادت پدرش را به او داده اند ولی گفته اند که جنازه پدرش پیدا نشده است.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - از همان دوران دبیرستان به ما می گفتند که اروپایی ها در طول تاریخ طرفداران آپارتاید و نژاد پرستی بوده و هستند ولی هیچ وقت به این فکر نکردیم که این صفت بد ممکن است در جامعه ما هم وجود داشته باشد! حال با اندکی تفکر می توانیم به به نتایج قابل تاملی درمورد این مسئله برسیم. علی ای حال بررسی دلایل به وجود آمدن این حالت در جامعه ما از حوصله این نوشتار خارج است ولی با اندک دقتی در این مورد، متوجه وجود نوعی آپارتاید توجیه شده در میان لایه های زیرین جامعه می شویم. مثلا بصورت ناخودآگاه یک نوع احساس برتری نسبت به مهاجران افغان در وجود ما نهفته است که این یک آسیب بزرگ اجتماعی است.

این روزها در میان هیاهوی همه فسادهای اقتصادی، فیش های حقوقی نجومی و مدارک دانشگاهی رانتی و...، چقدر خوب می شود اگر به چند کیلومتر پایین تر از مراکز فساد و اشرافی گری هم سری بزنیم و حالی هم از خانواده های شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون بپرسیم و حداقل برای دقایقی خاک بازی های کودکانی را که باباهایشان را در راه دفاع از حرم اهل بیت از دست داده اند را تماشا کنیم.

اسم یکی از این کودکان مهدی است و 4 سال دارد. مدتی است خبر شهادت پدرش را به او داده اند ولی گفته اند که جنازه پدرش پیدا نشده است. چند ماهی هم هست که مادرش از سر نداری او را ترک کرده است و او حالا در خانه یکی از اقوامشان زندگی می کند واین در حالی است که  اصلاً کسی خبر ندارد که کودک 4 ساله ای به نام مهدی که پدرش هم شهید شده است، وجود خارجی دارد یاخیر!

با این حال هنوز عده ای فکر می کنند که خانواده این شهدا، پاداش های میلیونی می گیرند!
با فاصله چند ده متر از محل بازی مهدی کوچولو، در داخل خانه ای مخروبه، پدر شهید مدافع حرمی که بیمار هم هست، روی زمین افتاده است و از آنجایی که توانایی تأمین هزینه داروهای خود را ندارد، وضعیت بیماری اش به حالت خطرناکی رسیده است ولی حاضر نیست از بنیاد شهید درخواست کمک هزینه تهیه داروهایش را بکند و می گوید که فرزندش را در راه بی بی زینب (س) به میدان فرستاده بوده است و با تمام اعتقاد می گوید «وکفی باالله وکیلا»
این درحالی است که کمی آن سوتر وقتی که رسانه ها از فلان شخصیت سیاسی می پرسند که چگونه بدون کنکور، دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی شده است، می گوید  از سهمیه ایثارگری استفاده کرده ام!

و یک سوال دیگر:  آیا در جامعه ای که مدیران آن حقوق چند صد میلیونی می گیرند، حق خانواده های شهدای مدافع حرم اهل بیت (علیه السلام)، فقط 1 میلیون است! / تبیان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس