مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت:برخی از اسناد دفاع مقدس استان به خاطر کمبود اعتبار در حال از بین رفتن هستند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سرهنگ دل‌آرام بیان کرد: اسناد دفاع مقدس استان شامل یگان 411 مهندسی بروجرد، لشگر 57 حضرت ابوالفضل(ع)، لشگر 84 خرم‌آباد و... در حال جمع‌آوری هستند تا دایرة‌المعارفی از دفاع مقدس این استان تهیه کنیم و آن را در یادمان فرهنگی  خرم‌آباد به نمایش بگذاریم.

وی اضافه کرد: حجم وسیعی از اسناد عملکرد یگان‌ها و تهاجمات دوران دفاع مقدس در استان در حال جمع‌آوری بوده و قرار بر این است که در دانشگاه لرستان مکانی برای تفکیک آنها در نظر گرفته شود.

این مسئول اظهار کرد: برخی از اسناد دفاع مقدس استان به دلیل نبود مکان مناسب و اعتبار لازم در حال از بین رفتن هستند که برای بازسازی و بازنگری آنها به اعتبار نیاز داریم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان یادآور شد: شهدای لرستان با رشادت‌های خود در جبهه‌های حق علیه باطل از خون و جان خویش گذشتند و شایسته است که که اسناد این دلاوری‌ها برای نسل‌های آینده حفظ شود.

دل‌آرام افزود: بنیاد شهید استان درصدد است که آثار  کسانی که برای حفظ ایران اسلامی تلاش کردند را ثبت و نگهداری کند چراکه این آثار چراغ راهی برای نسل آینده است و در صورت تأمین اعتبار آثار جمع‌آوری شده تفکیک خواهند شد تا نسل جوان از خاطرات، نصایح، وصیت‌نامه و... شهدای استان بهره‌مند شوند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس