کد خبر 617219
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲

وزیر ارتباطات گفت: شرکت پست در چارچوب قوانین تجارت بین‌الملل قراردادی را با یکی از شرکتهای خارجی برای استفاده از کارت اعتباری بین‌المللی در ایران منعقد کرده است.

به گزارش مشرق، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران در حاشیه افتتاح پروژه‌های پستی با اشاره به اینکه شرکت پست در چارچوب قوانین تجارت بین‌الملل قراردادی را با یکی از شرکتهای خارجی برای استفاده از کارت اعتباری بین‌المللی در ایران منعقد کرده است گفت: بعد از برجام فضا برای سازمانهای بین‌المللی بوجود آمد که پست، مخابرات و شرکت زیرساخت از جمله شرکتهای داخلی بوده‌اند که توانستند از این فضا استفاده کرده و قراردادهایی را در حوزه بین‌الملل به امضا برسانند.

وی عنوان کرد: بر این اساس شرکت پست با انعقاد قراردادی توانست موضوع توزیع کارت اعتباری بین‌الملل را با شرکت ویژن کارت ایرانیان با سقف اعتباری 10 هزار دلار روزانه داشته باشد.

واعظی با بیان اینکه این کارت اعتباری با هر ارزی قابل تبدیل است گفت: با استفاده از کارتهای اعتباری بین‌الملل مشکلات مردم برای سفرهای خارجی و پرداختهای بین‌المللی تا حدی حل خواهد شد.

حسین مهری مدیر عامل شرکت ملی پست نیز در تکمیل توضیحات وزیر ارتباطات گفت: حدود یک سالی می‌شود روی بحث کارتهای اعتباری بین‌الملل کار می‌کنیم و بحث اساسی ما برای تجارت الکترونیکی است.

وی افزود: اعتبار این کارتها که شامل طرحهای طلایی، نقره‌ای و برنزی است نهایتا 10 هزار دلار روزانه می‌شود که مردم می‌توانند برای خریدهای خارجی به راحتی از آن استفاده کنند.

مدیر عامل پست افزود: امروز در دو واحد پستی این خدمت را خواهیم داشت و ظرف دو ماه آینده سایت تجارت الکترونیکی مان را بر مبنای دو زبان طراحی خواهیم کرد.

مهری در پاسخ به این سؤال آیا قرارداد پست با شرکت ویژن کارت انحصاری است گفت: هر شرکتی که آمادگی و مجوزهای لازم را از بانک مرکزی داشته باشد می‌تواند وارد عرصه همکاری شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    ایول. خیلی خوبه
  • ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    اولا این برند کارت اعتباری مجهول الویه در اکثروت کارت خوانها دنیا پذیرفته نیست دوما هزینه نجومی استفاده از این کارت در کشورهای خارجی سرسام آور و گاها تا 20 درصد میزانگخرید خواهد بود و حد اقل 20 دلار. یعنی اگر شما یک جنس 10 دلاری هم بخرید، باید 20 دلار حق استفاده از سرویس بدین. یا اگه یه جنس 500 دلاری بخرید با احتساب 20 درصد باید 100 دلار هزینه سرویس بدین تازه بشرط یافتن کارت خوان این کارت که بنده تا حالا در اروپا و آمریکا دستگاهی ندیدم که که این رو قبول کنه. سوما با استفاده از این کارتها تمامی اطلاعات کاربر به سیستمهای اطلاعاتی بیگانه ارسال میشه. پس میشه دریافت که استفاده از این کارت، به هیچ وجه به نفع کاربر و کشور نیست، و فقط ضرر مالی و امنیتی داره. کارتهایی معتبر بین المللی شامل: Visa Master Card American Express Discovery هستن. دوتای آخر حتی در غرب به راحتی به هر کسی داده نمیشه و نیازمند سابقه بسیار خوب اعتباری کاربر طی چندین سال است که البته بهره این دو کارت بسیار بالا و گاه تا 75 درصد میرسد. دو تای اول هم نیازمند شرایط خاص برای کاربر هستن. کارتهایی دیگه زیاد معتبر نیستن، هر جا پذیرفته نمیشن، و سود بالا، و هزینه سرویس دهی بالایی هستن. سوال اینجاست که چرا دولت چنین چاهی رو برای مردم میکنه؟ استفاده از کارتهایی اعتباری لازمه پذیرش نظامی مالی غرب و رعایت مقررات بانک مرکزی/خزانه ملی آمریکاست، طبق این مقررات، 10 درصد میزان تبادلات کارتی به خزانه ملی آمریکا واریز میشه. چرا دولت چنین بذل و بخششی از جیب مردم میخواد بکنه خدا عالمه! البته میشه گفت که یک دسیسه ساده برای رفع مسئولیت دولت در به اشتراک گذاشتن اتوماتیک اطلاعات شخصی و گردش مالی، مکانهایی بازدید و ... کاران ایرانی با سیستمهای اطلاعاتی غربه. در صورت استفاده از این کارت دولت راحت میگه ما چیزی به اشتراک نزاشتیم، مردم خودشون با استفاده از این کارتها داوطلبانه اطلاعات خودشون رو به اشتراک گذاشتن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس