روزنامه های اوکراین خبر دادند، کارشناسان نظامی این کشور پیشرفت قابل توجهی در زمینه ساخت و تولید سامانه موشک های بالستیک جدید موسوم به 'گروم' داشته اند و سرمایه گذار این پروژه یک کشور خارجی ناشناس است که کارشناسان نظامی روسی فاش کردند آن سرمایه گذار عربستان است.

سرمایه گذاری مخفیانه عربستان در موشک های اوکراین
به گزارش مشرق، روزنامه های اوکراین در گزارش خود آورده اند که موشک های این سامانه جدید همتراز موشک های 'اسکندر' از نوع '9k720' ساخته روسیه است و در حال حاضر با سرمایه گذاری یک کشور خارجی ناشناس تلاش هایی جهت بهبود و بالا بردن عملکرد آن صورت می گیرد و در پاییز سال جاری میلادی آزمایش خواهد شد.
 
رسانه های اوکراینی در ادامه آورده اند: سرمایه گذاری 40 میلیون دلاری جهت ساخت نمونه ای از این تسلیحات و انجام آزمایش های لازم صورت گرفته است و در عین حال به نقل از منابع آگاه تاکید کردند، ارتش کشورشان خود را برای جنگی گسترده در شرق اوکراین آماده می کند.
 
اوکراین برای نخستین بار در سال 2014 و طی نمایشگاه تجهیزات دفاعی در کی یف از این سامانه رونمایی و یک سال پس از آن ارتش این کشور اعلام کرد انبوه سازی این سیستم که می تواند رقیبی برای سامانه های 'اس 300' و 'اس 400' روسیه باشد در سال 2018صورت خواهد گرفت.
 
یک کارشناس روسی مسایل نظامی در این راستا اظهار داشت، اوکراین قادر به تکمیل این پروژه نخواهد بود زیرا مجتمع صنعتی نظامی این کشور قادر به تولید تسلیحات جدید نیست و تولید سامانه 'گروم' که طراحی آن به سال 2003 بازمیگردد در آن زمان به دلیل کمبود منابع مالی متوقف شد.
 
از سویی دیگر یک تحلیلگر امور نظامی روسی تصریح کرد: سرمایه گذار اصلی این سامانه عربستان و امارات هستند، به گونه ای که در سال 2003 امارات تمایل خود را نسبت به توسعه و تولید موشک های کروز و بالستیک اوکراینی در خاک کشورش ابراز داشت و در این راستا فرمانده نیروهای هوایی امارات به کی یف سفر کرد.
 
وی اظهار داشت در ماه مارچ سال 2015 میلادی اطلاعاتی در منابع رسانه ای منتشر شد که نشان می داد عربستانی ها نسبت به داشتن موشک های هسته ای 'R-36M' علاقه مند هستند و به نظر می رسد این کشورها در پروژه نظامی اوکراین مشارکت دارند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • سوال ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    اشتباه در خبر : "موشک های این سامانه جدید همتراز موشک های 'اسکندر' از نوع '9k720' ساخته روسیه است" : اسکندر یک موشک بالستیک تهاجمی است. "ارتش این کشور اعلام کرد انبوه سازی این سیستم که می تواند رقیبی برای سامانه های 'اس 300' و 'اس 400' روسیه باشد" : اس 300 ، اس 400 و موشک هایشان سامانه های پدافند زمین به هوا هستند. در کل گروم 2 موشکهای بالستیک اوکراینی هستند که از روی OTR-23 کپی شده اند
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    عربستان و کشورهای عربی اگه کروز و بالستیک انبوه به دست بیارن در کنار جنگنده های بی شمار قدرت عملیاتی ما رو محدود میکنن....آمریکا هم روی قایق روبوتیک تولید انبوه کار میکنه و خلاصه دشمن بیکار نیست ما هم نیستیم
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    چی شد این برنامه ی تولید آنتونوف 140 و 148 و 158 در ایران ؟؟؟
  • محمد حسین ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    دلیل خرید این موشک های با برد کم و دقت بالا اینه که تاسیسات نفتی و پتروشیمی و پدافندی مارو بزنن و با اف 15 و دیگر جنگنده ها از بیرون به داخل ایران موشک های کروز هوا پرتاب بزنن.(اینجا هست که توانایی نیروی هوایی مشخص میشه).
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    این موشکها در و ابزارها بیشتر کاربرد تدافعی و بازدارندگی دارند.داشتن اینها یک بحثه و جرأت استفاده بحث دیگه.مثل مقابله شناورها ی ما و امریکا،در حالی که اونا مجهزتر بودند.عربستان فرصت استفاده از این سلاحها راپیدا نمیکنه
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    وقتی این تعداد جنگنده مدرن...موشک بالستیک....پدافند های تاد و نسل جدید پاتریوت و... میگیرن پس خبری هست حتما...
  • اسی ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    حتی اگر عربستان به این موشک ها دست پیدا بکنه به پای ایران نخواهد رسید ما موشک های با برد دقیق با کمترین هزینه میسازیم و زراد خانه های ایران هزاران موشک در خودش داره که اگر عربستان دست از پا خطا کنه برای آخرین باره که خطا رو انجام میده ما یه برگ برنده بزرگ داریم اون هم نیروی انسانی ایرانه که بی نظیره
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 0
    همیشه بزرگ بینی کار دستمون داده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس