کد خبر 616612
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴

رئیس شورای عالی زکات گفت: در سال‌های اخیر شاهد جمع‌آوری سالانه ۲۳ میلیارد تومان زکات در کشور بودیم که این امر حاکی از افزایش پرداخت زکات در کشور است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله حسن عاملی در جمع نمازگزاران اردبیلی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت:‌زکات به عنوان فریضه مهم الهی از اهمیت بسزایی برخوردار بوده که تاثیرات مهمی را در توسعه و فقرزدایی در جامعه دارد.

وی روند پرداخت زکات در کشور را در حال افزایش دانست و بیان کرد: پرداخت زکات به ویژه در هنگام برداشت محصولات کشاورزی در مناطق روستایی از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و این امر لازم است که بیش از این فرهنگسازی شود.

رئیس شورای عالی زکات گفت: در سال‌های اخیر شاهد جمع‌آوری سالانه 23 میلیارد تومان زکات در کشور بودیم که این امر حاکی از افزایش پرداخت زکات در کشور است و انتظار می‌رود با انجام اقدامات فرهنگی شاهد افزایش هر چه بیشتر زکات در کشور باشیم.

عالمی با بیان اینکه باید زارعان، دامداران و باغداران با توجه به شمول زکات بر 9 چیز در این زمینه پیشگام باشند، افزود:‌ ظرفیت زکات بیش از وضعیت فعلی است و با بهبود شرایط برداشت محصولات کشاورزی انتظار می‌رود شاهد افزایش پرداخت زکات برای فقرزدایی و رفع نیازمندی‌های مردم و امور عام‌المنفعه باشیم.

وی تصریح کرد: استان اردبیل نیز در زمینه پرداخت زکات یک از استان‌های پیشرو بوده و با توجه به ظرفیت‌های خوب کشاورزی در این استان شاهد رشد پرداخت زکات در اردبیل بودیم و در سال‌های اخیر نیز 14 میلیارد ریال در استان اردبیل زکات جمع‌آوری شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس