کد خبر 616595
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷

نیروهای اشغالگر اسرائیل بامداد امروز جمعه نیز با یورش به شهر قدس اشغالی به خصوص بخش قدیمی آن، تعدادی از فلسطینیان را بازداشت کردند.

به گزارش مشرق به نقل از رسانه های خبری فلسطین، منابع محلی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست به بخش قدیمی شهر قدس اشغالی یورش برده و شماری از جوانان فلسطینی را بازداشت و به مراکز بازجویی انتقال دادند.

از جمله این بازداشت شدگان، عباده نجیب، محمد نجیب، سائد عسیله، عمر الزعانین، عبدالله دعنا، محمد عرفه، احمد الشاویش، سامی الرجبی، محمد ابو فرحه و احمد الرازم است.

این منابع اشاره کردند که دو جوان فلسطینی نیز از سوی دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی احضار شدند و این بازداشت ها نیز با نزدیک شدن به «سالروز تخریب معبد» رخ داد که نشاندهنده افزایش بازداشت ها در مناسبت های مختلف رژیم صهیونیستی است.

نیروهای اشغالگر اسرائیل همچنین 7 شهروند فلسطینی را در جریان یورش به شهر الخلیل بازداشت کردند.
منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر بامداد امروز جمعه با یورش به شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری، 5 شهروند فلسطینی را بازداشت کردند و گذشته از آن تعدادی از شهروندان اردوگاه الفوار و شهرک سعیر نیز به بازداشت صهیونیست ها درآمدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر اسرائیل احمد عبدالقادر ابو عواد دبیر کل جنبش فتح در اردوگاه الفوار و هماهنگ کننده کمیته مردمی در این اردوگاه را در حالیکه با خودروی خود قصد عبور از گذرگاه عتصیون را داشت، بازداشت کردند.
در شهرک سعیر نیز نیروهای اشغالگر خلیل صابر شلالده اسیر آزاده را پس از یورش به منزل وی بازداشت کردند.

تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت ماهیگیران فلسطینی

قایق های جنگی رژیم صهیونیستی امروز جمعه به سمت ماهیگیران فلسطینی و قایق های آنها در دریای بیت لاهیا و السودانیه واقع در شمال نوار غزه و رفح تیراندازی کردند.

به گفته ماهیگیران فلسطینی، قایق های جنگی رژیم صهیونیستی به سمت قایق های فلسطینیان تیراندازی و چند خمپاره به سمت سواحل رفح شلیک کردند.

از سوی دیگر بالگردهای اسرائیلی در آسمان نوار غزه به پرواز درآمدند.

تعرض 9 هزار شهرک نشین صهیونیست به مسجد الاقصی از آغاز سال جاری

مرکز اطلاع رسانی امور قدس و مسجد الاقصی در گزارشی تاکید کرد که از آغاز سال جاری تاکنون دست کم 9 هزار شهرک نشین و نظامی صهیونیست که بیشتر آن ها از اعضای گروهک ها و سازمان های تندرو یهودی بوده اند، اقدام به هتک حرمت مسجد الاقصی کرده اند.

این مرکز در گزارش خود آورده است که دست کم 9 هزار صهیونیست طی سال جاری وارد مسجد الاقصی شده اند که 7 هزار و 183 نفر از آن ها شهرک نشین بوده، 482 نفر از عناصر سازمان اطلاعات صهیونیستی و 241 نفر هم نظامی و غیره بوده اند. علاوه بر این شماری از اعضای سازمان میراث باستانی رژیم صهیونیستی نیز بارها اقدام به هتک حرمت مسجد الاقصی کرده اند.

بر پایه این گزارش، در ماه آوریل 1908 صهیونیست و در ماه ژوئن نیز 1335 نفر اقدام به هتک حرمت مسجد الاقصی کرده اند و روز 12 جولای با 313 نفر و پنجم ژوئن با 307 نفر، بیشترین تعرض به مسجد الاقصی در یک روز صورت گرفته است.

این گزارش می افزاید که شمار صهیونیست هایی که وارد مسجد الاقصی شده اند بر حسب مناسبت های دینی و یهودی و ... متفاوت بوده است و در جریان ایام اعیاد یهودی یا دیگر مناسبت های دینی به مراتب شمار بیشتری از صهیونیست ها وارد مسجد الاقصی شده اند.

این مرکز تاکید کرد که بر اساس اطلاعات جمع آوری شده، در ماه ژانویه 464 صهیونیست، در ماه فوریه 1149 نفر، ماه مارس 1272 نفر، ماه آوریل 1908 نفر، ماه می 978 نفر، ماه ژوئن 1335 نفر، ماه جولای 1077 نفر و ماه اوت 777 نفر اقدام به هتک حرمت مسجد الاقصی کرده اند.

جبهه خلق: هدف رژیم صهیونیستی اعدام «بلال کاید» است

جبهه خلق برای آزادی فلسطین اعلام کرد که تصمیم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی درباره تعیین جلسه روز 5/10/2016 برای رسیدگی به دادخواست «بلال کاید» تصمیمی است که با هدف اعدام و به شهادت رساندن وی اتخاذ شده است و بایستی با خشم مردمی و تشدید عملیات های میدانی و تحرکات سیاسی در تمامی سطوح به آن پاسخ داده شود.

این جبهه رژیم صهیونیستی را مسئول کامل تبعات این تصمیم خطرناک و استمرار بازداشت بلال کاید در بیمارستان در شرایط کاملا غیر انسانی دانست.

جبهه مذکور تاکید کرد که این دادگاه های غیر قانونی رژیم اشغالگر که تصمیمات باطل و جائرانه اتخاذ می کند، بیانگر چهره نژادپرستانه این رژیم و ابزار سرکوبگری است که هدف از آن توجیه تصمیمات دستگاه اطلاعاتی رژیم اشغالگر و بازداشت بدون محاکمه مبارزان فلسطینی است.

در همین رابطه مرکز حقوق بشر فلسطین در گزارشی اعلام کرد که حدود 750 فلسطینی از جمله 3 عضو مجلس قانونگذاری فلسطین در زندان های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت اداری قرار دارند.

در این گزارش آمده است که مسئولان رژیم صهیونیستی از زمان اشغال کرانه باختری و نوار غزه در سال 1967 از بازداشت به عنوان وسیله ای برای مجازات جمعی استفاده می کنند در حالیکه این بازداشت ها بر اساس توافقنامه چهارم ژنو سال 1949 ممنوع است.

این مرکز حقوقی نسبت به سلامت بلال کاید یکی از بازداشت شدگان اداری که از 54 روز پیش اعتصاب غذا کرده است، ابراز نگرانی کرد و رژیم صهیونیستی را مسئول کامل جان وی دانست.

حماس: به برگزاری انتخابات شهرداری ها پایبندیم/ اتهامات فتح بی اساس است

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" ادعاهای فتح مبنی بر اینکه این جنبش در صدد به شکست کشاندن انتخابات شهرداری ها است را ادعایی مسخره و بی اساس به منظور تحریف حقایق خواند و گفت جنبش متبوعش برگزاری این انتخابات را امری ضروری دانسته و کاملا به آن پایبند است.

سامی ابوزهری شامگاه دیروز پنجشنبه در اظهاراتی مطبوعاتی خاطر نشان کرد که هدف از ادعاهای جنبش فتح توجیه بحران داخلی خود و سرپوش نهادن بر هجمه غیر اخلاقی و به دور از ارزش های ملی علیه حماس است.

ابوزهری افزود که جنبش فتح روزانه ده ها جلسه و کنفرانس آزادانه در غزه برگزار می کند اما در مقابل اعضا و فعالان حماس در کرانه باختری حق فعالیت ندارند و هم از سوی دشمن صهیونیستی و هم از سوی سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان بازداشت می شوند.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ابوزهری تصریح کرد که به رغم تمامی این تجاوزات، حماس همچنان بر برگزاری انتخابات پایبند است.

وی همچنین بیان کرد: « اگر جنبش فتح می خواهد از انتخابات عقب بکشد این یک مساله داخلی است و باید جسارت داشته باشد و علنا آن را مقابل ملت فلسطین اعلام کند و بیهوده در پی بهانه تراشی و شایعه پراکنی نباشد.

این در حالی است که فایز ابو عطیه سخنگوی جنبش فتح مدعی شده بود که حماس عملا به دنبال مانع تراشی بر سر راه برگزاری انتخابات شهرداری ها و شوراهای محلی است. وی از جنبش حماس خواسته بود که اگر قصد شرکت در انتخابات را دارد علنا موضع خود را اعلام کند و بر سر راه فعالیت های جنبش فتح در غزه سنگ اندازی نکند.»

البته اظهار نظر سخنگوی فتح بسیار عجیب است، زیرا وزارت کشور فلسطین در غزه قبلا نیز تاکید کرده بود که هیچ مانعی بر سر راه فعالیت و تبلیغات انتخاباتی جنبش فتح در غزه وجود ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس