رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری با اشاره به اینکه در حال حاضر اسلام‌هراسی در جهان به 43 درصد رسیده است، گفت: مهم‌ترین عامل اسلام‌هراسی در بین مردم جهان جنایات گروهک‌های تکفیری است.

به گزارش مشرق، عبدالمجید حکیم الهی عصر امروز در همایش تکفیر و چالش‌های پیش‌رو و مسؤولیت علمای اسلام که در سالن اجلاس سازمان تبلیغات اسلامی مهاباد برگزار شد، اظهار داشت: جنایات تکفیری در دنیای کنونی مردم کشورهای اسلامی را در کوچه و خیابان‌ها به خاک و خون کشیده است.

وی ادامه داد: تکفیری‌ها فرقی میان شیعه و سنی، مسلمان و غیر مسلمان قائل نشده و مردم بی‌گناه کشورهای منطقه را به صورت فجیع قتل‌عام می‌کنند.

رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری خاطرنشان کرد: هدف اصلی این گروهک تکفیری خدمت به کسانی است که در اتاق فکر بریتانیا فتوای تکفیری را صادر می‌کنند و این فتوا در کشورهای اسلامی اجرا می‌شود.

این مسؤول افزود: مهم‌ترین نقش جریان‌های تکفیری در اقدامات جنایتکارانه رشد اسلام هراسی در بین جهانیان است.

حکیم‌الهی ادامه داد: ریشه مخالفت فرهنگ غرب با فرهنگ اسلام ریشه در جذابیت اسلام برای مردم جهان دارد؛ در گذشته دور بسیاری از سرزمین‌های اسلامی که توسط غربی‌ها تصاحب شده بود به وسیله جهاد مسلمانان از آنان پس گرفته شد و در واقع فرهنگ اسلام بر فرهنگ غرب غلبه کرد و این موضوع دلیلی برای دشمنی غربی‌ها با مسلمانان شد.

رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری افزود: دلیل دیگر دشمنی غربی‌ها با دین اسلام ارزش‌های است که در دین اسلام برای زن وجود دارد در حالی که در فرهنگ غرب زن وسیله برای مردان به شمار می‌رود لذا این موضوعات دلیلی محکم برای مبارزه با دین اسلام شد.

این مسؤول گفت: گرایش به اسلام در طول‌ سال‌های گذشته موجب حیرت غربی‌ها شده و ما شاهد مسلمان شدن بسیاری از مردم جهان غرب شدیم به طوری که در حال حاضر 200 هزار نفر مسلمان در کشور دانمارک، 5 میلیون نفر در کشور فرانسه، 3 میلیون نفر در کشور انگلستان و 4 میلیون نفر در کشور آلمان زندگی می‌کنند.

حکیم‌الهی خاطرنشان کرد: رشد فزاینده تعداد مسلمانان در کشورهای غربی سبب شد که غرب به هراس بیفتد و برای جلوگیری از توسعه اسلام و مقابله با توسعه فرهنگی دین اسلام چاره‌اندیشی کند.

وی افزود: کشورهای غربی در طول سال‌های گذشته اقدامات مختلفی را برای تضعیف کشورهای اسلامی انجام دادند کشوری همچون مصر که از ارتشی قدرتمند برخوردار بود طی سناریویی که از طرف غربی‌ها طراحی شده بود تضعیف شد و ارتش این کشور به قدری ضعیف شد که به راحتی گروه‌های تکفیری وارد این کشور شده و دست به جنایت می‌زنند.

رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری ادامه داد: به یغما بردن ثروت‌ها و منابع طبیعی کشورهای اسلامی توسط غربی‌ها از دیگر اقدامات کشورهای غربی بود که در طول سال‌های نه چندان صورت گرفته شده است.

این مسؤول افزود: با توجه به تمام اقدامات جنایتکارانه تکفیری‌ها در جهت تضعیف کشورهای اسلامی گرچه موجب تضعیف این کشورها از لحاظ نظامی و منابع مالی شد ولی نتوانستند دین اسلام را از دل‌های مردم بیرون کنند لذا اتاق فکر کشورهای غربی دست به حرکت جدید در این خصوص کرد و به این نتیجه رسیدند که اقدامات جنایتکارانه خود را در کشورهای اسلامی نظام‌بند انجام دهند.

حکیم‌الهی گفت: آمریکا در سال‌های گذشته بیش از یک هزار و 200 میلیارد تومان منابع مالی در کشور عراق هزینه کرده است و مهم‌ترین هدفش از هزینه این میزان مبلغ در دست گرفتن قدرت این کشور و به کار گرفته شدن مهره‌های دست‌نشانده در راس حکومت این کشور بوده است.

وی ادامه داد: مخدوش کردن چهره اسلام یکی دیگر از اهداف شوم غربی‌ها بود که این هدف به وسیله برخی از مسلمان‌نماها صورت گرفت زیرا غربی‌ها می‌دانستند که چهره اسلام به جز خود مسلمانان تخریب نخواهد شد.

رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری افزود: غرب‌ها با کارگیری رسانه‌های مختلف در جهت نمایش چهره مخدوش اسلام و خشونت اسلامی و با مدیریت صهیونیست توانستند اسلام هراسی را در بین جهانیان رسوخ دهند.

این مسؤول افزود: نتیجه اهداف شوم غربی‌ها در جهت تخریب اسلام موفقیت‌آمیز بوده است به طوری که میزان اسلام‌هراسی مردم جهان از 8 درصد در سال 2009 به رقم 43 درصد در سال 2014 رسیده است.

حکیم‌الهی ادامه داد: بیشترین کتابی که در طول سال‌های گذشته در کشورهای غربی به فروش رسیده است کتاب اسلام‌هراسی است که 76 درصد از مسلمانان را خشونت‌گرا معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: موضوع اسلام‌هراسی در بین مردم جهان سبب به خطر افتادن امنیت مردم مسلمان در کشورهای اروپایی شده است به طوری که طبق آمار 76 درصد از مسلمانان در کشورهای اروپایی مورد تعرض فیزیکی و یا روحی قرار می‌گیرند.

رئیس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری با یادآوری اینکه در حال حاضر 43 درصد از مردم جهان اسلام‌هراس هستند، گفت: مهم‌ترین عامل اسلام‌هراسی در بین مردم جهان جنایات گروهک‌های تکفیری است.

این مسؤول بر ضرورت توجه علمای اسلام در تبیین و روشنگری چهره واقعی اسلام تاکید کرد و افزود: علمای اسلام باید جوانان را از خطرات تکفیری‌ها روشنگری کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس