وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت طراحی ایستگاه‌های قطار در مرکز شهرها گفت: قطار سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان بر مبنای ۳۵۰ کیلومتر در ساعت طراحی شود.

به گزارش مشرق، عباس آخوندی در جریان بازدید از پروژه راه آهن پُرسرعت تهران- قم- اصفهان اظهار داشت: ماهیت راه‌آهن، سرعت است هر کجا که سرعت بالا می رود دقت هم باید افزایش یافته و تصمیمات درستی گرفته شود.
 
وی با انتقاد از اینکه هنوز اتصال راه آهن به شهرها به درستی انجام نگرفته است، افزود: این پروژه ها وقتی هزینه چند میلیارد دلاری دارد خیلی مهم است که چگونه انجام شود بنابراین باید به تمامی مسائل دقت کرد.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در تهران باید مردم در مرکز شهر به راه آهن دسترسی داشته باشند، ادامه داد: قبلا ایستگاه راه آهن قم در فاصله زیاد از شهر پیش بینی شده بود و با وجود فرودگاه امام(ره) ایستگاهی برای آن در نظر گرفته نشده بود.
 
وی با اعلام اینکه باید ایستگاه راه آهن از فرودگاه امام ضروری است، تصریح کرد: باید طراحی های درستی در ایستگاه قطار انجام گیرد تا مردم دسترسی بهتری به ایستگاه ها داشته باشند.
 
آخوندی با اشاره به اینکه سرعت زیرسازی بر مبنای ۳۵۰ کیلومتر در ساعت و بهره برداری ۳۰۰ کیلومتر طراحی شده است، گفت: مهمترین مسئله گشایش LC بوده است که فکر می‌کنم اولین پروژه بعد از برجام بود که موفق به گشایش LC شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ناشناس ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    ایران فقط در تهران و اصفهان و مشهد و تبریز و قم خلاصه شده
  • ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    مثل اینکه تا بحال در عمرتان ایران را از نزدیک ندیده اید :-) ایران در چند کلان شهرش خلاصه شده است. و این شهر ها هم در شمال تهران و آنجا هم در ولنجک خلاصه شده است.
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    چرا قطار سریع السیر به مازندران نمی آورید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس