کد خبر 615807
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

شرکت امنیت سایبری کسپراسکای روسیه اعلام کرد که یک بدافزار موسوم به «پروژه سارون» از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون در رایانه‌های ایران و روسیه به طور ناشناخته فعال بوده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از اسپوتنیک، شرکت امنیت سایبری کسپراسکای در گزارشی که روز دوشنبه منتشر کرده، از کشف یک بدافزار جدید موسوم به پروژه سارون خبر داده است که از سال 2011 میلادی تاکنون در رایانه‌های دولتی روسیه، ایران و رواندا به طور ناشناخته فعال بوده است.

شرکت کسپراسکای اعلام کرد: در سپتامبر 2015 میلادی، این شرکت یک بدافزار را در یک شبکه رایانه‌ای دولتی شناسایی کرد. تجزیه و تحلیل‌ها نشان داد که این بدافزار توانسته است تعداد زیادی از سرورهای مربوط به شبکه‌های رایانه‌ای دولتی در کشورهای مختلف را آلوده کند و عامل اصلی بسیاری از حملات سایبری علیه سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی بوده است.

تحقیقات بعدی نشان داد که این بدافزار حداقل به مدت 5 سال در 30 هدف شناسایی شده، فعال بوده است.

شرکت کسپراسکای بدون اشاره به نام گروه خاصی اعلام کرده است که یک گروه سایبری که مورد حمایت یک دولت هستند، عامل اصلی تولید و گسترش این بدافزار بوده است.

شرکت کسپراسکای افزود: ما از این مساله آگاهی داریم که بیش از 30 سازمان تاکنون هدف حمله قرار گرفته است ولی مطمئن هستیم که شرکت‌ها و سازمان‌های بیشتری آلوده به این بدافزار شده است. البته شناسایی تعداد دقیق سرورها و رایانه‌هایی که آلوده شده است، بسیار سخت خواهد بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس