مگر اين مملكت وزير ورزش ندارد که يك چك توي صورت شما بزند كه رويتان كم شود؟ خوش‌خبر گيريم لباسش جور نشده، چقدر بد که نشده اما يك كاروان مگر منتر شماست؟

سرویس ورزش مشرق- ۱- ديگر نمي‌دانم از دست آقا سعيد و بروبچ، سرم را بكوبم به ديوار يا همچنان به پنجه‌هاي جادويي او "باج راه” (اصطلاحي كه قديم‌ها براي عوارض گمركي اتلاق مي‌شد) بدهم و خفه‌خون بگيرم. ديگر او و رفقا دارند شورش را در مي‌آورند. ديگر تاخت و تاز باند و فراكسيون قدر قدرت موجود در تيم ملي واليبال تابلو شده است. پس بزن بريم جلو. بوق هم نزن. صندلي‌ها را پاره نكن.

بگذار من همين اولش، بگويم كه خودم تُركم و با آقاسعيد و خوش‌خبر، همشهري يا هم‌زبانم و راحتتان كنم. بگذار همين اول اعتراف كنم كه هرگز در واليبال ايران هيچ‌كس به اندازه او تو دل برو و اين‌همه قهار و قدرتمند در كار پاسوري نبوده كه تين ايجرها (همان نوجوانان خودمان) چنين به پرستش‌اش رو بياورند. همچنان كه "دالايي لاما” موش و "هندوها” گاو مي‌پرستند، من بسياري را ديده‌ام كه او را در حد يك بت سنگي پرستيده‌اند. او گاه چنان در ميان اين مردم دلداده دارد كه آدم‌ها را درگير خودش مي‌كند؛ همچون سهراب گلبدن افسانه‌ها و لئوناردو ديكاپريو كه خيلي‌ها شب‌ها با فكرشان مي‌خوابند و صبح‌ها با بوسه‌اي بيدار مي‌شوند.
 
بگذار راحت بگويم كه خيلي‌ها درگير چشم‌هاي ميشي و پنجه ساحرانه اويند يا حتي غرور شيرين و گردن‌كشي‌هايش هم برايشان لذتبخش است. بگذاريد همین اول اعتراف كنم كه من خود گاه مجبور شده‌ام به دختركان بسياري كه طالب بودند مرا به يك "دلال عشق” تبديل كنند! و بروند با او عكس ساده يادگاري بيندازند، دروغكي گفته‌ام كه سعيد زن و بچه دارد! عشاق دلخسته او اما اين حرف‌ها را باور ندارند و در عشق افلاطوني‌شان غرقه‌اند. شايد همين‌كه در چشم‌هاي ميشي او يك‌جور طغيان خاموش و مهر ميترايي و آداب چرچيلي و مرموزيتي غريب برقرار است، تين ايجرها را كشته مرده‌ی خود مي‌كند. تعريف شّم اقتصادي‌اش را هم نكنم بهتر است كه الان پاسورهاي مثل او در نسل‌هاي پيشين، حتي نان براي شب‌شان ندارند، اما او بلد بود چگونه چپش را پر كند كه در اروميه و آمريكا و تهران سرمايه‌گذاران به سرش قسم بخورند. گواراي وجودش باشد. گيرم اينكه مي‌گويند او سولاخ دنيا را پيدا كرده و حتي در پروژه‌اي با گل پسر آقاي داورزني شريك است، به من مربوط نباشد. اما اينكه نسل جديد واليبال با درآمدهاي ميلياردي، روي گرسنگي نسل پيش از خود قلم قرمز كشيده و در صفوف بورژوازي زحمت‌كش مدل ايراني قرار گرفته‌اند، باعث حسد و حرمان هيچ‌كس نمي‌شود. گواراي وجودشان. گوشت بشود بچسبد تن‌شان.

 ۲- اروميه‌اي‌ها آدم‌هاي با فرهنگي‌اند. آنجا از قديم جزو شهرهايي‌ست كه به دليل قرار گرفتن در ترانزيت اروپا به ايران، بسيار زودتر از خيلي ولايات در جريان تحولات غرب قرار گرفته و طبيعي است كه شمايلي از آنها را با خود حمل كرده است. واليبال نيز به عنوان يك بازي وارداتي از قديم الايام در اروميه دلداده زياد داشته است. قبل از سعيد هم دايي او و قبل از او نيز داييِ دايي او در واليبال آذربايجان غربي براي خود پادشاهاني بوده‌اند (دقت كنيد به ژن ”خواهرزادگي” در واليبال آنجا كه چقدر غريب و بي‌بديل است). الان همه آن نسل، زده است به گاراژ و سرداري از آن خطه طغيان كرده كه همه‌كاره تيم ملي واليبال است. مي‌تواند بازيكني را چنان مرموزانه روي تور خسته كند و پاس ندهد كه رسما گريه‌اش بگيرد و به همان اندازه هم مي‌تواند به كودكي نوبالغ چنان پاس‌هاي باقلوايي بدهد كه طرف سه‌روزه بشود لوزانف كبير. پس بديهي است اگر در سايه‌سار اين هنر بي‌بديل، گاه سلطه خود را در حوزه واليبال چنان گسترش دهد كه مارلون براندو در پدرخوانده نداده است، ما كف نكنيم. مردي در ظاهر آرام ولي به شدت طغيانگر كه مي‌تواند در رختكن به سخنگوي دولت تيكه بيندازد يا براساس دلخواه خود ساعت تمرين تيم ملي را به مربي ديكته كند. عين دوران كواچ كه در سفر آمريكا وقتي اعلام كرد كه بچه‌ها براي تمرين فردا سر ساعت ده صبح در سالن آماده باشند، فقط با يك نگاه معني‌دار سعيد، داستان برگشت. خبرنگاري كه در آمريكا همراهشان بود مي‌گويد كواچ از ساعت ده در سالن قدم مي‌زد ولي احدي جرأت نكرده بود به تمرين بيايد. بچه‌ها تا يك دقيقه به يازده، جسارت بيرون آمدن از اتاقشان را نداشتند و كواچ عين ديوانه‌ها به زمين و زمان فحش مي‌داد. اين اوست كه تعيين مي‌كند واليبال چيست و چندنفره بازي مي‌شود و چه‌كسي بايد روي تور ‌اسپك بلند يا دوپرشه يا تيز بزند. اين اوست كه به همراه بزرگان تيم تعيين مي‌كنند كه چه‌كساني بايد در تيم باشند و چه‌كساني خط بخورند. كواچ و لوزانو چه كاره‌اند؟ تنها كسي كه در روز اول ورودش گربه را دم حجله كشت و در واكنشي نسبت به بازيكن‌سالاري در ايران، همان اول، به بازيكن‌سالاران گفت حريم‌تان را نگه داريد وگرنه خط مي‌خوريد همان ولاسكوي عزيز بود. تنها او بود كه سلطان بود. بقيه بايد بروند غاز بچرانند.
 
اين روزها می‌گویند؛ باند سعيد و شهرام و ممد در تيم ملي همه‌كاره است. رفيق جينگ و تورگي‌اند. ندار هستند با هم. خوش‌خبر را هم كه دارند. همه قفل‌ها را مي‌تواند برايشان باز كند. خب طبيعي است كه بقيه هم بايد زير پرچم آنها سينه بزنند. اصلا تابلوست كه چنين فراكسيون وحشت‌انگيز و محبوب و ابرقهرماني مي‌تواند هر مربي را به زمين گرم يا سرد يا ولرم بزند و هر سرپرستي را به مباشر و پادو تبديل كند و هر رئيس فدراسيوني را وادار كند كه به لالايشان لي لي بگذارد. كدام مربي خارجي حاضر مي‌شود ابرستاره‌هاي تيمش را با حربه تنبيه انضباطي ـ كه ديگر تاريخ مصرفش گذشته است ـ به خاك سياه بنشاند و  نتيجه نگيرد؟ كدام رئيس فدراسيون حاضر مي‌شود آب خانه‌اش را گل‌آلود كند. بگذاريد سلبريتي‌ها سلطنت كنند. ديگر دوران ”آقاجبار” گذشته است كه در شروع تمرينات تيم ملي به دست ستاره‌هايش جارودستي مي‌داد كه اول حياط باشگاه را جارو كنند، بعد تشريف ببرند تو زمين. يك ”معلم ـ پدر” آرمان‌گرا و منزه‌طلب مثل آقاجبار بايد هم دق كند برود زير خاك. و چرچيل‌ها واليبال را در سيطره خود دربياورند. كه دق كرد هم واقعا.

۳- امروزه واليبال هم مثل فوتبال داراي معادلات به شدت پيچيده‌اي است كه پول و پول و پول در آن تعيين‌كننده است. اين پول بانك‌ها، پول تبليغات دور زمين‌، پول باشگاه‌ها و پول بادآورده شهرداري‌هاست كه همچون باقلوا و رولت روسي در ليگ، تخس مي‌شود و معادلات به شدت پيچيده‌اي را درون خود محلول مي‌كند. طبيعي است در چنين ميداني كه واليباليست چلاق هم زير هفتصد ميليون پول نمي‌گيرد، ستاره‌هاي ما چنان در داخل كشورشان زمين‌گير شوند كه يك خريدار سبيل چرب هم در خارج از كشور برايشان نگويد خرت چند؟ بگذاريد همه زير پرچم اين باند سينه بزنند. مهم اين است كه واليبال ما جهاني شده است. اصلا مؤلفه اخلاق و ديسيپلين در ورزش‌هاي مدرن امروز محلي از اعراب ندارد. اصلا بگذاريد بنشينند توي اتاقشان در دهكده، و در نهايت راحتی، حساس‌ترين و حياتي‌ترين مراسم المپين‌ها ـ افتتاحيه المپيك ـ كه محل نمايش هويت كشورهاست را تحريم كنند. بگذاريد توي صفحاتشان پيغام بگذارند كه ما به خاطر سرپرست تيم رژه نمي‌رويم. مگر شما كي هستيد كه رژه نرويد؟ مگر سرپرست كي هست كه خودتان را كشته‌ايد برايش؟ مگر اين كميته المپيك ما آدم ندارد كه چخ كند به طرفتان و رويتان كم شود؟ مگر اين مملكت وزير ورزش ندارد؟ او فقط بلد است مديران باشگاه‌هاي سرخابي را نقره‌داغ كند؟ بلد نيست يك چك توي صورت شما بزند كه رويتان كم شود؟ امير خوش‌خبر گيريم لباسش جور نشده، چقدر بد که نشده. اما يك كاروان مگر منتر شماست؟

۴- ما غلط بكنيم از روابط خاص شماها با خوش‌خبر، خبر داشته باشيم. ما غلط بكنيم که به شنیده‌هایمان اعتماد کنیم كه می‌گویند او بيشتر از آنكه سرپرست قدرتمند تيم باشد، پوشش‌دهنده ضعف‌هاي خارج از ميداني شماها است؟ تا حالا هيچ سرپرستي در تاريخ ورزش ما اين‌همه ندار و بي‌پرده با بچه‌ها نبوده يعني؟ تا حالا هيچ‌كس در واليبال پدري نكرده؟ لابد سر همين چيزهاست كه او هم خيلي وقت‌ها زير سيبيلي رد مي‌كند. لابد براي همين پوشش‌گري‌هاست كه وقتي در راه بازگشت از انتخابي المپيك در ژاپن كه سربلندانه به ريو صعود كرديد، دو نفرتان به دليل خواب ماندن در دوبي، جا مانديد و تيم آمد تهران، او هم همه‌چيز را پوشش‌كاري كرد. به من بگوييد كدام سرپرست تيم پاسپورت‌هاي بچه‌ها را دست خودشان مي‌دهد؟ كدام سرپرست وقتي بچه‌ها خوابند در اتاقشان را نمي‌شكند كه بياوردشان فرودگاه؟ ما كه مي‌دانيم چه خبر بود، بچه گول مي‌زنيد ؟ عكستان را توي رختخواب مي‌گذاريد در اينستاگرام و خميازه مي‌كشيد و كامنت مي‌گذاريد كه ما خواب مونديم. توقع داريد ما هم باور كنيم؟ چقدر هم بچه‎‌گول زنك‌ايد شما. بگذاريد اين رازها در سينه ما كپك بزند و به خاطر پيروزي‌هاي جهاني شما دق كنيم و دم برنياوريم. بگذاريد خفه‌خون بگيريم داداش. "چلو خفه‌خون” زيباترين پلو با هلاهل جهان است!

۴- آقاي خوش‌خبر بچه تبريز است. يك آدم بيگانه با واليبال بود در جلد يك كارمند ساده كه اكبرآقا گهرخاني (مديركل تربيت بدني استان كه بعدها مديرعامل تراكتور و فدراسيون ژيمناستيك شد) دستشان را گرفت و تاتي تاتي كرد و كشاندش بالا. از فدراسيون ژيمناستيك هم رفت كارمند سازمان تربيت بدني شد. داورزني وقتي مدير صنام بود او را هم برد آنجا و ديگر رفاقت‌هاي تورگي‌شان شروع شد. آنچنان كه افتد و داني! اينكه وظايف سرپرستي در يك تيم چيست و با وظايف پادوگري در يك تيم چه فرق‌ها دارد، به من مربوط نيست. من كاري هم به كل اين شايعاتي كه پشت سر واليبالي‌ها ساز مي‌كنند، ندارم. من هم مثل شما سرم را كرده‌ام زير برف و در سايه موفقيت واليبال، روي همه‌چي قلم قرمز كشيده‌ام. هر اتفاقي مي‌خواهد بيفتد، بيفتد. همين‌كه واليبال سر به آسمان مي‌سايد ارزشش را دارد. گيرم همه اين شايعات هم غلط است كه چندي پيش آش آنقدر شور شده بود كه بچه‌هاي حراست وزارت ورزش فشار به كناره‌گيري آقاي سرپرست آوردند اما ظاهرا جناب رئيس فدراسیون مقاومت كرد. گيرم همه اين‌ها شايعات سياه‌چرخان در اطراف ورزش است. اصلا غلط بكنيم از اين حرف‌ها بزنيم ما. بله ما خفه خون مي‌گيريم تا واليبال موفق شود. اما اين را در نظر داشته باشيد، امروز كه سعيد و ممد و شهرام افتتاحيه را به خاطر سرپرست تيم تحريم مي‌كنند، فردا اگر يك ارگاني خواست دست به تغيير آقاي سرپرست بزند ـ حالا به هر دليلي ـ لابد اعتصاب غذا مي ‌کنند؟! بايد در آن صورت ديگر تيم ملي واليبال ايران را هم كل‌يوم تعطيل بكنند در طرفداري او ديگر؟ نه؟ نكند لب‌شان را بدوزند و شورش كنند و مرا گروگان بگيرند؟!

۴- آقا بگذاريد ما از واليبال كيف كنيم ولي اين‌را هم بدانيد كه اگر در ورزش ما هم روزي روزگاري آن داستان ”از كجا آورده‌اي” رو شود، خيلي‌ها بايد بزنند به گاراژ. خدا كند هيچ‌كس از هيچ‌كس نپرسد از كجا آوردي. ما كه بخيل نيستيم. اصلا همه براي هم ماشين صفر شاسي بالا كادو بخرند. اصلا همه بروند گرين كارت آمريكا بگيرند و كيف دنيا را بكنند. همه بروند با هنرمندها رستوران در "مغرب” زمين باز كنند! همه بروند مجهزترين باشگاه بدنسازي عالم را به نام خود بنچاق كنند. همه بروند تو آنكارا و استامبول خانه بسازند و خانه بخرند. همه بروند در خيابان شريعتي تهران برج بسازند اگر هم عوارض و جريمه ۱۸ ميلياردي براش بستند، شانه‌هايشان را بيندازند بالا كه خب بلديه چه‌كار به كار ما دارد؟ اصلا همه بروند حمزه خان مصدوم و مسن (كه دو سال است در ليگ بازي چنداني نكرده) را جايگزين تشكري و معنوي‌نژاد و مباشري بكنند. باز به ما چه؟ ما كه بخيل نيستيم. ما نهايتش به عنوان يك مريض روحي و يك معترض بالفطره دق بكنيم و بميريم كه آنهم حق‌مان است .خدا بياورد آن روز را هرچه زودتر . بگوئيد ايشالله ايشالله!

فقط مواظب باشيد توی المپيك جنگ نشود چون دارد توي تيم بدجور بوي دودستگي مي‌آيد. گيرم دعواي غلامي و معروف در دور برگشت ليگ جهاني در تهران هم دروغ باشد. گيرم انتخاب تيم توسط باند خوش‌خبر و سعيد هم از بيخ دروغ است و داورزني كه در سفر بوده معترض نشده كه چرا نگذاشتيد من بيايم اسامي را اعلام كنيد. گيرم سر و صدا راه انداختن ميرزاجانپور بعد از افشاي خبر حذفش از الميپك دروغ است. گيرم بي‌كسي معنوي‌نژاد و حذف او از تيم دروغ است. گيرم كور كردن نقشه‌هاي لوزانو كه مي‌خواست تيم را جوان‌تر كند دروغ است. گيرم اعتراض بچه‌ها كه ما پول‌هاي ليگ جهاني پارسال را مي‌خواهيم و اگر ندهيد به ليگ امسال نمي‌رويم دروغ است. گيرم بردن شريفات به آن سفر قبلي به آمريكا بر اثر داد و فريادهاي سيد نبوده كه "حالا كه اينقد آدم بيكاره همراه تيم است شريفات هم يكي‌اش” دروغ است. گيرم همه‌چيز دروغ است و كذب مطلق اما همين كه اين سه تا گل پسر رژه المپيك را تحريم مي‌كنند و آب از آب تكان نمي‌خورد دروغ نيست؟ زبانم لال شود اگر دروغ باشد. بيماري قانقاريا بگيرم اگر دروغ باشد. و به نفرين كوكب خانم دچار شوم اگر دروغ بگويم. چشم هايم كور و دندم نرم.
 
* ابراهیم افشار (روزنامه نگار)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 146
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 66
  • ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 1
    چرا زنان و دختران اینقدر عاشق والیبال مردان است؟ با این وضع زندگی خارج از زمین ورزشکاران بعید نیست به انحراف کشیده شود. حتی برخی مربیان در خصوص حضور خبرنگاران زن در این ورزشکاهها هشدار دادند اما...
  • ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    2 0
    احسنت به این قلم و بیان بی نظیر. حق مطلب رو ادا کرد درباره والیبال
  • ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    2 0
    اگر اینجوری باشه من دیگه حالم از والیبال تیم ملی بهم میخوره ...
  • afafaf ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 2
    فکر کنم کاسه ای زیر نیم کاستونه تا تیم ایران موفق نشه چون. نیومدن چند نفر رو دارین خیلی گندش میکنین.
  • حمزه ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    1 0
    با سلام. واقعاً به موضوع خوبی اشاره کردید. برخی والیبالیستها دارن خیلی بد عمل میکنن
  • با نام ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 2
    قلم نویسنده یه جوری بود! چیزی متوجه نشدم!
  • بهمن ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    1 0
    واقعا بازیکن سالاریه. باید تعطیلش کنند یا یکی کاری بکنه
  • سلام ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 1
    خیلی یادداشت تند و بی وقتی است، این حرفها قبل از المپیک است نه در اوج مسابقات، هر چند حرف درستی باشد
  • ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 2
    اﻳﻦ ﻫﺠﻤﻪ ﺑﻪ اﻳﻦ ﺳﻪ ﻧﻔﺮ ﻣﻮﺿﻮﻋﺶ ﭼﻴﻪ ﻣﺸﺮﻕ? ﭘﻮﻝ ﺩاﺩﻥ اﺯ اﻭﻥ ﻃﺮﻑ? ﺧﻴﻠﻲ اﺯ ﻭﺭﺯﺷﻜﺎﺭﻫﺎ ﺭﮊﻩ ﻧﻤﻴﺮﻥ, ﻣﺜﻼ ﺗﻴﻢ ﭼﻴﻦ ﭼﻬﺎﺭﺻﺪ ﻧﻔﺮ ﻭﺭﺯﺷﻜﺎﺭ و ﺩﻭﻳﺼﺘﺎ ﻫﻤﺮاﻩ و ﭘﻮﻧﺼﺪﺗﺎ ﻣﺮﺑﻲ اﮔﺮ ﺭﮊﻩ ﺑﺮﻥ ﺗﻆﺎﻫﺮاﺕ ﺭاﻩ ﻣﻴﺎﻓﺘﻪ. اﻳﻨﻬﺎ ﻭﺭﺯﺷﻜﺎﺭﻧد, ﺑﺮﻭ ﻳﻘﻪ ﭘﻮﺭﺳﺎﻧﺖ ﺑﮕﻴﺮﻫﺎ ﺭﻭ ﺑﮕﻴﺮ. ﻟﺒﺎﺱ ﺩﻟﻘﻜﻬﺎ ﺭﻭ اﮔﻪ ﻛﺴﻲ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺑﭙﻮﺷﻪ اﻳﻨﻬﻤﻪ ﺣﺮﻑ و ﺣﺪﻳﺚ ﻧﺪاﺭﻩ. ﺗﻠﻮﻳﺰﻳﻮﻥ ﺁﻣﺮﻳﻜﺎ ﺭﻭ ﺑﺒﻴﻦ, ﻭﺭﺯﺷﻜﺎﺭﻫﺎﺷﻮﻥ ﺑﺪ اﺧﻼﻗﻲ ﻣﻴﻜﻨﻦ ﻧﺸﻮﻥ ﻧﻤﻴﺪﻩ, ﺣﺎﻻ ﺗﻮ ﻭاﺳﻪ ﻣﻌﺎﺩﻻﺕ ﺳﻴﺎﺳﻲ ﺧﻮﺩﺕ ﻫﻲ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺻﺒﺢ ﻋﻜﺲ اﻳﻨﻬﺎ ﺭﻭ ﭼﺎﭖ ﻛﻦ.
  • ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 2
    مشرق خاك تو سرت
  • ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    2 0
    کیف کردم از این مطلب. حرف دل مردمه
  • ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    2 0
    اگه اینا رو برمی گردوندن، درس عبرتی میشد واسه همه. واقعا جایه تاسفه
  • ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    2 0
    فونبال مال اصفهانی ها والیبال مال آذری ها
  • ارسلان ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 2
    تا حدی حرفای اقای افشار درسته.ولی این و باید در نظر بگیریم که تو تیم ایتالیا هم همین اتفاق افتاد.و باند زایتسیف تونستن مربی و عوض کنن و الان واسه اینکه ثابت کنن حق با اونا بوده واسه تیم دارن میجنگن و نتایج دور از انتظاری و هم به دست اوردن.
  • ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    1 1
    الان شما مردمی
  • ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    2 0
    دوستان شما را نمی دونم چقدر از ورزش حرفه ایی والیبال یا فوتبال اگاهی دارید اما من تا یکجاها یش در بین این افراد بودم یک خرابکاری هایی در این ورزش ها می شه که خدا عالمه فقط همین را بگم که پول پرستی حرف اول را در این ورزش می زنه و این پول پرستی قدرت پرستی می اورد و این قدرت و این ثروت های بی حساب کتاب فقط ادم را فاسد می کند این ورزش کار ها و هنرمند ها دقیق مثل جامعه مدیریتی و سیاستی در مملکت رفتار می کنند و چنان قدرت و ثروتی به جیب زده اند که خدا عالمه اینها اکثرشون با پول بیت المال میلیاردر شده اند و اکثرشون گرین کارت دارند و یا دو تابعیتی هستند و عشق و حالشون را می برند و از جیب من و شما هزینه هایش باید پرداخت شود چرا این مملکت صاحاب نداره چرا هر کسی از راه می رسه بیت المال را خالی می کنه بعد هم به فکر گرین کارت و تابعیت دوگانه می افته چرا کسی رسیدگی نمی کنه این انقلاب به کجا داره می ره خوب اگر می خوای از این مملکت بری چرا باید از جیب من نوعی برات هزینه بشه شما یک نگاه به نخبه ها بی اندازید طرف نخبه است چون امکانات نیست یا به هر دلیلی از این کشور می ره دیگه خرج روی دست من و تو نمی گذاره حرص اش را ما نمی خوریم اما این ها هم عشقشون را می کنند هم پول شون را می گیرند و بعد هم بجای خدمت به کشور راهی انسوی اب می شوند و اینجا ملت می ماند و حوض اش ای خدا چه گیری کردیم با این افراد هم ولایتی شدیم چرا فرهنگ ما رو به نابودیه چرا ژاپنیه یا المانیه یا همون کرواسیه واسه کشورش اینقدر ارزش قائل می شه اما ما ها تا خرمون از پل گذشت می گویم بلانسبت شما گور بابای مملکت چرا. واقعا به کدام سو می رویم مشرق خواهش می کنم منتشر کن الان تو جامعه خودباختگی پول پرستی و قدرت پرستی و شهوت رانی باب شده از کنترل خارج شده من با هر کدوم از این جوانان برخورد می کنم همه سودای غرب توی سرشونه چرا اینطور شده خدای خسته ام از این وضعیت
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    2 0
    آدم باتقوا در ورزش کم است
  • ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    3 0
    زنده باد کیروش که با کمترین واکنشی از سوی رحمتی اونو از تیم ملی خط زد. بازیکن باید سرباز تیم ملی باشه نه طلبکار تیم.
  • عاشق ایران ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 2
    کلا به حرف مفت زدن های بی موقع عادت کردی .برا چند تا جوون که به خاطر علاقه شون و همبستگی شون یک کاری کردن حالا درست یا غلط این طوری غیرتی شدن اونم تو کوران رقابت ها زیادی غیر عادیه .شما اگه یه ذره غیرت داشتی می فهمید ی الان وقت حمایت از لباس و پرچم کشورته نه ....نمیدونم با این طرز نوشتن دنبال چه منافعی هستی .
  • ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    2 0
    ادبیات جدیدی بود. از یک طرف توهین آمیز نبود و از طرف دیگر بسیار رادیکال و بنیادین بود....
  • ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    2 0
    این روزنامه ها هم تعادل ندارن امروز یکی رو میبرن بالا فردا خودشون اون چیزی که ساختن رو خراب میکنن ما که نفهمیدیم چی شد
  • اولین دولت چهارساله ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    2 0
    احسنت برشما با اینکه طرفدارسرسخت سعید معروف ومحمد موسوی هستم ولی از این روشنگری عالی وبی سابقه شما ممنوم ای کاش گربهای والیبال را قبل از رسیدن به حجله بکشند تا والیبال هم مثل فوتبال نشه که از حرفه ای بودن فقط پول ودلال بازیش را دارن . دوباره تو این زمینه کار کنید
  • rezs ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    1 0
    یادم به خاطره ایی از همسر شهید همت افتاد می فرمود در زمانی که شهید به مرخصی اومده بود برا ی امر مهمی تقاضای پول کردم. ایشون تمام جیبهاشو گشت و ففط نگاه همراه با شرم به من کرد. .... من میگم پول که بیاد....
  • ایرانی ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    2 0
    ما مردم مدتها بود می خواستیم کسی حرف دلمان را در مورد والیبال بنویسد. دیگه بچه تو خونه هم مدتهاست باند سعید و سید و شهرام را فهمیده. واقعا زرینی را آدم می بره و معنوی نژاد آماده را به دلیل بی کسی خظ می زنه؟ لعنت بر این باند بازی های کثیف.
  • ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    2 0
    نتیجه این همه بها دادن به برخی بازیکنان والیبال خود شیفتگی افراطی آنها بود و خود را بالاتر از ایران دیدن آنها
  • hossein ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    2 0
    احسنت براین مقاله حقا که سخن دل ما بود واقعا اینا فکر کردن کی اند در خبرها بود یکی از کشورها بازی کن خود راکه شراب خورده بود از دهکده بیرون کرده وبه کشور خود فرا خواندند این بازیکن در موقعیت مدال بوده کاشکی مسولین ما هم با این سه بازیکن برخورد شدیدی می کردند
  • حراف ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 2
    واقعا اراجیف تحویل دادی
  • ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 2
    امیدوارم اگه نتیجه گرفتن خودتونو پرچم دار حمایت نکنید تا از قافله جا نمونید. دم انتخاباتم یادتون میفته اینا قهرمانای ملین. کی میخواین کار حرفه رو یاد بگیرین و دست از موج سواری بر دارید؟
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 2
    آقای نویسنده این نظر شماست
  • ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    1 0
    اقا دستت درد نکنه خیلی عالی بود. فاجعه درست کردن. انگار تیم ملی خونه خالس. والیبال ما محتاج دو سه نفر نیست. ایتالیا به قیمت نابودی فوتبالش با فساد در فوتبال مقابله کرد و الانم موفقه.
  • ناشناس ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    1 0
    خدا پدر ومادرت را بیامرزه. حق مطلب رو اداکردی.اما خدا مزدشون را خواهد داد ان شا اله
  • رستم ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 2
    به تو چه که اینقدر حرف از اونا می زنی دوست نداشتن شرکت کنند چون لباس مسئولشون حاضر نبوده مگر تو فضولی حالا اگر همین دو تا بازی رو می بردن هیچ کی این حرفا رو نمی زد آستانه تحملتونو یکم بالا ببرید خواستی چاپ کن خواستی نکن هدف این بود که خود اعضای متهم درج مطالب سایت بخونند
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 3
    خیلی متن مسخره ای بود.!
  • علي ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 1
    بهتر نبود اين مطلب رو بعد از بازي ها ميذاشتين؟! الان وقت اتحاده و همه چيز به اسم ايران و ايراني...
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    1 1
    خیلی نگران شدم ینی چی اینقدر راحت نفوذ دارن تو والیبال و اینقدر بی مبالاتن بعضیاشون؟!!! خواهشا بی گیر باشین تا بلکه جواب بده
  • یه ینده خدا ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 1
    کسی منکر همه ی این ادعا ها نیست اما این ادبیات چاله میدونی و درب و داغون نه تنها ارزش خبری نداره بلکه واقعا شرم اوره . یهو یه صفحه فحش خارمادر مینوشتین و تمام . کامنت من که منتشر نمیشه ولی حداقل شعور رسانه ای داشته باشید و از موقعیت سواستفاده نکنید. و جالب تر اینه که همه کامنتهای منتشره هم به به و چه چه از این متن شرم اوره
  • جوپاری ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 1
    سلام من شدیداً به خبرگزاری مشرق اعتماد و اطمینان دارم و همیشه اخبارم را از این طریق پیگیری میکنم. اما گاهی واقعاً از برخی خبرهای کارشناسی مانند «اسف‌نامه‌ای بر مرگ اخلاق در ریو» شاخ درمی‌آورم. البته منظورم از صحت خبر نیست. منظورم لحن تند و گاهی خارج از ادب نویسنده مطلب است که به نظر من با توجه به شناختی که از «مشرق» دارم. خارج از تصور بود.... حتماً قضیه والیبالیست‌ها در المپیک مهمه.... ولی نه در این حدی که آن را بزرگ‌تر از آنچه بود، جلوه دهیم.... کار آن ورزشکاران نامناسب بود، ولی برخورد نویسنده مطلب هم نامناسب است...... من همیشه «مشرق» را منطقی می دانم.... باتشکر از همه زحمات شما
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 1
    شما نمي خواد خيلي تند بري
  • حامد ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    همه از این اتفاقات پیش آمده نگران هستندو وباید به این بازیکن سالاری در تمامی عرصه های ورزشی پایان داده شود.
  • سامان ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    واقعا اینجوری.خیلی وقته معلومه که این اقایان تیم ملی را متعلق به خودشان میدانند.زنده باد فرگوسن که لنگه کفش را بدون هیچ ترسی به صورت بکهام کوبید
  • ایرانی ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    وقتی ملی پوان به ملت و کشورشان اینچنین توهین می کنند از عربستانیها چه توقعی است.اگر برنده دو بازی شده بودن هم قابل اغماض نبود اما حالا وقت خانه تکانی والیبال از فدراسیون تا بازیکنان یاغی است.مصدومیت های علی دایی در بازیهای ملی و غیرت او مایه افتخار است وای بر این بازیکنان والیبال،بهتر بود از تیم اخراج می شدند و به ایران برمی گشتند.
  • محسن ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    اگه واقعا صحت داره این مطالب چرا تا حالا صداش در نیومده؟چراتا حالا اقدامی نشده؟آیافدراسیون والیبالی وجود نداره؟جلساتی بین مربیان تیم ملی و رئیس فدراسیون والیبال وجود نداشته؟اگه چنین واشه که واقعا همینو تو فقط تو والیبال کم داشتیم
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    مشرق دست به افشاگری زد
  • محمد ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    خسته نباشی مشرق جان، ببینم بازی بعدی ایران کی هست که قبلش یه مقاله حاشیه ساز و ضد والیبالی تو مشرق بخونم . با کدومش مشکل داری عزیزم...
  • مردم ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    سلام باید این موضوع را متذکر شد، چرا با توجه به مطالبی که عنوان شد و اینها معلوم می شود حداقل مربوط به یکی دوسال قبل تاکنون بوده و هیچ کسی دم بر نیاورده و چیزی نگفته!! چرا باید والیبال ما که خدا رو شکر هم طرفداران زیادی را به خودش جذب کرده و هم استعدادهای درخشانی را شناسایی کرده که اگر کمی به آنها میدان داده شود می توانند بر قله ی بهترین های جهان و جوانمردی و مردانگی بایستند، باید گرفتار اینچنین مسائلی شود که اگر مردم بفهمند واقعا دل همه را به درد می آورد..!! نمی دانم چرا همه چیز دست به دست هم می دهد تا دل مردم را نسبت به این نظامی که حاصل خون هزاران شهید هست (که اگر بودند از بهترین های عالم بودند) اون از حرص و ولع مدیران نظام به بیت المال و فیش های نجومی شان(که به اصطلاح به آنها خدمتگزاران نظام می گویند) و این هم به ورزشکاران ما که الان الگوی همه ما ایرانی ها شده اند و فرزندان ما افتخارشان به این است که حتی عکسی با آنها بگیرند..!!! واقعا با این مطالبی که شما آقای افشار قلم زدید و ما را آگاه کردید دلمان به درد آمد و دلمان به حال رهبرمان سید علی سوخت که این ها را دیگر کجای دلش بگذارد..
  • حسین ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    چراچرت مینویسید ذهن منحرف نویسندگان ایرانی خریدار بالایی داره تو دنیای مجازی و رسانه امیدوارم همیشه ذهنمون پاک باشه تا قلممون هم پاک بشه
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    واقعا خاک بر سرتون با این گزارش بی وقتتون، حالا که چی؟ واقعا تفکر بگم بگم تو این مملکت گند زده واقعا الان که چی دلتون خنک شد چیزی هست تو این مملکت شما گند نزده باشید بهش
  • علي ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    هيچ چيز دراين كشوربالاتراز نظم وقانون نيست حتي اگر لازم باشد به دليل بي قانوني تيم منحل شود
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    بااین وضعیت معلوم نیست کاره والیبال بکجا کشیده میشه
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    احتمالا شوتبالی هستی و ناراحت شدی که شوتبال زیر سایه والیبال قرار گرفته است.
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    متاسفم برای نویسنده مطلب. ایشون حق ندارند نظر شخصی خودشان را برای کل مردم ایران تعمیم دهند، احتمالاً ایشان شوتبالی هستند و وقتی مشاهده کردند شوتبال زیر سایه والیبال قرار گرفته، از هر فرصتی برای ضربه زدن به والیبال استفاده می کنند. مطمئن باشید اگر والیبال دو بازی قبلی خود را برده بود، نظرها به گونه ای دیگر بود. همین که ورودی المپیک را کسب کردند و به احتمال زیاد از گروه خود صعود می کنند، به کل لیگ شوتبال می ارزد.
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    در این زمان حساس پیش از مسابقات به این مسائل نپردازید. بگذارید بعد از ریو
  • علی ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    تا بوده همین بوده وخواهد بود وقتی ما جسارت برخورد با بازیکن خاطی را نداریم اش همین و کاسه همینه وقتی بازیکنی ملت را منتر خود می کند وکسی جرات نداره بگه بالای چمت ابروست انتظار برد هم دارید
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    جمع کنید این بساط مسخره را. یک ورزشکارمان که موفق می شود، چنین تخریبش می کنید. شوتبالی ها که از راه رفتنشان تا غذا خوردشان و ... همه تیتر می شود، چه گلی به سر این مرد و مملکت زدند. شوتبالی ها که اینقدر گند می زدند و در پارتی دستگیر می شوند و خیلی غیر اخلاقی ها می کننند را کنار گذاشته اید و به دنبال تخریب ورزشکاران عزیزمان هستید؟؟؟؟ نویسنده به احتمال زیاد طرفدار شوتبال هست و از موفقیت های والیبال زورش آمده و چنین عقده خود را خالی می کند. ولی مردم عاقل هستند و قدر ورزشکاران خود را می دانند.
  • هادی ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد شاید این حرفا درست باشه ولی الان وقت و موقعش نبود و نیست
  • مصطفی ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    فقط میتونم بگم یه مش بچه بی جنبه ..کجا رفتند او ورزشکارای با جنم غیرتی مردم دار؟!
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    شاید یکی از کسایی که خیلی خیلی حیف شد میکاییل تاجر بهترین سرویس سرعتی زن ایران باشه هیچ موقع حتی بعنوان بازیکن تیم ب هم ازش استفاده نمی کنن
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    مشکل زنان و دختران هستند، نه والیبال!!!!!!!
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    فرهنگ؛ گم‌شده‌ی ورزش ایران
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    اینها میکاییل تاجر رو هم دکش کردن الان هم خسته شد رفت لیگ ترکیه خیلی ازاینهایی که توتیمن سرتره خصوصا زرینی
  • رستم ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    به تو چه که اینقدر حرف از اونا می زنی دوست نداشتن شرکت کنند چون لباس مسئولشون حاضر نبوده مگر تو فضولی حالا اگر همین دو تا بازی رو می بردن هیچ کی این حرفا رو نمی زد آستانه تحملتونو یکم بالا ببرید خواستی چاپ کن خواستی نکن هدف این بود که خود اعضای متهم درج مطالب سایت بخونند
  • علی ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    اقاجون تو کوران مسابقات شماها یه لحظه بیخیال شین بزارین وقتی اومدن اعدامشون کنیین. بابا شماها دیگه چجور ادمایی هستین.
  • غلومی ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    احسنت به این نگارش دم لهستانیها کوبیاک وکروک گرم بزنید تا درست شوند
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    فقط اعدام والسلام (تيتر روزنامه كيهان در آينده براي واليباليستها)
  • مادر شهید خانه دار سمندی ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    متاسفانه سالهاست که ورزش در کشورما از پهلوانی وتربیت جسم وجان به دلائل مختلف خارج شده و به کل از ماهیت انسان سازی وجوانمردی خارج شده به دو سه دلیل ان اگر نظرم مرا بگذارید یکی فساد از انجایی در ورزش پیدا شد که تشویق های معنوی تبدیل پولهای کلان و به مربیان وبازیکنان وخودروهای گران قیمت وصدها امتیازات دیگر از طرف هر ارگان و شرکتهای وبودجه های کلان دولتی از حلقوم مردم نجیب ایران به فدراسیونهای مختلف ورزشی وباشگاه ها و دلالها وصدها واسطه دیگر سرازیر شد وبه نظر بنده اول از فوتبال شروع شد وفساد از انجا شروع شد که یک بازیکن نو جوان ویا جوان در هر طبقه اجتماعی شاید بیشر فقیر که در کوچه های خاکی شهرش بازی میکردوشاید هیچ انگیزهای به جر افتخار برای کشورش وشاید هم معروفیت خودش به چیزی بیشتر نمی اندیشید با مافیای فوتبال روبروشد وان مافیا به خاطر انگیزه های پول وقدرت سالارانه قراردادهای ان چنانی از جیب ملت با این بازیکنان بستند وفوتبال وورزش را وجه المصالحه خود با بازیکنان انجام دادند و جوانی که تا دیروز حسرت یک هزار تومانی را میخورد امروز با پولهای کلان وزد وبند وبا شانس دو گل یا یک پاس خود در کشور خود کمی معروف شده وطرفدارانی پیدا کرده واین روزها که دخترهای ماهم متاسفانه جزئ این طرفداران شدهاند که چند سال پیش شاهد جنایت یک دختر در حق همسر یک بازیکن معروف خیانت به همسر اول به خاطر عشق نا فرجام باعث قتل همسر اول ان مرد شد وهزاران جنایت وفساد دیگر پس جوانی که یکشبه پولدار میشود واز نظر اخلاقی وتربیتی وتربیت مذهبی که از کودکی با ان عجین نشده وبعضی از مربیان ورزشی هم غیر از پول و رفتن به بازیهای کشورها وهزاران هوا وهوس دیگر بازیکن را تربیت نکرده اند واین میشود که هم بازیکن سالاری وفسادهای گوناگون که شما میبینید که چند بازی کن جوان مردند از خوشیهای فساد امیز و متاسفانه این فساد پول به کشتی که از قدیم در ایران کشتی پهلوانی بود هم نفوذ کرد و ان هم سقوط کرد که وبعد وزنه برداری بعد بهبازیهای دیگر وامروز به والیبال وورزشهای دیگر کشیده شده شما ببینید تمام این برنامههایی که در شبکه های ورزشی از 90 گرفته تا بحثهای در رابطه با فوتبال که این همه پشت خط و جلو دوربین غیر از حرف پول تحریک این تیم با ان تیم وخط دادن وتحریک احساسات هواداران و گرفتن پولهای کلان از برگزارکنندگان چیزی عایدتان میشود مثلا متل پراندن فلان مجری به فلان مسءول ورزشی وتحریک احساسات ویا خبر نگار ورزشی که تمام مساءل ورزشی در زمین یا در گیری دو تیم ومربیان وناسزا گویی را که باید در پشتپرده حل شود در صدا وسیما با افتخار پوشش میدهد ومثلا این خبر نگار هم معروف میشود وتازه با او هم مصاحبه میکنند و خلاصه تازه روز به روز با اینهمه بودجه های سنگین دولتی هیچ پیروزی مهمی هم در عرصه های بین اللملی به دست نمی اوریم ومدیران بالایی هم چون انقدر قدرت وثروت از قبل این بلبشوها به دست اورده اند شجاعت اینکه وچون خود الوده اند شجاعت ان را که بازیکنان خاطی را از ورزش خارج کنند ودوباره از نوجوانی تربیت نسل ورزشی متعهد وبا ایمان را در ورزش تربیت کنند ندارند پس باید ورزش را از نو ساخت ومربیان تربیت شده متعهد وبالیاقت که فقط ورزش برای ورزش ونیرو ونسلی سالم وپرنشاط پرورش داد ان وقت است که مشاهده میکنید که ما در همه عرصهای بین اللملی پیروز ودیگر ورزشگاه ها شاهد ورود دختران مسلمان وفحشهای رکیک نخواهند بود انشاالله
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    چه متن سنگين و جالبي.سپاس
  • کارگر ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    زود نباید قضاوت کرد وهر کس هر چه گفت را قبول کرد مساله از این حرفها بالاتر است در دنیای حرفه ای باید همه چیز حرفه ای باشد در غیر این صورت مشکلاتی بوجود می آید که ما از خارج گود فقط ظاهرش را می بینیم
  • حسینی ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    امیدوارم یکی بیاد این مطالب با سند رد یا اثبات کنه اگه حقیقت داشته باشه واویلا
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    چرا شما اینهمه مقاله و مطلب درباره ی این تیم والیبال نوشتید. هرکی ندونه فکر میکنه شما نیت خاصی دارین. این سایت مثلا یه سایت ارزشی هست. نه چاله میدون و یه رسانه زرد
  • کمال الدین ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    با سلام پس به گفته شما همه کاره تیم جناب معروف است و کسب اینهمه موفقیت را باید بنام سعید معروف نوشت و بقیه مترسگی بیش نیستند که اگه این طور باشد کاش تیم های دیگر ورزشی چون فوتبال با ان لابی سنگین اصفهانی ها که اجازه نمی دهند حتی کاندیدایی برای ریاست فدراسیون اتخاب شود نمی توانند این کار را کنند پس این همه فوفقیت عرضه می خواهد که همه را به خط کنی پس انشااله ریاست بعدی فدراسیون یا مربی تیم ملی بعد بازنشستگی ایشان باشند به امید اینکه از افراد با استعداد و مدیر و با عرضه و نترس در پست ها و مناسب استفاده شود یا حق
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخ
  • دریجانی ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    کور و کر نیستیم نفهمیم تو تیم چه خبره!!!!اینهمه وسیله ارتباطی که هست همه چیزو و همه کس رو رسوا میکنه دادا
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    از این که با ایما واشاره بعضی چیزها رو گفتی ممنون،ولی الان موقعش نبود ونیست،اگه کسی به این سبک و روش هم پیشرفت کرده باشه بلاخره خدایی هست،وقتی بزنه دیگه بلند شدنی تو کار نیست،پس خودت هم خدا رو در نظر داشته باش،بگذار تا کسانی که مسئول هستند بر خورد کنند،اگه مردم از نظر اخلاق چیزی رو متذکر میشن،الزاما درگیر پنجه ساحرانه وچشمهای میشی کسی نیستند،ویا عاشق دلباخته،چه بسا بسیاری فقط تیم میشناسند،نه چهره و اسم
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    دندون کرم خورده رو بگیر بکن بنداز دور
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    عالي بود مرحبا به شما
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    متاسفم برای شما و این عنوان دلتون فقط برای خودتون می سوزه اقلیت متعصب
  • مهدی ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    قلمت پر از ابهام و ایرادات دستوری ست. کوتاه گویی هنری ست که شما از آن بی بهره هستید. ممکن است مطالب مفید و خوبی را برای گفتن انتخاب کرده باشید اما با این طول و این قلم پر ابهام کسی رقبت به خواندنش نمی کند. یا حق
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    خاله زنک طرفدار احمدی نژاد بودم به خاطر مشرق حالا اونم نیستم معلوم نیست چی به خورد مردم میدین
  • ابولولو ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    سلام. اقای علی کریمی گفتند فدراسیون فوتبال یک نفر مثل اقای داورزنی میخواد فوتبال با اونهمه بازیکن سالاری. ببینیم با این سه نفر چکار میکنه فقط سه نفر
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    زنده باد رشته دوچرخه سواری با ادب
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    ایول خیلی مطلب خوبی بود دمت گرم
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    پول هم فقط واسه تهرانیها
  • حسین ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    برادر عزیز، من هم موافقم همانطوری که خودتان در ابتدای گفتارتان پیشنهاد کردید سرتان را به دیوار بکوبید ولی نه بخاطر رفتار بچه های تیم والیبال بلکه بخاطر بیسوادی و بی فرهنگی خودتان که مشکل جوانان و بعضا اعتراض آنها رو با سیلی می خواهید حل کنید. خداوند انشاالله همه ما را آدم کند
  • محمدی ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    سلام ممنون از قلم بسیار زیبا و حق نویسنده محترم. واقعا تمام مطالبی که نوشته شده بود درست و حق بود و از وزیر محترم ورزش انتظار میرود بعد از بازگشت تیم از مسابقات حتما واکنش مناسب و تندی با این ورزشکاران داشته باشند تا دفعه آخرشان شود که با یه مملکت بازی راه می اندازند...
  • سیمرغ ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    من مطلب رو کامل خوندم هرچند بعضی از بخشهاشو کامل متوجه نشدم.متاسفانه والیبال چند سالیه داره راه اشتباهی رو که سالها قبل فوتبال رفت میره و این ورزش بی حاشیه رو دارن به حاشیه میکشونن درباره شرکت نکردن در مراسم افتتاحیه باید بگم اگه من مسوولیتی داشتم همون روز اونا رو به خاطر توهین به یک ملت برمیگردوندم ایران
  • مهدی ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    مشرق خیلی مشکوک میزنی
  • میری ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    واقعا جای تاسف دارد در زمانیکه بعضی از جوانان ،پسران و پدران این آب و خاک برای عزت این مملکت در خاکی دیگر با دشمنان اسلام و این مرز و بوم جان در کف گذاشته اند و از همه لذتهای این دنیا گذشته اند تا پرچم این انقلاب برافراشته بماند سه نفر از کسانی که امید میرفت الگویی برای جوانان این سرزمین باشند از همراهی کردن پرچم این سرزمین (در مهمترین رویداد ورزشی جهان )که خون برای حفظش داده ایم با یک دلیل بچگانه امتناع کرند... جهت شادی روح شهدای مدافع حرم و سلامتی رزمندگان مدافع حرم صلوات
  • مرتضیsk ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    چه عقده تابلویی داری تو از کیهان !
  • مهرداد ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    ریزگرد هم برای جنوبی ها و غربی ها
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    عالی بود...
  • علی ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    مگه پادگانه ، درس عبرت یعنی چی ؟ این بچه ها همونایی هستن که امریکا رو تو آزادی بردن و تمام ایرانی ها خوشحال بودن و دل مردم رو شاد کردند ، مگر رهبری نگفتن هدف شاد کردن دل مردم هست ؟
  • مریم ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    باوجوداینکه باختند موسوی و معروف و محمودی بجای معذرت خواهی طلبکار بودن.
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    ايا مي دوني يكي از واليباليستها دقيقه اخر فهميده حق شركت در مراسم نداره ؟
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    ممنون که این اخبار پشت پرده رو میگید تا بفهمیم رو دیوار کیا داریم یادگاری می نویسیم
  • آرش ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    جلوی ضرر راازهرجابگیری منفعت است
  • رضی ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    اینقدر گیر بیخود بدین تا فردا همشون سه تیغ کنن برن Gem
  • سید یونس میرزایی ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    راه حل خیلی ساده: هرکی زیاده خواه است را بندازید بیرون !!! همه خوشحال میشوند!!! امان از بی ظرفیتی!!!!!!!!!!!!!!!!! امان از بی ظرفیتی!!!!!!!!!!!!!!!! شهرت و محبوبیت ، ظرفیت می خواد!!!!!!!!!!!!!!! هر کی نزدیک به فساد می شه با لگد از زیر پرچم مقدس ایران، بندازید بیرون!!!!!! اسم مبارک الله روی پرچم مان هست
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    اتفاقا بسیار بی ادبانه حرف میزنه ! این چه نوع برخورد است . خجالت هم خوب چیزیه
  • ابولفضل ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    واقعا واقعا دمت گرم و قلمت همیشه براه باشه اقای نویسنده تادرمورد بقیه ورزشهام ک توش بازیکن سالاری هست مردمو روشن کنی تابدونن چ خبره،، هنوزم جاداره ک بیشترازینها بنویسی و حرف دل مردم بدبختوبزنی که امثال این بی کثافتا دارن پولهای امثال مارو هدر میدن،، ازونطرف یکسری معلوم الحال میان ازینا طرفداری میکنن ومیگن وقتش نبوداین حرفارو بزنی ! پس کی وقتشه؟ الان توالمپیک چ غلطی کردن که بااین حرفها روحیشونو بخان ببازن؟ یا یه وقت بهشون بربخوره و نیان بازی کنن! امثال این اقایون توکشتی و فوتبالو بعضی ورزشهای دهن پرکن دیگه هم هستن ک کمترین کاری که میشه باهاشون کرد همین نوشتن یک مقاله درموردشونه....... دمت گرم ادمین ،، دمت گرم نویسنده... بازم بنویس
  • ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    واقعا نمیدونم شما دنبال چی هستین فقط دارین انتقاد میکنین
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    دیگه مشرق خیلی خسته کننده شدی،نصیحتت هم انگار فایده نداره
  • آرش ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    مشرق چرااینقدردست به عصاشدی؟چراحرف حق روچاپ نمی کنی ؟چراحقیرشدی؟تویک سایت ارزشی هستی بایدارزشی برخوردکنی ... مگرمن جزو مردم این آب وخاک نیستم ؟حق ندارم ازوزیرورزش که ازپول این مملکت حقوق میگیردتوضیح بخواهم
  • ناشناس ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    درود بر شما وقلم شما عزيزان
  • مینا ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    دقیقا درباره ریاست معروف بر تیم من این رو به عینه در یک مسابقه پخش زنده دیدم که به اقای کواچ اشاره داد که فلان بازیکن رو تعویض کن که مجری به طعنه گفت مربی نباید اجازه دهد ی بازیکن در کار او دخالت کند و جدا متاسفم برای تیم ملی که اینقدر بی صاحب است
  • از اردبیل ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    باید از بازیکن سالاری جلوگیری کرد و دم آنهایی که گردن کلفتی می کنند راچید
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    مشرق تو همه زمینه ها مخالفه، الانم میخواد نتیجه نگرفتنو بندازه گردن دولت در ضمن همینا بودن که بعد 52 سال ایرانو به اینجا رسوندن و مطمعن باش با سعودشون چشم حسودا در میاد
  • محمود ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    دمت گرم خدا امواتتو بیارمزه .حرف دل یه ملتو زدی.یه مشت ادم بیجنبه که فکر میکنن چی کردن تو این والیبال.دمت گرم.
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    مشرق از تخریب والیبالیستا چی بهت می رسه؟؟؟؟؟الان چند روز هست ول کن نیستی !حتما باید مثل فوتبالیستا باشن.واقعا آدم باید خیلی قدرنشناس باشه!
  • علیرضا ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    ما ایرانیها یا راحتر بگم ما شرقیها همیشه همین جوری هستیم با یه پیروزی در عرش و عاشق پرستش فرد و با یه شکست .... مگه علی دایی.حسین رضازاده.علی کریمی.عباس جدیدی.خداداد عزیزی.یوسف کرمی و... اینقدر تعریف کردیم یا راحت بگم پرستش کردیم که ببنید آخرش با چه اوضاعی رفتن پس بیایید حرفه ای ورزش و نگاه کنیم متاسفانه اگه شما یه ورزشکار خوب و یا یک هنرمند خوب باشید به هیچ وجه نمیتونه شرط کافی و لازم برای یک انسان خوب و قابل پرستش بودن داشته باشی شما فقط یه هنر داری و آن هنرت برای جامعه ارزش داره و لاغیر بیایید از پرستش و غرق شدن تو آدما پرهیز کنیم هدف یادمون نره برای یک انسان ایده ال خیلی ایتم وجود داره ورزش و هنر یکی از اوناست
  • ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    1 0
    آقا افشار یه دونه ای با نوشته های فوتبالیت حال می کردم... نمی دونستم والیبالیم هستی.... ترکوندی استاد...
  • علی ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    تیم چین به قول شما 1100 نفرن و اگه قرار باشه کسی هم شرکت کنه یا نکنه مشخصه، مگه تیم المپیک ما چند نفر بوده که جا نبوده اینا رژه برن؟ از قبل هم حالا خوبه قرار بوده شرکت کنن و اون سلفی هم که منتشر کردن رسما دهن کجی بوده به کل کاروان و ملت!!
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    سرپرست و مربی بازیکن ذلیل مذموم است ولی نقش رهبری و کاریزمای افراد معروف را که مورد حمایت مجموعه هستند را نمیتوان نادیده گرفت.
  • علی ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    بله علی جان پادگانه!! تیم ملی کشور عین پادگانه!! همه سرباز کشورن!! همون خطی رو دوستان دارن میرن که فوتبال ما رو به سقوط کشوند!!!
  • علی ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    اینکه ایتالیا نتیجه نگیره دور از انتظاره!!! ایتالیا همیشه جزو خوبای دنیا بوده تو والیبال!!
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    حرف حق میزنی مشرق. دم شما و نویسنده گرم که حرف حق رو بی واهمه می زنید
  • سجاد ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    میگم واقعاخیلی زحمت می کشیدکه درسال دوتامطلب این چنینی می نویسیددوست نویسنده من به عنوان یه هوادارچندسال این موضوع رومیدونم شمابجای تکراردوباره ببین چه کسی بایدبرخوردکنه بااین موضوع شماچیزجدیدی نگفتیدچون باج دادن توهمه رشته های ورزشی ایران هست وکسی جرات برخوردنداره پس شمابانوشتن این مطالب فقط یه مشت ناسزاازدلباختگان این آقایون می شنویدسعیدمعروف همشهری خودمنم هست
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    رستم جون بگیر بخواب
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    بازیگران و ورزشکاران حقوقی دارند - نباید به حقوق و روحیه آنها توهین شود - نویسنده این متن بهتر است کمی به توبه فکر کند
  • ناشناس ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    آقاي نويسنده اگر تيم واليبال دوبازي اول را مي برد همين حرفهارا مي زديد يا از اين باند ي كه جنابعالي صحبت گرديد فقط تعريف مي كرديد . اين باند بازي حتي در تيمهاي محلات هم وجود دارد تا چه رسد به تيم ملي بيخود حرص و چوش نزن اين باندبازي و اختلافات را آقايان بهتر مي دونند و اتقاقا خيلي هم دوست دارند وگرنه غيرازاين بچه پر روح ها بودند همان ساعت از تيم ملي و يا حتي از روي زمين آنها را پاك مي كردند
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    عالی بود دمت گرم مشرق، با اینکه از این بازیکنان خوشم میومد ولی اصلا قدبازی و گردن کلفتی را دوس ندارم که مد شه ، همه واسه کشور نه کشور فدای فرد
  • بی نام ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    چرا امثال اقای داور زنی که کارایی نداره ریس فدراسیون شده چرا عوضش نمیکنن.داور زنی برو
  • ناشناس ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    حالا جدای از همه این بحثا اصلا المپیک و جام جهانی رفتن واسه تیم های ایران یکی از مسخره ترین کارهاست . فقط یه عالمه پول حروم میشه آخرش هم توی همون مسابقه اول نفله میشن با گردن کج برمیگردن صدا و سیما هم واسه اینکه گندش در نیاد میگه این چیزی از ارزشهای ما کم نمیکنه !! ارزش شاید ولی از پول ممکلت خیلی کم میکنه .
  • مهاجر ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    والیبال شما مدتهاست وارد حاشیه شده و هم بار فنی و هم اخلاقی رو از دست داده بازیهای ضعیف جلوی تیم های آسیایی و... من که گفتم در المپیک منتظر باشید ولی حقیقتا فکر نمی کردم اخلاق رو هم ببازید...به فکر تغییر نسل باشید که خیلی دیر شده با بازیکنان پولکی نمیشه به جایی رسید
  • ناشناس ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    سه تا بازیکن حرفه ای والیبالو میبری زیر سوال چی بهت میدن؟ چرا جرات گفتن خیلی چیزارو ندارین گیر ورزش میدین؟ شمایی که بدون فکر قلم دست میگیری واسه چندتا کاربر حاضری همه چی بنویسی چرا خیلی چیزارم نمینویسی ؟ بسه دیگه اون از سیمای میلیتون اینم از ... متاسفم فقط دروغ تحویل مردم میدین . معروف یا ... کاره ای نیستن برین پته ی گردن کلفتا رو بریزین بیرون اگه دنبال واقعیتین
  • ناشناس ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    اصلا فرستادشون به المپیک اشتباده بود . همش بودجه حروم کردنه ما که همیشه مسابقه اول میبازیم چه فایده ؟ این پولو بذارید یه جای درست حسابی حروم کنید لااقل !!!
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    هدف وسیله را توجیه نمی کند....
  • ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    حتی اگه قهرمان المپیک هم بشن اگه این حرفها درست باشه پشیزی ارزش نداره....
  • ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    اگه از راه درست به جایی رسیدن ارزش داره وگرنه خیلی ها با دزدی و اختلاس پولدار شدن؛دزدی که هنر نیست.....
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    مگه خونه خاله هست که دوست داشتن یا نداشتن. اونا نماینده ی یک ملت و کشور هستن و باید طبق قانون و در شأن اون ملت رفتار کنن حاضر نشدن لباس یه سرپرست اینقدر اهمیت داره که بی قانونی کنی و بهش افتخار کنی دبی چرا از بقیه جا مونده بودن؟؟؟!!!!!
  • ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    من موندم چرا زمان کواچ که بازیکن سالاری بیداد میکرد اینها رو نمیگفتین العان تو کوران المپیک تنها ورزش تیمی باشانس بالای مدال بعد یه همچین متن تندی ، اجازه بدین یه مقدار به این متن مشکوک بشیم
  • علي قنبرلو ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    يعني براي اولين بار بود كه حرف هاي دلم را يكي گفت إنصافا دست جناب أفشار را مي بوسم بابت جسارت بي مانندش
  • حامد ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    خاک بر سرت مشرق ! :|
  • ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    به خاطر یه حرکت فردی و شخصی دارن کل دولت و وزارت خونه رو زیر سوال میبرن. واقعا خیلی گردن کلفت شدن مشرق و امثالهم
  • هادی ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    متاسفانه با این نوع مدیریت. واداده. و لیبرالی باید امثال این کم جنبه ها پررو شوند. وزیر ورزش به مفت نمی ارزد
  • مهدی ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    اصلا این بحثها فعلا لازم نیست چون باعث کدروت و دودستگی خواهد شد و ضررش بیش از نفعش است چون متاسفانه خیلی های که از اصل قضیه خبر ندارد بدترین حرفهارا میزند در حالی که این بحثهای باید در زمان خودش و توسط کارشناسان مربوطه با دلیل و منطق بررسی شود متاسفانه رسانه های ما معلوم نیست چرا بیشتر دنبال مطلب منفی هستند انهم بدون مدرک و دلیل روشن تا مطالب مثبت و این کار متاسفانه باعث شد خیلی ها ناخودآگاه در دام نظرات سو بعضی ها شوند و به راحتی خودشان قضاوت کنند برای مثال اصلا این متن که این سایت عنوان کرده بدترین بی ادبی در یک رسانه عمومی است خدا ان شاالله همه مارا به راه راست هدایت کند
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
    0 0
    ورزش ایران یعنی حاشیه
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۲
    0 0
    شرایط مهم و ایده الی برای والیبال با رفتن به المپیک پیش امده بهتر است تمرکز بازیکنان وتیم رامنحرف نکنیم بعد از المپیک همه این حرف رامیتوان زد
  • ناشناس ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    حاک بر سر تربیتت و هر کی تربیتت کرده .
  • مسعود بخشی ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    1 0
    سعید معروف وامثال اون مقصر نیستند این سیستم ونوع پرورش این ورزشکارها است که فساد آور است مگر در جریان فیشهای حقوقی اشخاص گناهی دارند این قوانین ومقررات نیم بند است که برخی از خلا موجود استفاده میکنند وباعث بروز سواستفاده ها میشوند آقای معروف با اون ریش کذایی انهم در زمانی که داعش چپ وراست سر میبرید ونفرت مردم رو برانگیخته بود حاضر نشد لااقل کوتاهش کنه وبنوعی عجیب اصرار در شمایل داعشی داشت خوب البته عده ای بعد از معروف شدن به شکلهای عجیبی از جامعه ومردمشون انتقام میگیرند ولی آقا سعید هیج وقت یادت نره کی بودی وحالا چی شدی این مرتبه مردم وجایگاه بلند اوناست که توروبه اینجا رسونده پس قدردان مردم واونایی که برات زحمت کشیدند یاش وگرنه یه مشت پول که ارزش اینهمه جاروجنجال رو نداره عاقل باش همیشه برای بازگشت بهخدا ومردم وانجام رسالت انسانی وورزشی وقت هست فقط نذار دیر بشه بگذار توقلبمون بازم دوست داشته باشیم یاعلی مرد
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۳
    0 0
    عزیزم تو مواظب خودت باش دیگران حواسشان هست. مطمئن باش.
  • hadi ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
    0 1
    اینجوری باشه المپیک مال مازیهاست با بیشترین تعداد مدال این چه حرفیه بیشترین بازبکن لیگ مال استان مازندرانه با 84 بازیگن تازه تو لیگ تیم هم نداره بعدش مازندرانیها بگن کشتی و پینگ پنگ و وزنه برداری و فوتبال و فلان و فلان ما ماست؟ همه اینها ما ایرانه تازه ازون مهمتر من موفقیت عراق و لبنان و سوریه رو از خودمون میدونم چون محور مقاومت هستن و عاشق اهل بیت
  • ریحانه ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
    1 0
    من از همون موقع که تو لیگ جهانی به عمد درست بازی نمیکردن و خون ملت رو کرده بودن تو شیشه و بعدم به روی همه ما میخندیدن برای زمین زدن کواچ بدبخت دیگه دلم با والیبال صاف نشد که نشد
  • مریم ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    عالی نوشتید، ممنونم که حرف دل مارو زدی من به شخصه بچه های تیم والیبالو خیلی دوست دارم ولی دلیل نمیشه حرکات نادرستشونو ندید گرفت، نرفتن به رژه افتتاحییه ریو یعنی زیر پا گذاشتن احساس تمام ملت، اونا نماینده کشور ما بودن نه اینکه بخوان حق آقای خوش خبرو بگیرن، تازه بعدش که فهمیدن کارشون چقدر بد بوده و چه توهینی به مردم شده هی بهانه های جورو واجور آوردن، متاسفانه بعضی از مردم ما انقدر چشم و گوششون سنگینه که گاهی زیر گوششون بمبم منفجر بشه خودشونو میزنن به نشنیدن! کسانی که میگن به کسی چه ربطی داره اینا تو رژه نرفتن حتما دلشون میخواست که نرن،، یکم آگاهی تونو ببرین بالا... اینجا حرف از آبروی یه کشوره نه خاله زنک بازی و باند بازی،،، اینو هم خیلی خوب میدونم معروف چجوری با رفتارو کاراش و باندبازییاش کوچ رو به ستوه درآورد، الان دیگه مثل قدیم نیست همه خبرا به روز و سریع به همه میرسه.. خوبه که حتی وقتی عاشق یه سری آدما هستیم سرمونو مثل کبک زیر برف نکنیم و معایبشونو هم ببینیم. بازم تشکر بخاطر متن زیبا و هوشمندانتون.
  • مهدی ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    اخه بیرون گودنشستی داری میگی لنگش کن .تویی که داری نظرمیدی خودتوبزارجای اوناببینم میتونی والانمیتونی خیلی سخته به خداداریداشتباه میکنید
  • مریم ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
    0 0
    متاسفم واسه مملکتمون با همچین خبرنگار هایی....
  • هانیه ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
    0 0
    چقدربده که یه روزنامه نگار برای مشهورکردن خودش بدترین تهمت ها روبه قهرمانان یه کشوربزنه نمیدونم معروف چه هیزم تری به اینا فروخته که اینجوری براش میزنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس