در حالی که هیات دولت با تصویب ضوابط اجرایی بودجه ۹۵ بر ساماندهی تسهیلات رفاهی مدیران و کارکنان بانک ها تأکید دارد، بانک مرکزی با اصرار و مقاومت ولی الله سیف از این دستور العمل مستثنی شد!

به گزارش مشرق، انتشار تصویر بخشنامه ای از سازمان برنامه و بودجه در فضای مجازی که در آن ضوابط جدید ارایه تسهیلات رفاهی به مدیران و کارکنان بانک ها را با امضای مشترک وزیر اقتصاد، رییس کل بانک مرکزی و ربیس وقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی نشان می دهد، حاکی است بر خلاف آنکه در ابتدا این بخشنامه شامل بانک مرکزی نیز می شده، اما پس از امضای اعضای کمیته، به شکل عجیبی «بانک مرکزی» از این بخشنامه قلم گرفته شده و جالب تر اینکه سازمان مدیریت همین بخشنامه مخدوش را برای همه بانک ها ابلاغ کرده است!
 
مقاومت سیف «بانک مرکزی» را از مصوبه دولت مستثنی کرد! 

بررسی های خبرنگار ما نشان می دهد پس از توافق اولیه کمیته مذکور، با اصرار ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی، مجموعه بانک مرکزی به اجبار از ذیل این دستورالعمل حذف شده و سیف حاضر نشده است کارکنانش همانند کارکنان سایر بانک ها مشمول این بخشنامه شوند و به بیان دقیق تر؛ با این عمل بار دیگر یک بخشنامه با استثناء تبعیض آمیز ابلاغ شده است.

نکته آنکه؛ علاوه بر این، نرخ سود تسهیلات نیز با اصرار سیف کاهش یافته است، کاهشی که در صورت تداوم، تفاوت چندانی با گذشته نخواهد داشت.

حال این سوال مطرح است که اگر قرار است تسهیلات رفاهی پرداختی به کارکنان نظام بانکی با مصوبه دولت ساماندهی شود کارکنان بانک مرکزی چه مزیت و تفاوتی دارند که باید مستثنی شوند؟

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • محمد ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    اصلا دولت ها نباید در استقلال بانک مرکزی دخالت کنند . تمام بانکها ی مرکزی در دنیا از دولت مستقل هستند و استقلال دارند . اما در ایران همیشه دولت موقع بدهی ها از بانک مرکزی قرض میکند و این باعث بدبختی و تزریق پول پر قدرت است . بانک مرکزی باید مستقل باشد و فرا قو ه ای باشد تا تصمیمات دولت در ان دخیل نباشد . ما کجا و بانکهای مرکزی دنیا کجا ؟
  • محسن ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    بیایید استقلال بانک مرکزی را به رسمیت بشناسیم . در امور بودجه ای بانک دخالت نکنیم . رییس کل بانک مرکزی مستقیما از طرف دولت منصوب نشود تا بتوان قوانین پولی را در کشور اجرا کرد . در زمان احمد نزاد بدلیل فشار به بانک مرکزی تورم بی سابقه به مردم تحمیل شد و اما مجلس باید با جدیت پیگیر باشد و استقلال بانک مرکزی را مانند اروپا و امریکا تصویب کند . اما اینجا ایران است و بدبختی ما همین مستقل نبودن بانک مرکزی است .
  • مهسا ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    مشرق جان ممنون اما تیتر بزن و استقلال بانک مرکزی را پیگیری کن . مجلس هم پیگیری کند
  • ماورا ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    استقلال بانک مرکزی را در نظر بگیرند و در ان دخالت نکنند . سیف حرف حق میزند بانک مرکزی اگر زیر نظر دولت باشد تورم بیداد خواهد کرد .
  • کارمند بانک کشاورزی ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    اصلا بنده کار به بانک مرکزی ندارم . و استقلال بانک مرکزی در برنامه توسعه قابل قبول است و از دولت باید مستقل باشد . بانک رفاه و بانک تجارت فساد کردند و هیچکدام هم جریمه نشدند و وامهای انها سرجاشه . وزیر اقتصاد جهت بقا اینکارو کرد . باید بانک رفاه و بانک تجارت جریمه میشدند .
  • اقتصاد دان ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    اصلا فقط در کشور ما بانک مرکزی تحت نظر و نفوذ دولت است اما در کشور های اروپایی کاملا مستقل است . باید طبق برنامه و لایحه جدید دولت بانک مرکزی استقلال داشته باشد و صرفا قلک دولت نباشد و پول چاپ کند و به جامعه تزریق کند و پایه پولی افزایش پیدا کند و در نهایت تورم تشدید شود . در امریکا هم همینطور است و بانک مرکزی کاملا مستقل است . اگر مستقل نباشد سیاستهای دولت در بانک تسری پیدا میکند . همانطور که د ر زمان احمد نزاد چقدر پول چاپ کردیم و تورم را به مرز 50 درصد رساندیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس