رئیس مرکز تجارت جهانی ایران دستورالعمل جدید بانک مرکزى مبنی بر آزاد شدن معامله دلار آزاد در بانک ها را شگرد جدید برای گران کردن دلار و خالی کردن جیب مردم ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق، محمدرضا سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی در کانال تلگرامی خود نوشت: "بر اساس دستورالعمل جدید بانک مرکزى که توسط آقاى سیف از طریق صدا و سیما به اطلاع عموم رسید، از ابتداى هفته آینده، همه بانکها مجاز میباشند تا آزادانه به فعالیت هاى ارزى بپردازند و نسبت به خرید و فروش ارزهاى مجاز با نرخ بازار آزاد اقدام نمایند.

بر همین اساس لازم به ذکر است که دستورالعمل جدید بانک مرکزى در خصوص فعالیت آزادانه بانکها در معاملات ارزى، متأسفانه شگرد تازه دولت جهت افزایش نرخ ارزهاى رایج می باشد و احتمالاً آقایان قیمت دلار دولتى را حداقل تا سقف 3500تومان بالا خواهند برد.

در این راستا و به محض اینکه بانکها خرید و فروش ارز  را با نرخ آزاد آغاز نمایند و در نتیجه بدلیل کافى نبودن منابع ارزى خود، قادر به تأمین ارز مورد نیاز همه خریداران خویش نباشند از همین رو مجدداً مشتریان جهت تأمین نیاز ارزى خود به بازار آزاد روى خواهند آورد که این امر موجب افزایش چند صد تومانى نرخ ارز خواهد شد.

فلذا این دستور بانک مرکزى بیش از اینکه در جهت رفاه حال مردم و صرفه جویى در هزینه هاى خریداران برداشته شده باشد بیشتر بمنظور خالى کردن جیب مردم و افزایش درآمدهاى ریالى دولت صادر و به مرحله اجراء گذاشته خواهد شد.

واکنش کلى اینجانب به دستورالعمل جدید بانک مرکزى، روز یکشنبه آینده بطور مفصل از طریق رسانه ها بیان خواهد شد."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    فقط می خواهند جیب پولدارها و مدیران را پولدارتر کنن. و مر دم صعف هم صعیف تر. حالا از مردم بدبخت کی دلار دارد و کی دلارمی خواهد فقط به نفع خودشان است. شاید هم می خواهند تورم صفر بشه.
  • ali ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    سلام جناب اقای محمدرضا سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی . شما که یک اقتصاد دان هستید متوجه نشدید که هدف دولت چیست ؟ دولت می خواه با ازاد کردن قیمت ارز و عرضه کم ارز به بازار . هر روز شاهد بالا رفتن قیمت ارز باشد. مردم را هم بی خیال مهم جیب دولت است نه مردم. خدایش در برنامه های تمام دولت ها ، ایا واقعا مردم مهم بودند . شک می دانم
  • علی ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    بیچاره مردم.
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    کار بسیار خوبی توسط بانک مرکزی انجام شده است. باید مثل تمام کشورهای دنیا قیمت ارز یکسان تا جلوی رانت ها گرفته شود و ارز به راحتی در بانکها خرید و فروش شود به قیمت واقعی. اگر قیمت 3500 تومان است همان قیمت در کل کشور اعلام گردد. این اقدام بسیار مثبتی است
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    وای بر ما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس