کد خبر 615263
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

حکم بازداشت موقت برای دختر 16 ساله ای، که گفته خود را آماده حمله تروریستی در فرانسه می کرده است، صادر شد.

 به گزارش مشرق، منابع قضایی فرانسه دیروز (دوشنبه) اعلام کردند این دختر در مورد «ارتباط مجرمانه با یک گروه جنایتکار تروریست» و نیز «تحریک به اقدام تروریستی توسط شبکه های اینترنتی عمومی» گناهکار شناخته شد.

همچنین به درخواست دادستان پاریس حکم بازداشت موقت در مورد این متهمِ زیر سن قانونی صادر شد.

متهم پنجشنبه گذشته در چارچوب عملیات ضدتروریستی در «مولن» (Melun) در «سِن اِ مارن» (Seine-et-Marne) که در حومه پاریس قرار دارد، دستگیر شده بود.
تحقیق قضایی در این باره، که به بخش ضدتروریست پاریس سپرده شده بود، دیروز (دوشنبه) توسط دادستانی پاریس آغاز شد.

منابع آگاه از این پرونده اعلام کردند: این نوجوان مدیریت یک گروه تلگرامی را بر عهده داشته و پیام های متعددی در تبلیغ داعش، فراخواندن به حمله و نیز اعلام قصدش برای ترتیب دادن حمله ای در فرانسه ارسال کرده است.

این منابع افزودند: تحقیق در مورد این مظنون نوجوان، که سابقه کیفری هم ندارد، پس از ارسال پیامی «بشدت نگران کننده» در گروه تلگرامی جدی شد.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: تفحص منزل این دختر نوجوان روز پنجشنبه توسط نیروهای ویژه صورت گرفت، اما در این جست و جو سلاح و مواد منفجره ای کشف نشد.

منابع نزدیک به این پرونده با اشاره به بررسی رایانه و تلفن مظنون اعلام کردند: تا این لحظه اطلاعاتی در مورد محل و یا جزییات حمله ای که مورد نظر وی بوده، به دست نیامده است.

مقامات با اشاره به ترجیح تروریست ها از استفاده از شبکه تلگرام، مرتبا انگشت اتهام را به سوی این برنامه پیام رسان که در سال 2013 میلادی توسط روسیه ساخته شد، می گیرند. این برنامه رمزگذاری ویژه ای برای محرمانه نگاه داشتن پیام ها دارد و بدین ترتیب داشتن یک کد مخصوص برای رمزگشایی پیام ها ضروری است.

«عادل کرمیش» و «عبدالمالک پتیژان» دو عامل گروگانگیر و قتل یک کشیش در کلیسای شمال فرانسه، تنها چند روز پیش از اقدام خود از طریق تلگرام با یکدیگر آشنا شده بودند.

عملیات تروریستی در شهر «مانیانویل» با دو کشته، شهر «نیس» با 85 کشته و «سن اِتییِن دو روورای» با یک کشته سه اقدامی است که فرانسه در یک ماه و نیم گذشته تجربه کرده و هر بار گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته است.

در حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) پاریس، فرانسه برای نخستین بار در تاریخ خود هدف عملیات انتحاری قرار گرفت. در این حملات که گروه تروریستی داعش مسؤولیت آن را برعهده گرفت، 130 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 350 نفر دیگر زخمی شدند.

پس از این حمله تروریستی در سراسر فرانسه وضع فوق العاده اعلام شد. وضع فوق العاده در فرانسه که تاکنون چند بار دیگر هدف حمله تروریستی گسترده و یا اقدامات تروریستی محدود قرار گرفته، تا اوایل سال 2017 میلادی تمدید شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس