کد خبر 615060
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۵

در حالی که روحانی در سفر استانی به کرمانشاه تعداد مدیران با حقوق نجومی را چند‌صد نفر اعلام کرده بود جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور اظهار داشت‌: کمتر از 50 مدیر حقوق غیرطبیعی دریافت کرده‌اند‌!

به گزارش مشرق، این اظهارات نشان‌دهنده ناهماهنگی شدید در میان مسئولین دولتی و در بالاترین سطح آن است، در حالی که رئیس‌جمهور تعداد مدیران نجومی را حدود 100 ، 200 و 300 نفر اعلام می کند جهانگیری این تعداد را به زیر 50 نفر می‌رساند.
 
ادامه این روند مردم و منتقدین را به شدت ناراحت و آزرده‌خاطر می‌سازد و این شائبه را به وجود می‌آورد که ممکن است در روزها و ماه‌های آینده اصل موضوع مورد انکار قرار گرفته و حتی اعلام شود مدیران زیر حق طبیعی خود دریافت می‌کرده و بیت‌المال به آنان بدهکار است و این افراد حتی اعاده حیثیت کنند‌!
 
نکته دیگری که عجیب به نظر می‌رسد آن است که حتی از سوی مسئولین دولتی از جمله معاون اول رئیس‌جمهور که از بررسی‌های صورت گرفته خبر داده و تعداد مدیران با حقوق نامتعارف  را زیر 50 نفر اعلام کرده است در این رابطه که این 50 نفر چه کسانی هستند و چه مسئولیتی داشته اند سخنی گفته نمی‌شود.
 
پیش از این سخنگوی دولت گفته بود «‌۱۳ نفر از مدیران عالی دولتی در ارتباط با فیش‌های نجومی برکنار یا با استعفایشان موافقت شده است‌» و با سخنان جدید جهانگیری این سوال پیش می‌آید که 37 مدیر باقی مانده چه کسانی هستند و با آنان چه برخوردی صورت گرفته است‌؟!
 
چندی پیش نوبخت سخنگوی دولت برخی مدیران نجومی از جمله صفدر حسینی را ذخیره نظام و سرمایه انقلاب و جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز با استثنا کردن چند نفر نظام بانکی را مظلوم خوانده بود‌، با کاهش تعداد مدیران متخلف به زیر 50 نفر بیم آن می‌رود که در روزها و ماه‌های آینده چنان‌چه گفته شد این مدیران در مقام دفاع از خود اعاده حیثیت کرده و شکایت کنند و حتی خسارت بگیرند!
 
کمتر از 50 نفر حقوق غیر طبیعی می‌گیرند!
 
معاون اول رئیس‌جمهور در سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه حقوق‌های نجومی دل ملت ایران را به درد آورد‌، گفت: لیست 2500 مدیر را بررسی کردم و مشخص شد در میان آنها کمتر از 50 مدیر حقوق غیرطبیعی دریافت می‌کردند.
 
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری با اشاره به  موضوع‌ حقوق‌های نامتعارف، گفت: حقوق‌های نجومی دل ملت ایران را به درد آورد. البته تعداد کمی از مدیران این‌گونه بودند. بنده لیست 2500 مدیر را بررسی کردم و در میان آنها کمتر از 50 مدیر حقوق غیرطبیعی دریافت می‌کردند که البته همین هم نباید اتفاق می‌افتاد. اکنون شورای حقوق و دستمزد فعال شده و به ملت ایران اطمینان می‌دهم با تصمیمات اتخاذ شده شاهد اتفاقات تلخی از این دست نباشیم.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    ای بابا حالا خیلی هاشون می گن حقمون بیشتر از اینا بوده
  • saeed ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    مردمو جیگر فرض کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس