روز اول سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور با حاشیه های جالبی همراه بود. از بحث حقوق های نجومی که معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد، گرفته تا رد پای فامیل آقای وزیر در اجلاس.

به گزارش مشرق، اولین روز از سی و سومین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور پایان یافت؛ اجلاسی که از آن به عنوان بزرگترین گردهمایی سالیانه مدیران آموزش و پرورش یاد می شود.

روز اول همایش با حاشیه های جالبی همراه بود.

_ مراسم افتتاحیه سی و سومین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور، بر خلاف عمده برنامه های آموزش و پرورش سر ساعت اعلام شده، آغاز شد که از دستگاه تعلیم و تربیت کشور، این نظم انتظار می رفت.

_ مهمان ویژه مراسم افتتاحیه، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بود که به موقع در این اجلاس حضور یافت. وی در ابتدا به وضعیت آموزش و پرورش، تحول در این وزارتخانه، توجه به منزلت معلم و سیاستگذاری ها در آن اشاره کرد.

جهانگیری به اهمیت اقتصاد آموزش و پرورش و تنگناهای معیشتی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: بدترین سال بودجه‌ای دولت پس از انقلاب سال 94 بود، اما براساس وعده‌ای که به معلمان داده‌ بودیم، این طرح را اجرایی کردیم و در سال نخست، 1350 میلیارد تومان و در سال جاری 3500 میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان اختصاص دادیم.

وی افزود: در همین زمینه لیست حقوق 2500 مدیر را گرفتم و کمتر از 50 مدیر حقوق غیرطبیعی می‌گرفتند که همین هم نباید می‌شد، لذا بر این اساس، شورای حقوق و دستمزدی که قبلاً فعال نبود را فعال کردیم.

_ وزیر آموزش و پرورش نیز گزارش کاملی از اقدامات 3 ساله این وزارتخانه ارائه داد. وی به دهه 60 و 70 و مدارس 2 تا 6 شیفته اشاره کرد و به تلاش وزارتخانه برای اجرای عدالت آموزشی اشاره کرد.

آقای وزیر همچنین خبر خوشی برای بازنشستگان فرهنگی داشت و قول داد که پاداش بازنشستگی آنها را تا پایان شهریور بدهد.

_ در ابتدای بخش دوم روز اول این اجلاس، آقای سلطانی مجری برنامه که از مجریان و گویندگان اخبار صدا و سیماست، روز خبرنگار (که یک روز از آن گذشته بود) را تبریک گفت و از مدیران و رؤسای آموزش خواست که به احترام خبرنگاران بایستند.

بیش از 1000 مدیر و رئیس آموزش و پرورش ادارات، مناطق، مدیران کل و معاونان وزیر و همچنین وزیر آموزش و پرورش به احترام خبرنگاران ایستادند و آنها را تشویق کردند.

در ادامه، نماآهنگی از حضور خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش در برنامه های این وزارتخانه، پخش شد که برخی خبرنگاران به صورت کوتاه درباره خبرنگاری صحبت کردند و در پایان این نماآهنگ نیز وزیر آموزش و پرورش به خبرنگاران روز خبرنگار را تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد که خبرنگاران آموزش و پرورش به کسب دانش بیشتر در این حوزه پرداخته و ارتباط دوسویه بیشتری بین آنها و کارشناسان آموزش و پرورش برقرار شود تا در جهت افزایش کیفیت خدمات رسانی به مردم بینجامد.

اما این تبریک گفتن ها در شرایطی بود که خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش در این اجلاس، جایگاه و اتاق خبرنگاران ندارند و از حداقل ترین امکانات محروم هستند.

_ مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان در بخشی از ارائه گزارش خود ابتکار به خرج داد و به مدیران آموزش و پرورش گفت که به 5 تحلیل مناسب از صحبت هایش، جایزه نقدی خوبی می دهد و مهلت دریافت نقدها را روز دوم اجلاس تعیین کرد. 

_ امروز کتاب های نونگاشت آموزش و پرورش که به پایه های دهم اختصاص داشت، رونمایی شد و مهر امسال دست دانش آموزان خواهد بود. البته برخی رسانه ها از رونمایی 140 عنوان کتاب خبر دادند اما تعداد کتاب های رونمایی شده، خیلی خیلی کمتر از این رقم بود.

_ مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در اولین روز اجلاس 2 گزارش تصویری را به نمایش گذاشت؛ گزارش هایی که اشک مدیران را در آورد.

اولین گزارش درباره دانش آموز روشندلی بود که با ایجاد انگیزه توسط معلم کلاس، به شاگرد اول مدرسه تبدیل شده بود؛ میزان علاقه دانش آموز به معلم در حدی بود که معلم خود را از بین حدود 10 معلم با لمس کردنش تشخیص داد.

اما گزارش دوم به معلم یک روستای چند دانش آموزی در یزد اختصاص داشت که دانش آموز معلول خود را هر روز به مدرسه می برد و بر می گرداند.

_ در عصر روز اول اجلاس، معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش که رئیس اجلاس هم هست به مدیران تذکر داد که تاجلسه تمام نشده، بلند نشوند و احتمالا یاد روزهای مدرسه برای مدیران تازه شد.

_در نخستین روز اجلاس یکی از اقوام آقای وزیر مشاهده شد؛ فردی که ماجرای دخالتش در برخی برنامه های آموزش و پرورش شنیده می شد البته آقای وزیر  دخالت او را تکذیب کرده و گفته به هیچ فامیلی حکم نداده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس