رئیس خانه احزاب ایران از عضویت 186 حزب در خانه احزاب کشور خبر داد و گفت: احزاب باید برای توسعه کشور برنامه داشته باشند و کمک کنند.

به گزارش مشرق، حسن غفوری‌فرد امشب در همایش هم‌اندیشی احزاب و گروه‌های سیاسی گیلان با موضوع تشکیل خانه احزاب این استان در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به دوستی خود با شهید انصاری استاندار اسبق این استان، اظهار کرد: شهید انصاری از دوستان بنده بود.

وی با بیان اینکه امسال سال انتخابات ریاست جمهوری و شوراها است، افزود: انتخابات تعداد زیادی از اعضای شورا نقطه امید جمهوری اسلامی است.

رئیس خانه احزاب ایران به وظایف خانه احزاب اشاره کرد و گفت: خانه احزاب به تحول و توسعه کشور کمک می‌کند و هزینه مشارکت سیاسی مردم را پایین بیاورد تا افراد بتوانند به هر کس که می‌خواهند رأی دهند.

وی با اشاره به اینکه مردم درباره احزاب ذهنیت منفی دارند، تصریح کرد: قوی‌ترین حزب، حزب توده و وابسته به خارج بود که با عملکرد خود ذهنیت بدی روی مردم گذاشت و منحل شد.

غفوری‌فرد به انحلال تعدادی دیگر از احزاب اشاره کرد و یادآور شد: مردم نگاه خوبی به فعالیت حزب‌ها نداشتند و حزب جمهوری تحول عظیمی برای مردم به وجود آورد.

وی تشکیل خانه احزاب را از دوران دولت اصلاحات عنوان کرد و متذکر شد: اساسنامه خانه احزاب شکل گرفت و اقدام‌های خوبی صورت گرفت اما برخی فعالیت حزبی به اعتماد مردم خدشه وارد کرده است.

رئیس خانه احزاب ایران با تصریح بر اینکه خانه احزاب باید برنامه داشته باشد و به صورت شفاف با مردم سخن بگوید و به توسعه کشور کمک کند، خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌ایم برای احزاب یارانه‌ای در نظر بگیریم زیرا نظام برای حزب ارزش قایل است.

وی به فعالیت احزاب در سه قاره آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین اشاره کرد و متذکر شد: در ایران 186 حزب عضو خانه احزاب هستند.

غفوری‌فرد نقش اساسی احزاب را در انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: هر اقدام مشارکتی موجب استقبال مردم می‌شود.

وی با اشاره به اقتدار ایران در خاورمیانه، یادآور شد: کشوری انقلابی و فرهنگی هستیم و می‌توانیم در اخلاق و فرهنگی الگوی دنیا باشیم.

رئیس خانه احزاب ایران با بیان اینکه امروزه دنیا به این نتیجه رسیده که بدون ایران مشکل خاورمیانه برطرف نمی‌شود، تصریح کرد: این امر نشانه قدرت ایران است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس