کد خبر 614874
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶

مگس سفید یا همان سفید بالک‌ها برای سومین سال مهمان تهرانی‌ها شدند و تعدادشان رو به افزایش است.

به گزارش مشرق،  تابستان سال 93 ظهور حشرات کوچکی به نام مگس سفید همه شهروندان تهرانی را نگران و کلافه کرد. با ورود شهرداری تهران برای مهار این حشره که با تداوم حضورش با نام‌های دیگری مانند سفید بالک و عسلک پنبه به شهرت رسید امسال نیز مهمان تهرانی‌ها شده‌ و تعدادشان در مناطق مختلفی مانند 6، 9، 10، 11 و 20 رو به افزایش است.
 
این در حالی است که مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران چندی پیش اعلام کرده بود: نصب تله‌های زرد رنگ چسبنده  به دلیل نقطه ضعف دید حشرات در محدوده طیف رنگی (650 - 300 نانومتر) موجب جذب بسیاری از حشرات پروازی آفت شده است. همچنین اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه های گروهی، توزیع بروشور و نصب بنرهای آموزشی و ارسال پیامک در این خصوص کمک زیادی به کاهش این آفت کرده است.
 
وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته جمعیت آفت در حال حاضر نسبت به شرایط زمانی مشابه در سال های گذشته کاهش چشمگیری را نشان می دهد، گفت: سال گذشته با آغاز گرمای هوا به طور مرتب پیام های مردمی در خصوص مزاحمت این آفت برای شهروندان داشتیم، اما در سال جاری حتی یک پیام در این خصوص در فضای سبز شهری از طریق سامانه های 137 و 1888 ثبت نشده که امیدواریم با ادامه این فعالیت‌ها میهمانان ناخوانده سال های اخیر به طور کامل از شهر تهران دور شوند.
 
به نظر می‌رسد اقدامات پیشگیرانه شهرداری و تلاش برای مهار این حشرات مزاحم آنطور که باید مؤثر واقع نشده و باز هم باید منتظر بود تا سرمای هوا موجب رانده شده مگس‌‌های سفید از تهران شوند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس