نویسنده مجموعه «علی البدل» درباره شخصیت ها و قهرمان قصه های آن عنوان کرد که این مجموعه قهرمان ندارد بلکه ضدقهرمان های بامزه ای دارد.

به گزارش مشرق، خشایار الوند با اشاره به فیلمنامه مجموعه «علی البدل» که به کارگردانی سیروس مقدم این روزها در روستاهایی در همدان در حال تصویربرداری است، بیان کرد: تاکنون ۱۲ قصه نوشته ایم که میزان این قصه ها با یکدیگر متفاوت است. بعضی از قصه ها ۴۵ صفحه و بعضی ۵۰ صفحه هستند و اینکه در نهایت چند قسمت می شود من اطلاعی ندارم.

وی درباره شخصیت های این مجموعه و مابه ازای آنها برای مخاطب تصریح کرد: این کار فضایی رئال و چند بازیگر اصلی دارد. این مجموعه یک قهرمان که کارهای خارق العاده انجام دهد، ندارد بلکه همه بازیگران داستان را جلو می برند.

نویسنده مجموعه «پایتخت» درباره قهرمانان مجموعه «علی البدل» بیان کرد: «علی البدل» ضدقهرمان های جذابی دارد چون کمدین ها به طور اصولی نمی توانند قهرمان حوزه های دراماتیک باشند و این کار هم موقعیت هایی دارد که ضد قهرمان های بامزه ای آنها را ایجاد کرده اند.

الوند در پایان در مقایسه بین این موقعیت های کمدی در «پایتخت» و «علی البدل» و میزان رئال بودن آنها اظهار کرد: موقعیت های کمدی در «پایتخت» رئال نبود بلکه نمود سینمایی داشت. محال است یک خانواده در زندگی خود با این همه اتفاق مواجه شود اما شکل ارایه آنها رئال باشد. در این مجموعه هم اتفاقات بامزه ای رخ می دهد اما پرداخت ما رئال است و فانتزی به قضایا نگاه نکردیم.

الهام غفوری تهیه کننده و سیروس مقدم کارگردانی این مجموعه را بر عهده دارد که برای شبکه یک تولید می شود اما زمان پخش آن همچنان مشخص نیست.

مهدی هاشمی، مهدی فخیم زاده، احمد مهرانفر، حسین محب اهری، هادی کاظمی، هومن حاجی عبداللهی، محمود جعفری، عزت الله رمضانی فر، بهرام افشاری، فروغ قجابگلی، هدیه آزاده، مهسا باقری، فرشته گلچین، آرزو نبوت، میثم چگینی و محسن تنابنده از بازیگران اصلی این سریال هستند.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: من «علی البدل» هستم. فرعی، رزرو و جانشین عضو اصلی، حرف نزنم می گویند لالی حرف بزنم می گویند حق رای نداری. خلاصه هم هستم، هم نیستم.

قصه «علی البدل» در روستایی در ناکجاآباد اتفاق می افتد و روایتی طنز دارد که به قلم محسن تنابنده و خشایار الوند نوشته می شود.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس