کد خبر 614010
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷

المپیک ریو نخستین روز پر ماجرایی را پشت سر می گذارد.

به گزارش مشرق، امروز دو نفر در ریو و در نزدیکی محل برگزاری مسابقات بر اثر تیر اندازی کشته شده اند؛ یک سارق در نزدیکی محل افتتاحیه المپیک، و یک زن در کنار یکی دیگر از محل های برگزاری رقابت های المپیک.

خشونت در گرفته امروز، نشان می دهد که چرا 85000 سرباز و نیروی پلیس، آن طور که The Journal گزارش می دهد برای تامین امنیت مسابقات در برزیل مستقر شده اند. پلیس طی بیانیه ای در خصوص تیراندازی پلیس می گوید: مرد سارق در حال اعمال خشونت بود که از سوی یکی از نیروهای پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

ساعت ها پیش از آن، یک زن معمار در حال رانندگی در نزدیکی یکی از ورودی های اصلی تفرجگاه المپیک کشته شد. جایی که مشعل المپیک در حال حاضر در آن قرار دارد و به یکی از جاذبه های مهم توریستی تبدیل شده است.

پلیس می گوید سه سارق مسلح به این زن 51 ساله حمله کرده اند و هنگام فرار وی با شلیک گلوله ای به سر مقتول او را به قتل رسانده اند.

در حادثه ای جدا از تیراندازی های امروز، تیم جست و جوی بمب برزیلی در یک انفجار کنترل شده، بسته ای مشکوک را نزدیک خط پایان مسابقات دوچرخه سواری جاده ای المپیک منفجر کرد.

تمرکز اصلی نیروهای امنیتی روی شهر ریو است. شهری که قاچاقچیان مواد مخدر قسمت های عمده ای از محله های فقیرنشین آن را کنترل می کنند. با این حال، پلیس و دیگر نیروها- که تعدادشان دو برابر نیروهای امنیتی المپیک 2012 لندن است- در شهرهای برازیلیا، بلو هوریزونته، مانائوس، سالوادور و سائو پائولو نیز حضور پر رنگی دارند. شهرهایی که رقابت های فوتبال المپیک هم اکنون در آن ها در حال برگزاری است.
منبع: طرفداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس