کد خبر 613943
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹

رییس جماعت علمای اهل سنت عراق با بیان اینکه 'با گروه تروریستی داعش و حزب منحله بعث حرفی برای گفتن نداریم'، از سکوت 12 ساله هیات عالی علمای وهابیت عربستان سعودی در قبال کشتار مردم عراق انتقاد و درعین حال از طرح 'سید عمار حکیم' در تشکیل یک گروه سیاسی فراگیر حمایت کرد.

به گزارش مشرق، 'شیخ خالد الملا' روز شنبه در مراسم گرامیداشت چهلم 'صالح البخاتی' از فرماندهان شهید تشکیلات مردمی الحشد الشعبی گفت که داعش و حزب بعث دو عنصری هستند که هیچ مجالی برای گفت وگو با آنها نیست، زیرا هر دو آنها دشمن هستند و به گفت وگو و همزیستی مسالمت آمیز باور ندارند و فقط معتقد به گردن زدن هستند.

وی تاکید کرد که داعش و حزب بعث آمادگی آن را دارند که 20 میلیون عراقی را قتل عام کنند تا فقط به قدرت برسند و برای همین باید در برابر این دو دشمن همه مسوولیت پذیر باشند.

الملا در عین حال، ابراز تعجب کرد که گروه تروریستی داعش سه هزار شهروند را در نزدیکی کرکوک به اسارت گرفته و یکی از چهره های پارلمانی، دولت را مسوول می داند و نسبت به داعش که شهروندان بیگناه را به اسارت گرفته، سخنی نمی گوید.

وی به پشیمانی شدید اهالی دربند موصل و الشرقاط و دیگر مناطق تحت تصرف داعش اشاره کرد و گفت که نامه هایی از موصل و الشرقاط و دیگر مناطق اشغال شده به دست ما می رسد که می گویند کاشکی سخنان شما را می شنیدیم زیرا آنهایی که روزگاری ما را مزدور خطاب می کردند ما را ترک کرده و الان در اربیل، امان، ترکیه و دبی و دیگر کشورها به سر می برند.

شیخ خالد الملا انفجارهای رخ داده بعد از آزادی مناطق را عمدی خواند و گفت که هدف برخی از این انفجارها قتل نیروهای تشکیلات مردمی الحشد الشعبی است و برخی برای به دست آوردن هزینه های بازسازی است و به جای یک خانه عمدا 100 خانه را ویران می کنند.

وی اضافه کرد که هیات عالی علمای وهابیت در عربستان سعودی بعد از سه ساعت جنایت 'نیس' فرانسه را محکوم می کند، اما 12 سال است که نسبت به انفجارها و کشتارهای عراق که گروه های تکفیری گوش تا گوش مردم این کشور را گردن می زند، سکوت کرده است.

رییس جماعت علمای اهل سنت عراق در همین حال ، از طرح رییس مجلس اعلای اسلامی عراق برای تشکیل یک گروه سیاسی فراگیر حمایت کرد و افزود که من همسو با فراخوان سید عمار حیکم برای ایجاد یک طرح ملی هستم.
 
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس