کد خبر 613780
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از جمع آوری متکدیان تهرانی خبر داد و گفت: جمع آوری متکدیان از 12 چهارراه پر تردد در دستور کار قرار گرفته است.

 به گزارش مشرق، فرزاد هوشیار پارسیان در گفت و گویی تلویزیونی در رابطه با طرح جمع آوری متکدیان در شهر تهران اظهار داشت: طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان با همکاری بهزیستی، کمیته امداد و نیروی انتظامی اجرایی شده و شهرداری نیز در راس این طرح قرار دارد.

وی افزود: متکدیان پس از جمع آوری، غربالگری شده و پس از آن به مرکزی که از قبل جانمایی شده اند اعزام می شوند.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به آغاز طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان در 12 محله تهران اظهار کرد: با همکاری مددکاران اجتماعی نسبت به جمع آوری متکدیان اقدام شده و افرادی که جزو اتباع بیگانه باشند از طریق اداره اتباع نیروی انتظامی رد مرز خواهند شد.

هوشیارپارسیان با ارائه آماری از میانگین درآمد متکدیان حاضر در شهر تهران تصریح کرد: میانگین درآمد تکدی گری در تهران 3میلیون تومان است و این درآمد در برخی از چهارراه های پرتردد به 7 میلیون تومان می رسد.

وی تاکید کرد: شهروندان باید بدانند که کمک به متکدیان صدقه جاریه محسوب نشده و بهتر است صدقات خود را در اختیار نیازمندان واقعی قرار دهند.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به واگذاری سرپرستی کودکان کار و خیابان به سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: وضعیت کودکان کار پس از جمع آوری مورد بررسی قرار گرفته و اگر آنها بد سرپرست بوده و یا بی سرپرست باشند سرپرستی شان به سازمان بهزیستی واگذار می شود.

هوشیارپارسیان ادامه داد: متکدیان معتاد نیز به مراکز ماده 16 واگذار شده تا مراحل ترک را طی کنند و پس از جمع آوری آنها تست های سه گانه از متکدیان انجام تا نوع بیماریهای آنها مشخص شود.

وی با بیان اینکه 50 درصد از متکدیان تهرانی مسکین نبوده و مشکل مالی ندارند اذعان کرد: 50 درصد از افرادی که تکدی گری می کنند مسکین نبوده و 35 درصد از آنها نیز در گروه های غیر رسمی مشغول به تکدی گری هستند.

مدیر عامل سازمان رفاه شهرداری تهران تاکید کرد: تنها 15 درصد از متکدیان تهران نیازمند واقعی بوده که قرار شده در این طرح شناسایی و برای حمایت به کمیته امداد امام خمینی (ره) ارجاع داده شوند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    تبلیغات دوپهلو از یک طرف اعلام میکنند تکدی گری درآمدش سه میلیون تا دوازده میلیون که این سبب میشه یک عده از جاهای دور میاند به اینکار مشغول میشند ازطرف دیگر ازبین رفتن آبروی کشور است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس