کد خبر 613449
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸

سرمربی استقلال «غفلت» را عامل اصلی باخت تیمش برابر نفت دانست..

به گزارش مشرق، علی‌رضا منصوریان در نشست خبری پس از دیدار استقلال و نفت آبادان در نشست خبری گفت: روند بسیار خوبی در این دیدار داشتیم و یک غفلت باعث شد نتیجه را از دست بدهیم. بازیکنانم فکر می‌کردند دقیقه 86 بازی تمام شده است و ما سه امتیاز را گرفته‌ایم. نفرات با تجربه باید جوانترها را بیدار می‌کردند. چند اشتباه استراتژیک در 10 دقیقه پایانی داشتیم و باید جریان بازی را عوض می‌کردیم. می‌توانستیم سه گل در این دیدار بزنیم اما روی یک غفلت نگاه بازیکنان ما در زمین عوض شد.

او افزود: در یک لحظه بازیکنان به خواب رفتند و به بازیکنان در رختکن گفتم همه تیم‌ها سالی دو بار فرصت دارند تا مستقیم بازی آنها پخش شود و در یک لحظه بازی را جبران می‌کنند. هواداران نهایت محبت را به تیم ما داشتند و ما باید یاد بگیریم تا زمانی که داور سوت بازی را نزند ما برنده نیستیم. یک اشتباه تاکتیکی داشتیم که باید آن را رفع کنیم.

منصوریان ادامه داد: برای حفظ نتیجه نفرات هجومی را تعویض کردیم. ایده من این بود که بازیکنان آماده‌تر وارد زمین شوند و طبیعی بود که می‌خواستیم با بازیکنان تازه نفس مالک توپ باشیم. فکر می‌کنم در ورود زکی‌پور باید تعلل بیشتری می‌کردیم و در یک بازی خارج از خانه به او بازی می‌دادیم تا استقلال و این بازیکن ضربه نخورد اما افشین یک بازیکن تازه نفس بود تا ما بتوانیم مالکیت را حفظ کنیم. در دو سال گذشته چه زمانی که تیمم عقب یا جلو بوده، از بازیکنان دفاعی تعویض نمی‌کنم مگر اینکه یک بازیکن بسیار خسته باشد و همیشه بازیکنان هجومی را به میدان می‌برم تا نتیجه را بهتر کنم.
 
او همچنین گفت: اگر سه گل یک شکل می‌خوریم حتما ما ایراد داریم و باید ایرادات را رفع کنیم. حتما نباید فوتبال را شیک بازی کرد و بعضی وقتها خط دفاع ما فقط مالکانه بازی می‌کند. دو بار توپ را دفع نکردیم و در بازی نفت تهران نیز جریمه شدیم و گل خوردیم. این اشتباه فردی است و نمی‌توانیم بگوییم این ایراد در تیم ما باقی خواهد ماند. یا باید بازیکن را با تجربه کنیم یا باید فقط استقلال را دید اما ما هر دو را انتخاب کردیم و می‌خواهیم بهتر باشیم. من هم از دور احساس کردم خطای زکی پور پنالتی است اما اگر تیمی نخواهد هزینه ستاره پرورش دادن را به عهده بگیرد دیگر شاهد ستاره سازی نیستیم. ستون تیم من بازیکنان با تجربه هستند. بار این نتیجه بر عهده من است.

منصوریان در ادامه گفت: ما در بازی قبل نیز موقعیت‌های زیادی از دست دادیم. نمی‌خواهم بگویم فرصت سوزی اما کاوه می‌تواند یکی از آقای گل‌های فوتبال ما باشد. ما نیاز به زمان داریم تا هماهنگ‌تر شویم و بازیکنان ما می‌خواهند خود را در استقلال پیدا کنند. خط حمله ما به زمان احتیاج دارد و باید بداند با فرصت سوزی ممکن است جریان بازی عوض شود. بازیکنان ما تحت فشار هستند و من به خط حمله استقلال واقعا معقتد هستم. باید حرفه‌ای تر با آنها برخورد کنیم و باید بدانند که برابر استقلال تیم ها انگیزه زیادی دارند و با تمام توان تلاش می‌کنند تا اتفاقات ۱۰ دقیقه پایانی رقم بخورد.

او درباره عملکرد خط دفاعی تیمش هم گفت: ما باید دو کار انجام دهیم. ابتدا باید صلابت کار دفاعی را به این بازیکنان منتقل کنیم تا بتوانیم تمام طول بازی یک گل را حفظ کنیم. در ادامه ما باید مالکانه و باهوش بازی کنیم تا فشار بر روی دفاع ما وارد نشود. این نکته جالبی نیست که نا امنی خط دفاع به سایر بازیکنان منتقل شود. جوان ما نباید آن تکل را می زد اما اشتباه است و رخ می دهد.

سرمربی استقلال افزود: در این بازی روی اشتباهات فردی گل خوردیم و من قبول ندارم که بین خطوط ما فاصله زیاد است. باید فضا برای شوت فراهم شود تا بتوانیم شوت بزنیم. زمانی که تیم ها لایه‌ای دفاع می‌کنند مجبور می‌شویم به کناره‌ها برویم.

او در پایان درباره داربی پایتخت و گرانی هواداران هم گفت: ما یک بازی داریم و بعد از آن یک ماه فرصت داریم تا تیم را بازپروری کنیم. بعد از آن تعطیلات یک بازی داریم و بعد از آن دربی است. بازی به بازی جلو می‌رویم و عیب‌ها را رفع می‌کنیم و به هواداران قول می‌دهم تیم با صلابتی را درست می‌کنیم. تیم خوبی در بازی های آینده به میدان خواهد رفت و هواداران از این بابت مطمئن باشند. 
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    لذتی که در باخت استقلال است، در برد پرسپولیس نیست...
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    امیدواریم
  • گمنام ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    خودشم همین فکر و میکرد.تازه یک پنالتی هم به اشتباه برای نفت گرفته نشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس