کد خبر 613307
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳

اقدام داعش در مین‌گذاری زمین‌های اطراف شهرهای بزرگ در استان‌های رقه، دیر الزور و حلب برای ممانعت از فرار غیرنظامیان به دیگر مناطق با کشته شدن ده‌ها تن همراه بوده است.

به گزارش مشرق، شش غیرنظامی دیروز پنجشنبه در حین تلاش برای فرار از مناطق تحت سیطره داعش به استان حسکه به دلیل ورود به یکی از زمین‌های مین گذاری شده توسط عناصر این گروهک در نزدیکی شهرک هجین از توابع شهر بوکمال در ریف شرقی دیر الزور کشته شدند.

در همین حال، داعش «عبدالرحیم الجابر»، یکی از مبلغان خود را به اتهام «قاچاق غیرنظامیان به خارج از سرزمین خلافت» یعنی رقه بازداشت کرد و حکم اعدام در انتظار اوست.

بخصوص که داعش دیروز پنجشنبه نیز «عمار محمود الجراح» را در روستای دویبق در ریف جنوبی حلب به همین اتهام اعدام کرد.

مناطق تحت سیطره داعش شاهد قاچاق گسترده انسان به مناطق مختلف است به گونه‌ای که قاچاق هر غیرنظامی در هر سن و سالی که باشد بیش از هفتصد دلار آمریکا آب می‌خورد و برای عناصری که قصد خروج قاچاق از خاک سوریه را دارند، بیش از 2 هزار دلار هزینه دارد.

داعش برای ممانعت از فرار تروریست‌های رقه و دیر الزور همه جاده‌های زراعی و مناطق صحرایی را نیز تحت کنترل گرفته و زمین‌های اطراف شهرهای بزرگ این 2 استان و همچنین شرق حلب را مین‌گذاری کرده است.

بر اساس تازه‌ترین آمارها بیش از شصت غیرنظامی در حین خروج از مناطق تحت تسلط داعش به ضربه گلوله تک تیراندازان این گروهک تروریستی یا انفجار مین‌های کاشته کشته شدند.

در همین حال بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای چهارشنبه گذشته نیروهای گارد مرزی ترکیه بیش از دویست شهروند سوری فراری از مناطق داعش در دیر الزور و رقه را در مزرعه ای در جنوب استان انطاکیه بازداشت کردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس