«بابا رجب» در زندگی‌اش ۲ آرزو داشت، یکی اینکه به دیدار با مقام معظم رهبری نائل شود که محقق شد، اما آرزوی دیگرش فراهم‌کردن سرپناهی برای خانواده‌اش بود که... نشد.

به گزارش مشرق، چه غریبانه روزها یکی پس از دیگری می‌گذرند، نمی‌دانم چگونه از پایان دنیای مردی سخن بگویم که تمام آرزویش در دنیا دیدار با رهبرش بود، مردی که هیچگاه سیرتش را فدای ناملایمات دنیا نکرد، به او می‌گفتیم «بابارجب» و هیچگاه از این صمیمیت ناراحت نشد.

هیچگاه یادم نمی‌رود روزی که گفت مردم از من می‌ترسند. در حالی که او بی آزارترین انسانی بود که تا به امروز دیده بودم؛ مردی خوش قلب و مهربان که به تنها آرزویش که دیدار با رهبرش بود رسید اما دغدغه سرپناهی که برای خانواده‌اش داشت، هیچگاه محقق نشد.

بارها او را در خیابان، راهپیمایی‌ها و بسیاری از مراسم‌های مذهبی می‌دیدم و نگاه‌های متفاوت مردم را نسبت به او نظاره می‌کردم، به یاد دارم روزی که گفت راننده‌های تاکسی سوارم نمی‌کنند چون مسافرانشان از من می‌ترسند، جانبازی که بسیاری از تنهایی‌هایش را با زیارت امام هشتم شیعیان پر می‌کرد.

تابستان 92 بود که با بابارجب و خانواده‌اش آشنا شدم و این آشنایی مقدمه‌ای بود برای معرفی وی به مردم قدرشناس کشورم و سپس بیان آرزوی دیرینه‌اش که همان دیدار با مقام معظم رهبری بود و درست یک سال بعد این دیدار با تلاش اهالی رسانه محقق شد.

بعد از دیدار با مقام معظم رهبری به دیدارش رفتم خیلی خوشحال بود که توفیق دیدار پیدا کرده است، عکسی که  با رهبر گرفته است را در تبلتی که به همراه داشتم، نشانش دادم و او بارها بر آن بوسه زد و می‌گفت فکر نمی‌کردم به آرزویم برسم و قبل از شهادتم رهبر را ملاقات کنم.

 

یادم است در جریان مصاحبه با وی بعد از دیدارش با مقام معظم رهبری، حاج رجب در طول گفت‌وگو روی صندلی کنار تلویزیون در حالی که گاهی مابین حرف‌های همسر و فرزندش توضیحاتی به ما می‌داد نگاهی به فیلم‌هایی که در این مدت از حضور وی در برنامه‌های تلویزیونی و شبکه‌های خبری پخش می‌شد، نیز داشت.

از همه مهمتر عکسی بود که با رهبر انقلاب گرفته بود؛ آرزویی که به ماندگارترین خاطره و رویداد زندگی‌اش تبدیل شده بود و آن روز که از حاج رجب خداحافظی می‌کردم، چهره رضایت و خوشحالی را در وجودش احساس کردم.

 

داستان بابارجب با رسیدن به آرزویش به فراموشی سپرده شد اما اواخر سال 94 در حالی از او یاد کردم که با وضعیت جسمانی‌اش دغدغه پیداکردن سرپناه برای خانواده‌اش را داشت چراکه صاحبخانه جواب‌شان کرده بود و تنها آرزویش سرپناهی امن برای خانواده‌اش بود اما این امر محقق نشد.

از آن روز به بعد بارها گفتند بابا رجب حال مساعدی ندارد و من نوشتم حال بابارجب خوب نیست. اما نام بابارجب دوباره تیتر یک رسانه‌ها شد اما دیگر بابارجب در کنارمان نیست تا کلمه  کلمه و بریده بریده برایمان از خاطرات و آرزوها و دغدغه‌هایش بگوید...

بابا رجب آسمانی شد...

حاج رجب محمدزاده جانباز 70 درصد مشهدی، نانوای بسیجی بود که در دوران دفاع مقدس و در سال 1366 در منطقه هور عراق، بر اثر اصابت خمپاره از ناحیه سر و صورت به درجه جانبازی نائل شد.

به راستی سیرت بابا رجب زیبا و جاودانه بود و او را برای همیشه ماندگار کرد...

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 25
  • خاله جان ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    1 0
    این انصافه که خانواده ی بابا رجبی که برای انقلاب،اسلام و ایران فداکاری کرده و سال ها رنج کشیده سرپناه نداشته باشن ولی عده ای حقوق میلیونی به جیب بزنن در حالی که هیچ کار مفیدی برای ملت نکردن ؟ نه واقعا این انصافه؟ کجای این کره ی خاکی با قهرماناشون اینطور برخورد میکنن؟
  • حقیقت ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    اولا به مردم بگویید چند نفر از مسئولین دولتی در تشییع جنازه حاجی رجب شرکت کردند .وهنوز هم نشنیده ایم که به خونواده ایشان اظهار همدرد ی بکند.
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    آنهایی که متولی مسکن برای آن خانواده بودند اگر کوتاهی کرده اند باید از شرمندگي خود را در آورند.
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    به خداوندی خدا در روز قیامت حرام خوار های نجومی بگیر باید 100 برابر این رنج و مهنت را تحمل کنند تا داغ این عزیز فروکش کنه به خداوندی خدا از بنیان گذاران اشرافیت در این مملکت نخواهم گذشت که بد عاقبتی در انتظارشان است به خداوندی خدا قسم که باید مفسدینی که چنین با خون شهدا و جانبازان بازی کردند را به اشد مجازات رساند اما افسوس که در جامعه به اصطلاح اسلامی مان دوچار پیچ خم دادگاها و بازی اشراف زادگان شده ایم ای وای بر ما ای وای بر مسئولین جمهوری اسلامی
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    اگر در ایران امثال او زیاد داریم در عوض مسیولانی هم دتریم که حیات شان را از مرثیه سرایی و مرده خواری در مرگ انان میدانند ....در حیات او چند بار به دیدارش شتافتند ....امثال او بسیارند و امثال شما هم بسیار ......
  • محمد ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    یعنی یک خانه 60 متری هم به اسمش نبوده. آسمانی تر از این مرد خاکی پیدا میشه به من بگید!. عذاب وجدان داره منو میکشه. چرا به حرفاش اهمیتی داده نشد؟ حتما باید با قلبی پر از نگرانی برای خانواده اش از این دنیا می رفت؟ این جوانمردی است؟
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    يا ايتها النفس المطمينه ارجعي الي ربك........
  • مهدی ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    1 0
    سهم بابا رجب از سفره انقلاب ترکش خمپاره بود و 29 سال رنج و مهنت و خوردن غذا با نی ، ولی بعضی که به ضرب پول و سیاست بازی به مجلس رفتند حرامخواری پدرشان را گرفتن حقشان از سفره انقلاب میدانند ، اف بر شما جماعتی که از بابا رجب ها نردبانی ساختید و از آن بالا رفتید و حالا بیت المال را مال البیت کردید ، آری حکایت تلخ روزگار ماست که بابا رجبه تکه تکه میشوند و مثل شمع آب میشوند و عده ای حرامخوار میشوند ذخیره و امانتدار نظام ، بابا رجبها سوختند تا امنیت و عزت بیاورند ولی عده ای در توهم بدست آوردن عزت از راه تعامل با شیطان هستند . و این حکایت همچنان باقی است .....
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    به خدا که حق و حقیقت را گفتی وای از دل پر خون ما!
  • 182 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    خدالعنت کند و نیامرزد صدام بی شرف را.
  • قریشی ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    حقوق یکماه یکی از دردانه هایی که اخیرا درز پیدا کرد برابر بود با همون سرپناهی که ایشون آرزوش رو داشت .
  • قریشی ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    کاش در سایت شماره حسابی برای کمک مردم جهت تهیه مسکن خانواده این شهید بزرگوار ارائه میدادید . مطمئنم مردم همت بالایی دارند .
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    پول نیست اخه مدیرها بی سانتافه می مونن
  • ناشناس ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    آن دسته ار مسئولانی که به وظایف ذاتی خود عمل نمی کنند و منجر به این می گردد چنین شخصی آرزویش یک سرپناه ساده باشد و در حالیکه خودشان چندین سرپناه و آن چنان حقوق و....دارند باشد که این دنیا تمام شدنی و آخرت آغاز کار است
  • بی نام ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    واقعا که دل ما خونه .وای بر مسیولین حرام خور
  • عاشق صورت زیبای بابا رجب دوست داشتنی ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    با سلام..خواهشمندم یک پویش مردمی با نظارت خود سایت شما که مورد اطمینان همه است در اسرع وقت ایجاد کنید و یهی شماره کارت بانکی اعلام کنید تا به همه نشون بدهیم که ملت ایران قدردان ایشان و خانواده شان هستند و با توسل به حضرت زهرا سلام الله علیها در کمتر از 14 روز سرپناه خانواده ایشان خریداری گردد.یا علی
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    ما سینه زدیم بی صدا باریدند/از هرچه که دم زدیم آن ها دیدند ما مدعیان صف اول بودیم/از آخر مجلس شهدا را دیدند ان شاءالله با امام حسین محشور بشه...
  • محمد ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    خیلی جالبه . فقط کسایی که برای خدا کار میکنن از هیچ کس توقعی ندارن . اونها وعده خدا رو باور دارن و دل به اون دنیا بستن .
  • قربانی جنگ ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    حاج رجب بدان که در پشت چهره زخمی ات عزت و شرف و پایمردی رویید و آه دل ریشت غمیست نهانی در دل ما که با تو دردهای مشترک داریم درود بر تو و بوسه بر صورت خوابیده بر خاکت ای عزیز وطن روحت شاد
  • محمد ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    و جالب تر اینکه خیانت کاران به بیت المال امین و ذخیره های انقلاب خوانده میشن
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • رضایی ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    روحت شاد ای استوره ایثاروصبر ومقاومت ویادت جاویدان
  • نهضت جهانی صلوات ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم نثار روح پاکش ونابودی دشمنان اسلام وحل مشکل سر پناه خانواده اش 14 صلوات هدیه مینمائیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس