کد خبر 613086
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۱

پس از انتشار عکسی از جهان پهلوان تختی با پرچم ایران، کاشف به عمل آمد که این تصویر مربوط به المپیک 1956 نبوده و مشرق ضمن عذرخواهی، توضیحات این عکس را اصلاح کرد.

به گزارش مشرق، تصویری منقش به لوگوی کمیته ملی المپیک در وبسایت‌های خبری و شبکه‌های مجازی ایرانی از جمله مشرق با عنوان «وقتی تختی پرچم‌دار کاروان المپیک ایران بود.» منتشر شد که گفته می‌شد این تصویر اشاره به المپیک 1956 ملبورن دارد، در صورتی که این عکس مربوط به آن مسابقات نیست و اشتباه مذکور با دادن توضیحاتی تصحیح شده است.
 
عکس/وقتی تختی پرچم‌دار کاروان المپیک ایران بود 
 یکی از ورزشی‌نویسان ایرانی مقیم خارج از کشور به اشتباه بودن این موضوع اشاره کرد و نوشت: «تصویر مورد نظر مربوط به مسابقات جشنواره جهانی ورشو در سال 1955 است. جهان‌پهلوان تختی هیچ گاه پرچم‌دار کاروان ایران نبوده و در المپیک ملبورن محمود نامجو، وزنه‌بردار نامدار ایران که آن زمان مدال نقره المپیک را یدک می‌کشید پرچم‌دار ایران بود.

غلامرضا تختی تنها یک بار برای المپیک 1960 رم به عنوان پرچم‌دار ایران انتخاب شد امّا در واپسین لحظه‌های پیش از آغاز رژه تیمی، در اقدامی ویژه این مهم را به جعفر سلماسی پیشکسوت خود سپرد و گفت شما پیشکسوت من هستی و پرچم ایران را به او سپرد! تا سلماسی پرچم‌دار کاروان ایران در رژه المپیک رم باشد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس