رئیس کمیته مستندسازی جنایت‌های اشغالگران در یمن تاکید کرد که سعودی‌ها قصد دارند با ایجاد فتنه مذهبی و به راه انداختن جنگ سنی و شیعه خود را از جنگ جاری در یمن خارج کنند.

به گزارش مشرق، "یوسف مجمل الحاضری" رئیس ستاد مستندسازی جنایت‌های اشغالگران در یمن  به آخرین جنایت‌های اشغالگران سعودی در یمن اشاره کرد و در این خصوص گفت: نیروهای ائتلاف سعودی به رهبری آمریکا از اولین لحظه اعلام آتش بس از سوی سازمان ملل که 90 روز پیش و با آغاز گفتگوهای صلح در کویت اعلام شده بود تا به امروز اقدامات تجاوزکارانه خود را پی گرفته و هرگز آنها را متوقف نکرده بلکه بر شدت جنایت‌های خود افزوده است.

وی ادامه داد: اشغالگران گمان می‌کنند با شدت بخشیدن بر اقدامات جنایتکارانه می‌توانند یمنی‌ها را از پای درآورده و مانع دفاعشان از یمن شوند. در همین راستا نیروهای متجاوز به واسطه جنگنده‌ها و مزدوران داخلی خود دست به جنایت‌های فراوانی در مناطق مختلف یمن به خصوص در استان تعز و روستاهای آن همچون الصراری زدند.

او تاکید کرد: می‌توان گفت جنایت‌های صورت گرفته از سوی اشغالگران ناشی از دیدگاه طایفه گرایانه و تعصب‌های مذهبی صورت گرفته است، جنگنده‌های سعودی مساجد و بارگاه‌های علمای صوفی که مربوط به چند صد سال قبل می‌شدند را هدف قرار دادند و ده‌ها نفر از عشیره آل جنید را تنها به دلیل پیرویشان از اهل البیت (ع) به شهادت رسانده و منازل آنان را تخریب کردند.

تلاش عربستان برای خروج از یمن با ایجاد فتنه مذهبی/ ادعاهای واهی سعودی‌ها علیه ایران ادامه دارد 

تلاش سعودی‌ها برای ایجاد فتنه مذهبی در یمن

الحاضری در ادامه به ادعای سعودی‌ها در خصوص دخالت ایران در یمن اشاره کرده و گفت: سعودی‌ها همچنان به ادعاهای واهی خود در خصوص مبارزه با جمهوری اسلامی ایران در یمن ادامه می‌دهند و تلاش می‌کنند به این وسیله نظر جامعه جهانی را جلب کنند، آنان یک جنگ مذهبی راه انداخته‌اند و تلاش می‌کنند فرزندان ملت یمن را به جنگ با یکدیگر وادارند، قصد سعودی‌ها این است که سنی‌ها، شیعیان را بکشند و شیعیان در مقابل سنی‌ها را، تا به این وسیله بتوانند از جنگ یمن خارج شوند.

"چندی پیش جنگنده‌های سعودی با کمال تعجب منزلی را در منطقه الوضبع در استان ابین که تحت کنترل مزدوران سعودی و نیروهای منصور هادی بود بمباران کرده و تمام افراد خانواده‌ای را که داخل آن بودند به قتل رساندند. سوال اصلی این است که اگر این افراد جرمی را مرتکب شده و متهم هستند چرا آنان را بازداشت و محاکمه نکردند یا حتی چرا داعشی‌ها را برای کشتنشان نفرستادند؟ چرا از جنگنده‌های خود برای کشتن زنان و کودکانی که در مناطق تحت سیطره خودشان است استفاده می‌کنند؟"

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    تا موقعی که رهبری همچون امام خامنه ای و ملتی فهیم و متحد مثل ادیان و مذاهب ایرانی داریم یرافرازانه در صدر تاریخ ماندگار خواهیم بود و کشور های عربی همان کسانی هستند که برای منافعی کوچک کشورشان را تسلیم داعش و آل سعود کفتال کردند درود بر ملت غیور و متحد ایران . یا حسین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس