رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مطالعات نشان داده پزشکان بیش از حد استاندارد آزمایش و رادیولوژی برای بیماران تجویز می کنند.

به گزارش مشرق، دکتر علی نوبخت روز پنج شنبه در همایش یکروزه پاتولوژیست های ایران که در محل کتابخانه ملی برگزار شد، اظهارداشت: امروز مدیون رشد آزمایشگاه و پاتولوژی در کشور هستیم که قوانین مربوط به این گروه پزشکی باید به نفع بیماران و علم پزشکی باشد.

وی با بیان اینکه مطالعات نشان داده پزشکان بیش از حد استاندارد آزمایش و رادیولوژی برای بیماران تجویز می کنند، تصریح کرد: در طرح تحول نظام سلامت بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی با مشکل پرداخت مواجه شدند که نباید مشکل و نگرانی در مورد پرداخت داشته باشند.

نوبخت افزود: با گذشت دو سال از اجرای طرح تحول سلامت میزان بدهی زیادی به وجود آمده که سازمان‌های بیمه‌ گر قادر به پرداخت بدهی ها نیستند و کارکنان مراکز درمانی مزایای خود را دریافت نکرده اند، همچنین بسیاری از داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی‌ها، دریافتی در مقابل ارائه خدماتشان نداشته اند.

وی با اشاره به مشکلات شرکت‌های تولید و پخش دارو، تصریح کرد: باید در مورد این بدهی ها حساس باشیم که دو راه حل کاهش مصرف دارو و افزایش سرانه درمان در این زمینه وجود دارد.

نوبخت تاکید کرد: از طرفی باید صرفه‌جویی در مصرف داروها، درخواست آزمایشات و رادیولوژی‌ها صورت گیرد چراکه مطالعات علمی نشان می دهد با آزمایش محدود نیز می توان به تشخیص درمانی دست یافت.

وی با بیان اینکه در گذشته درتدوین آیین نامه نظام پزشکی به تعداد آزمایش های درخواستی پزشکان توجه شده بود، اظهار کرد: باید به مواردی که هزینه های غیرضروری به بیمار تحمیل می کنند و رفتاری خلاف اخلاق پزشکی دارند، توجه شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: تحویل سریع و صحیح بودن جواب آزمایش شرط اصلی کار آزمایشگاه است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    0 0
    رمالهای درمانی حنایشان رنگ نداردمردم به نظام درمانی چپاولگر جیب مردم اعتمادی ندارند مردم می گوبند به خیر نظام درمانی امید نیست شر مرسانند.
  • ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
    0 0
    بیمارستانها هرچی درمیارن میره توی جیب پزشکها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس