اگر تاکنون موانع قانونی در آتش زدن کالاهای قاچاق مکشوفه وجود داشت، با دستور رهبری ضروری است فورا قوانین و مقررات در راستای مهیا کردن راه برای آتش زدن تمامی کالاهای قاچاق اصلاح شود.

 مقام معظم رهبری (مدظله العالی): «به مسئولین گفته‌ام وقتی جنس قاچاق پیدا می‌کنید، جلوی همه آتش بزنید.»
 
 دستور آتش زدن کالاهای قاچاق  / فرمان آتش زدن کالاهای قاچاق صادر شد؛ قوانین اصلاح و اجرا شود/سرویس اقتصاد مشرق - دستور فوق را که روز گذشته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره برخورد قاطع با قاچاقچیان عمده و از بین بردن اجناس کلان قاچاق صادر کردند، می‌توان خط جدیدی در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست.

تا قبل از دستور رهبر انقلاب، سرنوشت قاچاق کالاهای مکشوفه چند حالت بود: اگر این کالاها جزو کالاهای مصرفی و غذایی فسادپذیر بودند و سازمان مربوط سلامت آنها را تایید می‌کرد، امکان توزیع مجدد آنها وجود داشت.

سرنوشت کالاهای غیرفسادپذیر هم یا ماندن در انبارهای سازمان امول تملیکی بود، یا به مزایده گذاشته می‌شد و یا آنطور که اخیرا اعلام شده امکان صادرات مجدد آنها فراهم می‌شد.

این در حالی است که وقتی کالای قاچاق از طریق سازمان اموال تملیکی دوباره فروخته شده و به بازار می‌آید قاچاقچیان آنها را خریده و کنار کالای قاچاق خود به بازار عرضه می‌کنند.
 
به عبارت دیگر کالای قاچاق خریداری شده از سازمان اموال تملیکی، به نوعی نقش پوشش در مورد کالای قاچاق کشف نشده را ایفا می کند.

بنابراین، مطابق شیوه‌های مرسوم فعلی، امحاء فقط برای آن دست از اجناس قاچاق مکشوفه در نظر گرفته می‌شد که یا مواد غذایی و دارویی فاسد بودند یا اجناس غیرشرعی و حرام.

اما با فرمان جدید رهبر معظم انقلاب، می‌توان اینطور نتیجه گرفت که از این پس باید برای برخورد موثر با قاچاق کالا، تمامی کالاهای مکشوفه امحاء شده یا به قول رهبر معظم انقلاب اسلامی، به آتش کشیده شوند.
 
دستور آتش زدن کالاهای قاچاق  / فرمان آتش زدن کالاهای قاچاق صادر شد؛ قوانین اصلاح و اجرا شود/
 
 

بنابراین اگر تاکنون موانع قانونی در آتش زدن کالاهای قاچاق مکشوفه وجود داشت، با دستور رهبری ضروری است فورا قوانین و مقررات در راستای مهیا کردن راه برای آتش زدن تمامی کالاهای قاچاق اصلاح شود.

دستور رهبر انقلاب در حالی صادر شد که پیش از این بارها کارشناسان بر غیرموثر بودن شیوه فعلی مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرده بودند.

کارشناسان بارها اشاره کرده بودند که برخوردهای سلبی‌تر در حوزه مدیریت کالای قاچاق مکشوفه می‌تواند، نقش موثرتری در جلوگیری از ورود کالای قاچاق به اقتصاد کشور داشته باشد.

به عنوان مثال، ماه گذشته جمشیدی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه کالاهای قاچاق نباید به چرخه اقتصاد بازگردد، گفته بود، این کالاها باید از بین برود و له شود.  

وی گفته بود: به رئیس سازمان اموال تملیکی گفتم که اتفاقاً پورشه‌ها و ماشین‌های مدل بالای قاچاق باید در منظر مردم له شود و از بین برود تا مردم بدانند عزم جدی است. اتفاقاً باید همین کالای قاچاق را از بین برد زیرا صاحبان آنها کسانی هستند که قدرت دارند.

همچنین نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص نحوه برخورد با کالای قاچاق گفته بود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تأکید داشته‌اند برای مبارزه با قاچاق کالا نباید اجناس کشف‌شده دوباره در بازار توزیع شود؛ بلکه باید آنها را آتش زد و یا به مقصد اولیه خود بازگرداند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 30
  • ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    کالایی های که میشه دوباره صادر کرد باید صادر کرد
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    قاچاق را باید آتش زد تا بی ارزش شود. اما اگر ارزش آن حفظ شود قاچاق آن ادمه خواهد یافت.
  • وحید ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    خداوند قارون رو با ثروتش درون زمین برد از لحاظ خداوند مال حرام نباید هیچ گردشی در جامعه داشته باشه.
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    کالاهای قاچاق باید نابود بشوند تا خیال همه راحت گردد
  • ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    اونوقت با خودت چقدر فکر کردی که به این نتیجه رسیدی که کالاها رو صادر کنی نکنه میخوای اسم کشورمان رو بد کنی با کالاهای بی کیفت چینی
  • محمد ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    به عن ان هدیه بدید به نیازمندان یا به تازه عروس ها به عنوان جهیزیه.. کلا ضرر رو ضرر خوب نیست
  • ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    سلام بنده مطیع رهبری هستم و مخالفتی با فرمایش آقا ندارم اما از لحاظ شرعی و عرفی ؛دستگیری این عوامل هم تابه حال شهید داشته یعنی خودش کاملا جهاد هست و هم مبارزه در این راه باز هم جهاد تلقی میشود و طبق آیات محکمه و صریح قرآن کریم و طبق نظر جمعی تمام معصومین علیهم السلام می توان این موارد را مانند غنیمت جنگی محسوب کرد و در میان مستضعفین جامعه و حکومت اسلام توزیع عادلانه نمود . البته مشرق اگر بتوانید حتی حکم از مراجع هم بگیرید و به دفتر معظم له نیز اعلام کنید بد نیست تا حکم شرعی حضرت آقا کمکی باشد برای قشر آسیب پذیر جامعه و درضمن یک تنبیه بسیار قوی نیز برای این افراد سود جو می شود که اگر باری را اوردند بدانند که حکومت اسلام با آنها اینگونه طبق امر الهی در راه مبارزه و جهاد برخوردخواهد کرد.و بسیاری از این میوه ها و اقلام مصرفی که وارد می شود جدا اگر انصاف و خدا و رضای او را در نظر بگیریم ،شاید در بسیاری از مواقع به دست بیشتر انسانهایی که در این کشور زندگی می کنند تا پایان عمرشان نیز نرسیده باشد و ندیده باشند.نوعی عدالت اجتماعی دقیق قرآنی و سیره اهل بیت ع نیز کاملا رعایت خواهد شد !!!و موضوع دیگری که در این باب وجود داره جزو اموال بیت المال مسلمین محسوب می شود و می توان از این باب به نظر حکم شرعیش را نگاهی کنند و اعلام کنند .در موضوع دیگر به صورت پیشنهاد می شود این اجناس را به بچه های جهادی که در راه آبادانی می روند سپرد که امانت دار خوب و بسیجی هستند الحمدالله و پاک دستی آنها ثابت شده است و انها این موارد را بین فقرا در جاهای مشخص شده توزیع و تقسیم نمایند. والله اعلم .والسلام علی عبادالله الصالحین
  • جمشید ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    کالای قاچاق صرفا باید سوزانده یا له شود یا به طریقی معدوم شود. در این شرایط که موضوع برخورد با اصل عمل قاچاق است بمنظور تقویت  اقتصاد و تولید داخلی این تدبیر عالمانه امید است که گره گشا باشد و تنبیه. آیی موثر برای صاحبان نفوذ و قدرت در امر قاچاق
  • رضا ازمشهد ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    مشرق عزیز که هیچموقع نظراته ما رو نمایش نمیدی مهم هم نیست رهبر عزیز یه دستور مهمه دیگه هم داد که خوبه بهش توجه بشه و اونم خرید کالاهای ایرانیه...مراجع باید در این مورد فتوایی صادر کنند..
  • نکونام ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    بابا تو رو خدا انقدر راجب کالاهای قاچاق عیب تراشی نکنید آقای نعمت زاده خیلی حساسه !!!!!
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    سلام داداش حضرت اقا هم مثل تو نگران قشر ضعیف هست اما اونها رو نمی خواد با جنس قاچاق و حرام تقویت کنه همین الان که جنس قاچاق ضبط میشه تو جامعه میگن اینها رو از طرف می گیرن خودشون می فروشن حالشو ببرن لذا مبارزه با قاچاق ابهتی نداره و تاثیرگذارم نیست اما وقتی معدوم بشه می فهمن که مبارزه جدیه از طرفی این جنس نباید در جامعه پخش بشه تا تولید داخل جون بگیره اگر قرار باشه خودمون توزیعش کنیم که شدیم عمله قاچاقچی تولیدداخل که جون بگیره کم کم و به مرور زمان قیمتش هم سبک میشه و همه می تونن استفاده کنن
  • ناشناس آذری ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    آقای نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص نحوه برخورد با کالای قاچاق و نیز دستور مقام معظم رهبری با گفتن اینکه: باید آنها را آتش زد و یا به مقصد اولیه خود بازگرداند؛ فرمایش رهبر را تغییر داده اند. رهبر عزیز نفرمودند که « یا به مقصد اولیه خود بازگرداند ». چرا افراد اعم از نمایندگان و وزرا و خصوصا رؤسای جمهور منتخب مردم به خود اجازه تفسیر موسع و عمدتاً تغییر متن صریح فرمایشات رهبری را می دهند؟
  • reza ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    شاید حرف شما درست باشه اما این مسئله در تزاحم با مصلحت بالاتری قرار داره و باید مصلحت بالاتر رو که ریشه کن کردن فساد و قاچاقه در نظر گرفت. در واقع سوزاندن این کالاها از باب دفع افسد با فاسد لازمه.
  • حسين ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    حاج آقا سلام حرف شما كاملا متين و درست است و اي كاش مي شد كه اين اتفاق بيفتد و به جاي آتش زدن به دست محرومين از طريق بچه هاي جهادي بسيج توضيع مي شد. ولي مشكل اينجاست كه اگر حضرت آقا اين دستور را هم مي دادند تا چند روز اول اجرا مي شد و بعد دوباره همون آش و همون كاسه بود . و قاچاقچيان نامحترم وقتي از سالم بودن اجناس خود مطلع مي شدن لابي هاي خود را براي ترخيص كالاشون انجام مي دادن . پس چه بهتر كه از همون ابتدا كليه اجناس امحا شود . تا با اين كار پيامي باشه براي نفرات بعدي كه بدونن اين آتش در انتظار اجناس آنها هم خواهد بود .در آخر قطعا رهبر عزيز و فرزانمون تمام راهها را بررسي كردن و بهترين گزينه را انتخاب كردن . قطعا با اين كار دل اقشار مستضعف و محروم هم شاد مي شود. التماس دعا
  • سعید ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    ازمنویات رهبری که در دوران ماضی در سمتهای اسبق هم قابل مشاهده است پدیده های شرارتی اعم از اقتصادی و سیاسی و اجتماعی فقط با اقدام کاملا مشهور و قاطق قابل رفع میباشد در پدیده خاص شرارت قاچاق فقط و فقط انهدام مودر به هر نرخ و قیمت میتواند کارساز باشد که رهبری هم عنوان اتش زدن به ان دادند لکن پیشنهاد دارم بواسطه ارایندگی اتش و سایر طبعات ان طرحی تهیه گردد که کلا موارد قاچاق به روشهای له و خورد و شکستن اعمال قانون گردد که امر انهدام و نابودی شکل بگیرد و ضایعات ان در محل گورهای زراعی و یا بازیافت تغییر ماهیت داده شود
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    به نظر من اگه قطهی نگیم حداقل شبهه ی اسراف هست
  • م و ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    بسیار کار خوب و عالیست اموال قاچاق و نامشروع باید آتیش زده شود. تمام فقیران با این فرمان رهبری می توانند تمام اموال نامشروع قاچاقچیان و دزدان و ثروتمندان را اتش بزنند . اون وقت فکر نمی کنید که تمام اموال آقایون در خطر می افته؟؟؟!!!
  • پرواز ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    باید از کالای داخلی حمایت کنیم
  • کارشاس ارشد اقتصاد بين الملل ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    طبق توصيه همه اقتصاد دانان در جهان کالاي قاچاق از هر نوع و هر کيفيتي بايدمعدوم شود و اينکه فک کنيم خب بدهيم ب بهزيستي يا هر جاي ديگري اشتباه محض است چون به هر حال باعث کاهش تقاضا در بازار رسمي مي شه و اين يعني اقتصاد دوباره در چرخه قاچاق اسير است پس بهترينتصميم که کارشناسي است همان آتش زدن است
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    شما شصت پا رو به شقیقه پیوند زدی ها :) این چه قیاس مع الفارقیه؟ اولش تهمت زدی بعد بر مبنای اون تهمت حکم دادی؟ جالبه!
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    چقدر ثقیل حرف زدی!
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    با سلام تمام کا لاهائی که با کانتینر از گمرک به مقصد حمل میشود بایستی دقیقا تخلیه ودوباره بارگیری شود بعضی از افراد در جلو کانینر دو ویا سه ردیف کالای اظهار شده را می چینند و بعدا کالائی که درصد گمرکی وسود بازرکانی زیادی را دارد می چینند ومامورین گمرک همزیاد توجه نمیکنند یایستی تمام کالا ها تخلیه ومجددا بارگیری شود خود گمرک بیشتر مسئول است بعضی از کالاها که مقدار ان از کانتینر کمتر است انقدر اذیت میکنند تا به این تر تیب دقت خود را نشان دهند در صورتیکه اصل قاچاق از مبادی ورودی رسمی به صورت اعلام شده میباشد
  • شاهد ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    سلام چند تا سوال داشتم امیدوارم جوابم رو بدید. چرا این همه کالا قاچاق میشه به ایران؟ بعنوان مثال چرا پوشاک تولید شده در ایران به ترکیه صادر و همان پوشاک قاچاق وارد میشود؟!!!!! ایا به دلیل بی کیفیتی و قیمت بالای اجناس ایرانیه؟ ایا به دلیل بی اعتمادی به کالا و جنس ایرانیه که مردم از جنس قاچاق استقبال میکنند و اگرنه این همه کالای قاچاق کجا میره؟!!! چرا قوانین ما سختگیرانه نیست و همچنان قاچاقچیان خرده و بزرگ حتی بعد از جریمه دوباره بدون واهمه اقدام به قاچاق رو از سر میگیرن ؟ چطور هزاران کامیون از گمرکات جنوب کشور هزاران کیلومتر را بدون دغدغه تا سرمقصد (تهران) می رسانند ؟ ایا نشان دهنده عمق فساد نیست؟!!!! و نظر شخصی بنده از سخنان رهبر این میباشد که رهبری با توجه به موضوع مهم اقتصاد مقاومتی در این برهه از زمان تشخیص به نابودی کالا ی قاچاق داده اند و این که و اینکه اذهان را به سمت اتش یا غلطک یا اسید ببرید صحیح نمیباشد بنظرم حتی مسئول نامحترمی که مسبب قاچاق میباشد را باید باید باید به عموم معرفی نمود و در محضر عموم حد را بر وی بدلیل اختلال در امرار و معاش و لطمه بر اقتصاد جاری نمود که حضرت علی ع هم همچین حکمی را اجرا نمودند ولی متاسفانه ما در این چند سال چیزی جز مماشات با این اشرار اقتصادی و هر چه بی پروا گشتن این افراد ندیدیم . و امیدوارم تولید کنندگان ایرانی کیفیت قیمت مناسب و ارزش به مشتریان را سرلوحه خود قرار دهند تا مردم با افتخار از خرید اجناس ایرانی با هم صحبت کنند . در مورد خودرو سازی کلا خودشان میدانند و خدای خودشان
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    با سلام حقوق های غیر شرعی وقانونی هم نوعی قاچاق است بلکه بالاتر برای دستور دهندگان و اجرا کنندگان وگیرندگان ان حقوقها که به هشتاد میلیون ایرانی ظلم وخینت کر ده اند وقاچاقی حقوق تعین کرده اند نوعی قا چاق بلکه بالاتر از قاچاق اس وحتی میتوان گفت مسبب اصلی قاچاق کا لاوارز و مواد مخدر غیره وغیره
  • علی ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    سلام. وظیفه ما همان است که رهبر فرمودند. صادر کردن کالای قاچاق، ممکن است کانال دیگری برای بهره برداری یک عده ایجاد کند. قاچاقچی کالا را وارد میکند و چون این کالا پس از کشف قرار است صادر شود عده ای و چه بسا همان قاچاقچی در قالب شخصیت حقوقی دیگری وارد عمل میشود و کالا را صادر میکند.
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    با سلام تمام کا لاهائی که با کانتینر از گمرک به مقصد حمل میشود بایستی دقیقا تخلیه ودوباره بارگیری شود بعضی از افراد در جلو کانینر دو ویا سه ردیف کالای اظهار شده را می چینند و بعدا کالائی که درصد گمرکی وسود بازرکانی زیادی را دارد می چینند ومامورین گمرک همزیاد توجه نمیکنند یایستی تمام کالا ها تخلیه ومجددا بارگیری شود خود گمرک بیشتر مسئول است در ترخیص بعضی از کالاها که مقدار ان از کانتینر کمتر است انقدر اذیت میکنند تا به این تر تیب دقت خود را نشان دهند در صورتیکه اصل قاچاق جای دیگری ومقدارش وارزشش بیشتر از مبادی ورودی رسمی به صورت اعلام شده بالا وارد میشود ما اعلام کردیم اگر مسئو لین توجه کنند
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    دقیقا چاره اش همینه چون برا بعضی ها مال از جان شیرین تره و حاضرن بمیرن اما یک صفر از جلوی حسابهای بانکیشون برداشته نشه.
  • علی ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    سلام باید از فرمان امام خامنه ای حمایت کنیم. رسالت خبرگزاریها نیز مهم است. در صورت کشف محموله های قاچاق، اطلاعرسانی شود و مردم بر اجرای این فرمان پافشاری کنند.
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    دلواپسان و اون های که الکی برای سود خود بعضی احکام و حرفهای آقا را پیراهن عثمان می کنند حالا بیایند و حرف آقا را اجرا کنیم. بخدا قسم چون این کار به ضرر کار و کاسبی و مقام و اموال اون اقایان و چاپلوسان است دریغ از یک قدم و حتی یک مقاله...
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    متاسفانه بعضیها دستور رهبری را نمیفهمند دنبال اصلاح قانون هستند دستور رهبری لازم الاجرا است ونیازی به اصلاح قانون نیست چون دستور رهبری فوق قانون است
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    سلام خدمت همه دوستانی که نظر دادند و دوستان عزیزی که منفی نیز دادند.حقیر مطلبی که عرض کردم وجاهت شرعیاتی مسئله را خواستار شدم که اگر زحمتش را علمای عزیز و اخص طبق آیات و روایات مندرجه در کتاب خداوند متعال قرآن حکیم در برخوردبا کسانی که در جنگهای مختلف علیه خداوند و رسول خدا ص قرار می گیرند و هیچ حرمتی نیز قائل نمی شوند بوده دوستان گرامی ام . و چون مبارزه با این نوع مفسده طبق کلام خداوند و معصوم ع خود جهاد فی سبیل الله محسوب می شود و حتی شهیدان بسیاری را داشته اشت ؛و این کالاها در بدوی که گرفته می شود ؛غنیمت جهادی و جنگی از دشمن محسوب میشود چرا که او قانون اسلام را رعایت نکرده است و به فرموده رهبر کبیر انقلاب امام خمینی رضوان الله تعالی در حکم شرعی در مورد قانون و عمل به آن ؛می فرمودند؛تخطی از قوانین جمهوری اسلامی ایران حرام است .خوب این خودش راه را برای اینکه بتوان اجناس را بعد از دستگیری که ضمیمه بیت المال مسلمین محسوب میشود با هر حتی تبلیغی که از سوی دشمن که بشود !!!!در خدمت طبقه ضعیف جامعه اسلام قرار دهیم . تا تنبیه بزرگی از لحاظ شرعیات الهی برای آن قاچاقیچیان شود .حتی ما در روش و منش اهل بیت و سیره حضرات داریم که محتکران که کارهای ناشایست می کردند بعد از گرفتن اموالشان دستور بر پخش آن اموال میان مسلمین می دادند تا آنها دیگر باعث ملال دل مومنین و مسلمین نشوند.و یک مورد بسیار مهم که امام صادق ع فرمودند ؛خدا لعنت کند کسی را که در زمان دشواری که بر شیعیان و محبین ماوارد شده و آنها در تنگا قرار گرفته اند؛دل ایشان را فرو ریزد و ترس از نداری و فقر را به واسطه مشکلات جامعه برای آنها بازگو کند .البته این روایت جدا به تحریم ها نیز نزدیک هست و امام در اینجا می فرمایند باید جوری رفتار شود که مردم حس بد گمانی پیدا نکنندو از فقر نترسند .چیزی که الان متاسفانه به جای اینکه مانند خود رهبری عزیز دل مومنین را قوی نمائیم مداومت در خبرهایی میشود که باعث ملال مردم و اضطراب آنها می شود .باز هم دوستان عذر تقصیر که مسدع شدم .تنها باز هم عرض می کنم بنده یک مسئله ای شرعی را عارض شدم که اگر بشود بعد از دستورات کتبی معظم له رهبر انقلاب و دیگر علما به طور ملی و فراگیر آن را به اجرا گذاشت ؛جدا کشور نجات بزرگی پیدا می کند . و بهترین حالت آن این هست که بعد از دریافت حکم ؛هیچ ارگان دولتی و وابسته به دولت و ارگانها وارد این مبحث نشود . و تمام راه نفوذ ها نیز بسته شود . والله اعلم .با احترام به تمامی دوستان
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    راست گفتن رهبری مثل قضیه فتوای تنباکو میشه نه دقیقا مثلش بلکه هم سطحش هست
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    به نظرم باید به قاچاقچی ضربه زد. اگز صادرات مجدد قرار باشه اجرا بشه، اولا یک بازار مناقصه ای زشت برای کالای کثیف ایجاد خواهد شد. دوماً قاچاقچی ها عموماً افراد خیرخواهی نیستند بلکه شرور هستند، احتمالا با شخص ثالث در مناقصه شرکت می کنند و البته از کجا معلوم دیگر شرکت کنندگان در مناقصه را تهدید نکنند تا بهترین شرایط را در مناقصه کسب کنند. مثل قوم بنی اسرائیل نباشید، بیخود دنبال تبصره چیدن نباشید؛ "همه را آتش بزنید".
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    کسانی که از صادرات مجدد کالای قاچاق حمایت میکنند، از تجارت زشت و چرکی حمایت می کنند. مراقب پولی که از این راه کسب می کنید باشید خیلی شکیل نیست! من فقه بلد نیستم ولی استفاده از کالای قاچاقِ یک فرد برای تجارت، اون کالا رو تطهیر نمی کنه.
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    باید دید بعد از اینکه به عنوان هدیه داده شد تا چند درصد دوباره به بازار بر میگرده، یعنی باز فروخته میشه داخل بازار! بهترین راه همون امحاست
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    قاچاق کالای حرام هست، بزنید منفجرش کنید. بیخود تبصره مبصره نگذارید
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    وزن خالص کانتینر مشخصه. ابعاد کالا و وزن کالا هم در بارنامه زده میشه، با یک حساب ریاضی بار مشکوک مشخص میشه. نیازی به کاری که میگی نیست!!
  • ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    مردم از نداری این کارو انجام میدن اگر داشتن این کارو انجام نمیدادن
  • عباس ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    0 0
    سلام به نظر من جوانها را تشویق کنیم وکارخانه جات را اندازی کنیم که جنس خوب وارد بازار کنیم تا احتیاج به جنس خارجی نداشته باشیم دگه کارهای هیجانی یاد جوانها ندهیم که کلا را اتش بزنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس