نشست خبری باشگاه پرسپولیس برگزار شد اما پاسخ خیلی از سوالات مطرح شده برای رسانه‌ها مجهول باقی ماند.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس که قرار بود امروز از ساعت 10 صبح در محل این باشگاه پاسخگوی رسانه‌ها باشد در اقدامی عجیب با حدود 25 دقیقه تاخیر در نشست خبری حاضر شد که این اقدام وی در حالی که دفتر او تا محل برگزاری کنفرانس تنها 2 طبقه فاصله دارد از اتفاقات عجیب این نشست خبری بود.

طاهری که با تاخیر در این نشست خبری حاضر شد گفت: در ابتدا باید از خبرنگاران عذرخواهی کنم که با من تماس می‌گیرند اما از آنجا که سبک و سیاق ما به دنبال کارهای رسانه‌ای شدن نیست، خیلی مصاحبه نمی‌کنیم و به همین دلیل ضمن عذرخواهی از شما می‌خواهم از طریق سایت باشگاه و روابط عمومی به دنبال اخبار باشید. و هر چند وقت یک بار نشست‌های خبری را برگزار می‌کنیم تا پاسخگوی اصحاب رسانه‌ها باشیم.

طاهری در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه گفته می‌شود لباس پرسپولیس را یک شرکت خارجی تامین می‌کند اما لباس‌ها در ایران تولید می‌شود، اظهار داشت: طبق روندی که از سنوات قبل داشتیم با یک شرکت خارجی برای تامین لباس‌ها مذاکره می‌کنیم. بر اساس قرارداد البسه مورد نیاز را می‌گرفتیم اما با مشکلاتی روبرو شدیم و با کمبود لباس مواجه شدیم.

وی در ادامه تصریح کرد: فصل گذشته دعوایی هم در این رابطه به وجود آمد و تجربه ما بیشتر شد. می‌خواهیم نه تنها لباس تیم را تامین کنیم بلکه منفعت هم ببریم. با توجه به شرایطی که داریم وضعیت تیم در این رابطه سال به سال بهتر می‌شود. ما به این مسئله توجه کردیم که در تولید البسه کار را با تولید داخلی گره بزنیم و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنیم. این لباس‌ها باید تائیدیه شرکت خارجی را بگیرد و تحت لیسانس آنها فعالیت کند. قرار است به زودی از سوی این شرکت به محل تولید البسه دعوت شویم و خط تولید را بررسی کنیم.ما موضوعات مختلف را در مفاد قرارداد دیدیم و اگر مورد کمی و کیفی پیش بیاید طرفین می‌توانند بر اساس مفاد قرارداد خط خود را دنبال کنند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که باید شما را سرپرست باشگاه بدانیم یا مدیرعامل افزود: بار چندم است من با این سؤال مواجه می‌شوم. وقتی در ساختار یک باشگاه یک مدیریت اجرایی است و همه کارها بعد از هیأت مدیره توسط این مسئولیت اجرایی و پیکره باشگاه پخش می‌شود سمت خیلی مهم نیست. یک جا بحث مدیرعاملی است و یک جا بحث سرپرستی و مهم این است که کارها انجام شود.

طاهری در پاسخ به سؤال خبرنگاری، در باره اینکه دو بازیکن اوکراینی جذب شده به این تیم مبلغ قراردادشان پیش از این 50 هزار دلار بوده اما با پرسپولیس قرارداد 250 هزار دلاری بسته‌اند و اینکه چرا این دو بازیکن در اردوی اوکراین به پرسپولیس اضافه نشدند و بدون تست و دیده شدن توسط مربی به این تیم پیوستند، خاطرنشان کرد:‌ نمی‌دانم این قیمت‌ها را از کجا آوردید اما درباره اردوی اوکراین باید بگویم بحث زمانی و مکانی در اردوی اوکراین ارتباطی به پیدا کردن بازیکن نداشت چرا که این تعامل بین سرمربی و باشگاه است که باید پست‌هایی که باید تقویت شوند این کار انجام شود. ما حتی از اروپای شمالی، آمریکای لاتین بازیکنانی مدنظر ما بود و به این نتیجه رسیدیم که این دو بازیکن بیایند. سال گذشته هم کسانی به تیم اضافه شدند که بعد از شروع بازی‌ها بود.

وی در رابطه با وضعیت رامین رضائیان و اینکه گفته می‌شود قرار است نام گولج از لیست خارج شود، تا این بازیکن بتواند برای پرسپولیس بازی کند، گفت: اکثر خبرنگارانی که در نشست می‌بینم در حوزه پرسپولیس فعالیت می‌کنند. از آنها خواهش می‌کنم برخی مطالب را بزرگ نکنند. چرا که ممکن است تاثیرات جانبی داشته باشند. اجازه بدهید بدون تنش کار را دنبال کنیم.موضوع پنهان در باشگاه نداریم اما شاید گاهی اوقات امکان بیان برخی مسائل وجود نداشته باشد. طبیعتا همه دوست دارند از همه اخبار باخبر شوند. اما ما باید از لحاظ اصولی کارمان را دنبال کنیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس افزود: هواداران از ما خواسته‌هایی دارند که باید این خواسته‌ها  بر اساس قوانین باشد. ما تنها از 18 بازیکن بالای 23 سال می‌توانیم استفاده کنیم. اما هر بازیکن خوبی که دیده می‌شود از ما می‌خواهند او رابه تیم بیاوریم. بازیکن خوب زیاد است اما باید شرایط این بازیکن بر اساس تفکرات سرمربی و تاکتیک تیم باشد. اگر ما بازیکنی را نمی‌گیریم دلیل بر خوب نبودن او نیست.

طاهری در ادامه گفت: رضائیان با پرسپولیس قرارداد دارد و از قبل هم گفتیم او بازیکن ماست و این مسئله را پیگیری کردیم. پیگیری‌های ما در این رابطه همچنان ادامه داد. حال شرایطی به وجود آمده که خود بازیکن بازگشته و این مسئله باید در کمیته انضباطی باشگاه بررسی شود. ما همین بحث را در مورد محمدحسین کنعانی‌زادگان داشتیم. این موارد خواسته‌های حقوقی باشگاه است که مورد پیگیری قرار می‌گیرد. ما اگر در نیم‌فصل هم قصد جذب بازیکن داشته باشیم طبیعتا بر اساس قانون باید نفراتی را از لیست خارج کنیم تا جای جذب بازیکن جدید باز شود. البته در آسیا بندها و تبصره‌هایی وجود دارد که می‌توانیم بازیکنان بیشتری را استفاده کنیم. ما بر اساس نیاز تیم کارمان را انجام می‌دهیم.

وی در خصوص بحث نقل و انتقالات پرسپولیس و اینکه گفته می‌شود شایعه تغییرات در باشگاه پرسپولیس پس از برگزاری المپیک انجام خواهد شد که به دلیل تغییرات در وزارت ورزش است، اظهار داشت: اینکه در وزارت ورزش تغییرات می‌شود یا نه من در مقامی نیستم که به آن پاسخ دهم. من فقط درباره باشگاه حرف می‌زنم و آن اینکه ما باید برنامه دراز مدتی داشته باشیم و با برنامه‌های مقطعی و میان مدت کارها انجام نمی‌شود. اگر این تفکر باشد مهم نیست که طاهری باشد یا نه.

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اردوی پرسپولیس در اوکراین و اینکه برخی افراد که هیچ ارتباطی با پرسپولیس نداشتند در این اردو حضور داشتند و قرار بود اردو رایگان باشد ولی پرسپولیسی‌ها هزینه‌های ریز را پرداخت کردند، گفت: پیش از اردوی اوکراین اردوهایی در ایتالیا، آلمان و اسپانیا مدنظر ما بود و از کانال‌های مختلف به ما مراجعه می‌کردند. حتی برخی می‌گفتند بازی هم برگزار می‌کنند اما تبلیغ خودشان را می‌زنند اما از آنجا که ما با اسپانسر خودمان همکاری داشتیم این موضوع در مرحله انتهایی قطع شد.  اردوی اوکراین مدنظر ما بود و برایش عددی متصور بودیم اما چون هزینه‌ها آنجا بیشتر از این عدد بود به هر حال باید مبلغی را می‌پرداختیم اما در نظر بگیرید ما اردویی برگزار کردیم که از نظر پیشکسوتان ،‌سرمربی تیم و سرپرست در سطح بسیار خوبی بود و طبیعتا باید مبلغ آن را می‌پرداختیم. همچنین افرادی در این اردو حضور داشتند که به ما کمک کند و من از آنها و شخص سفیر ایران در اوکراین تشکر می‌کنم.

طاهری در پاسخ به سؤالی در مورد فعالیت اسپانسر جدید باشگاه پرسپولیس و اینکه چرا بازیکنان با رسانه‌های تصویری بعد از مسابقه فوتبال مصاحبه نمی‌کنند عنوان کرد: از برند ما بهره‌برداری می‌شود و بحث همراه اول مطرح نیست. دامنه سامانه تحت همکاری باشگاه به مرور زمان بیشتر می شود. این فوندانسیون که درست شده با همراه اول است و کم کم شرکت‌های پایین در بخش تبلیغات و کمک به سامانه هواداری پیش می‌آید.

وی افزود: اکنون برند استیل‌آذین هم جلو آمده و شاید شرکت‌های دیگر هم بیایند. شاید از فروشگاه زنجیره‌ای هم برای تبلیغات استفاده کنیم. امروز جلسه‌ای را با مدیرعامل فروشگاه رفاه داریم و این اقدامات در راستای همان قرارداد اسپانسر صورت می‌گیرد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در ادامه تاکید کرد: در مورد بحث مصاحبه بازیکنان همین موضوع مطرح است. درآمد باشگاه پرسپولیس از کجا است؟ پرسپولیس در گذشته تمکن مالی نداشته و نمی‌توانست سرمایه‌گذاری کند. خیلی از باشگاه‌های دنیا با ایجاد درآمد سرمایه‌گذاری می‌کنند اما ما در گذشته این روند را نداشتیم. در مقطع فعلی تصمیم به درآمدزایی گرفتیم  و در ابتدا باید معوقات گذشته را سامان دهیم تا در آینده توان سرمایه‌گذاری داشته باشیم. ما باید در بخش تبلیغات محیطی هم‌افزایی کنیم و در راستای کسب درآمد اقدامات لازم صورت بگیرد. دیده‌ام سامانه‌هایی در برخی تبلیغات مطرح می‌شود که بحث موازی‌کاری را دنبال می‌کند. ما فقط سامانه هواداری تحت همکاری باشگاه را تائید می‌کنیم و همان سامانه مورد تائید ماست که با پس‌ورد عددی مشخص پیش از این بارها از سوی ما معرفی شده است. از هواداران می‌خواهم به سامانه‌های دیگر مراجعه نکنند. شما می‌توانید این مسئله را تیتر کنید و اگر به دنبال اطلاع رسانی و تیتر زدن هستید می‌توانید به این نکته اشاره کنید!

طاهری یادآور شد: فقط سامانه هواداری خودمان مورد تائید است. فعالیت قوی در این راستا به فرهنگ درآمدزایی باشگاه پرسپولیس کمک می‌کند. امروز از باشگاه سپاهان هم با ما تماس گرفتند و به آنها کمک کردیم تا به این دامنه بپیوندند. ما مراتب احترام و قدردانی خود را از سرمایه اصلی باشگاه که هواداران هستند اعلام می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم همکاری لازم را داشته باشند تا کیفیت کار بالا برود. در همین راستا مصاحبه‌های بازیکنان باید همسو با ما باشد.

وی در باره اینکه 2 سال قرار است اعضای کمیته فنی انتخاب شوند تا بازیکنان درجه چهارمی مثل بازیکنان اوکراینی به پرسپولیس نپیوندند اما این اتفاق رخ نداده اظهار داشت: اینکه می‌گویید بازیکن درجه 4 مشخص نیست از کجا آوردید. اگر شما این دانش را دارید پس ما جای شما را با سرمربی جابجا می‌کنیم! اگر به سرمربی ما احترام می‌گذارید اجازه دهید کارش را بکند چرا که آیا سرمربی ما اینقدر بی‌تجربه است که شما می‌گویید؟‌این مسائل شاید برای شما علامت سؤال باشد اما برای ما و کادر فنی مشخص است. شما کیفیت بازیکنان را زیر سؤال بردید. این طور نیست که هر شخصی در هر بخشی تصمیم بگیرد چرا که ما از سال گذشته تعامل خوبی با سرمربی داریم و اینکه چه کسی بیاید و نیاید با هماهنگی انجام می‌شود. بحث فنی را هم در هیات مدیره دنبال می‌کنیم چرا که یک تعامل دوسویه است.

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اینکه وضعیت طلب بازیکنان خارجی شده چه شده و اینکه با رفتن او از این باشگاه باز هم شاهد خواهیم بود بدهی روی دست باشگاه خواهد بود یا نه، گفت: وقتی بازیکنی مثل گابریل قراردادش تمام می‌شود موضوعی گریبان باشگاه را نمی‌گیرد چراکه شما یک زمان بازیکن را کنار می‌گذارید که تبعات دارد اما کارها را با درایت جلو می‌بریم تا مشکلی پیش نیاید البته برای پرداخت طلب این بازیکن تفاهم کردیم تا طلب‌هایش را در چند قسط بدهیم تا با شکایت مواجه نشویم. البته در چند سال اخیر پرداخت‌هایی نسبت به بازیکنان داشتیم اما بازیکنانی مثل اومانیا وجود دارد که به همراه کادر فنی قبلی پرونده آن باز است.

طاهری در باره وضعیت طارمی و اینکه آیا مشکل او با ریزه اسپور حل شده، گفت: ما با او و مدیر برنامه‌هایش تعامل کردیم و نمی‌دانم به چه دلیل این کار را کردند و فهمیدند کارشان درست نبود و برگشتند. به هرحال قرارداد بسته شده ثانویه بر قرارداد اولیه بوده است. یعنی هر مرجعی طبق قوانین با بازیکن مخاطب است نه باشگاه و قطعا این مسئله باید با کمترین عوارض انجام شود و ما هم در این زمینه کارهایی انجام داده‌ایم.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه از بین 3 بازیکن خارجی که پرسپولیس جذب شده 2 نفر کمتر از 10 دقیقه بازی کردند و یک بازیکن هم اصلا فرصت بازی پیدا  نکرده و اینکه او به خودش از یک تا 20 چه نمره‌ای می‌دهد، اظهار داشت: بهتر است سؤال را درست مطرح کنید. من نباید نمره‌ای به خودم بدهم چرا که در باشگاه تنهایی تصمیم نمی‌گیرم. تصمیماتی که گرفته می‌شود بر اساس یک فرایند کلی اتخاذ می‌شود به همین دلیل نمی‌توانم نمره‌ای بدهم.اگر کار خوبی می‌کنیم برای باشگاه است و اگر کار بدی هم می‌کنیم برای باشگاه است. ما یک روند خوب و تعامی با سرمربی تیم داریم و اینکه بازیکنی قوی یا ضعیف است به کادر فنی مربوط می‌شود. ما بازیکنان دیگری داریم که اکنون روی نیمکت حضور دارند ولی این دلیل بر خوب نبودن آنها نیست. این تصمیم مربی بر اساس شرایط فعلی تیم است. بازیکنی داشتیم که اگر مصدوم نشده بود اکنون فیکس بود ولی شرایط ایجاب کرده در حال حاضر یار جانشین باشند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که شب گذشته در برنامه 90 موضوعاتی در رابطه با بحث اسپانسر لباس تیم ملی مطرح شد و کلیپی به عنوان یک دوربین مخفی به نمایش درآمد که در آن اشاره به این مسئله شد که یکی از معاونین او بر اساس تعاملاتی شرایط فعالیت این اسپانسر را در باشگاه پرسپولیس به وجود آورده است، گفت: موضوع البسه پرسپولیس را توضیح دادم. برخی از این مسائل که می‌گویید در حوزه فدراسیون است و ارتباطی به من ندارد. ما قراردادی با یک شرکت داخلی در ایران بستیم و این شرکت تائیدیه برند مورد نظر را دارد. ما در روند البسه تیم و قراردادی که بستیم در صورت بروز مشکلات مختلف خسارت باشگاه را در نظر گرفتیم. تمام جوانب را در این رابطه سنجیدیم. اگر شما فردا روزی در باشگاه و در بخش اداری آن متصدی امری شوید نقطه تماس با برخی از بخش‌های بیرونی می‌شوید و قراردادهایی را در راستای منافع باشگاه می‌بندید. مثل موارد مختلفی که مناقصه گذاشته می‌شود و شاید این مسائل هم به گوشی کسی نرسد. ما بحث چمن مصنوعی درفشی‌فر را در مناقصه واگذار کردیم.

طاهری افزود: در هر حوزه دیگری هم افرادی از باشگاه با بخش‌های بیرونی روبرو می‌شوند. باید ببینیم بر اساس عرف و شرط چقدر این مسائل که بیان می‌کنیم صحیح است و در این رابطه باید به وجدانمان مراجعه کنیم در قرارداد امسال تامین البسه نسبت به سال قبل 50 درصد بیشتر شده است. قرارداد سال قبل هم خوب بود اما در مواردی اشکالاتی وجود داشت. مثلا بندهایی مطرح است که فلان بازیکن نباید لباسی را با برند دیگر به تن کند.

وی در پاسخ به سؤال دیگر همان خبرنگار در مورد اینکه به یکی از معاونین او اتهامی مبنی بر گرفتن درصدی خاص برای بستن این قرارداد وارد شده، گفت: اتفاقا این بخش از برنامه را به من نشان دادند و موضوع به این شکل نبود. بحث تعامل وجود داشت. مثل همین تعاملی که اکنون من با شما دارم. فردی که در پشت تلویزیون حاضر می‌شود شاید تعاملاتی با جای دیگر داشته که این موارد را مطرح می‌کند. باید دید این حرف‌هایی که می‌زنیم آیا بر اساس شان و عرف می‌توانیم تائید کنیم؟ اینکه بگوییم فردی پولی گرفته باید بر اساس شرع و عرف باشد و نمی‌توانیم در رسانه ملی آبروی کسی را ببریم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد بحث قرارداد با هادی نوروزی و اینکه او سال قبل اعلام کرده بود یا با هانی نوروزی و یا قراردادی به صورت صوری با هادی نوروزی می‌بندند، عنوان کرد: در این مورد باید الزاماتی را رعایت کنیم. ما همانطور که پول به بازیکنان قبل را پرداخت می‌کنیم در مورد نوروزی هم اقدامات لازم را انجام می‌دهیم اما این مسئله روند قانونی خاصی دارد. سال قبل این مورد را مطرح کردم و در برنامه‌ای روی این حرف مانور دادند و حتی به مزاح آن فرد گفت من در حال توهین کردن هستم که می‌گویند این مراحل قانونی دارد. شما می‌دانید فردی که از دنیا می‌رود تقسیم اموال او بین ورثه سیر قانونی دارد. باید بدانید حقی که هست به چه نحوی باید تقسیم شود. شاید ما در این مورد اطلاعات کافی داشته باشیم ولی تصمیم‌گیر نیستیم و حکمی برای عمل نداریم. این توضیحات را به او دادم و این فرد از من عذرخواهی کرد. که به او گفتم این عذرخواهی را باید از مردم بکنی چرا که اذهان آنها را منحرف کردی. نباید هر موضوعی را به خنده گرفت. هیأت مدیره به این مورد نگاه مثبت دارد و حتی وکلای باشگاه نیز این موضوع را دنبال می‌کنند. در اینجا بحث صغیر مطرح است و حساسیت بالاست.ما باید کار قانونی کنیم و به دنبال راه حل هستیم. برای کسی که مرحوم شده نمی‌توان قرارداد بست.

طاهری در خصوص جذب دو بازیکن اوکراینی و اینکه گفته می‌شود برانکو در محفلی اعلام کرده هیچ اطلاعی از جذب این دو بازیکن نداشته، گفت:برایم این تجربه بوده که هیچ موقع روی حرف کسی حرف نزدم و اگر قرار است حرفی بزنید آن حرف مستند باشد. اینکه فلانی فلان حرف را زده و یا در یک محفل و جمع دوستانه صحبت کرده برای ما ملاک نیست واین حرف‌ها را نگویید. این حرف‌ها را خوب نمی‌دانم و پاسخی نمی‌دهم و باید بگویم بازیکنان جذب شده همگی با تعامل و لیست برانکو بوده و بازیکنان با نظر او وارد باشگاه شدند.

وی در خصوص انتشار قرارداد بازیکنان و مربیان و اینکه خیلی‌ها منتظرند رقم قرارداد مدیران هم منتشر شود گفت: شما سؤالی می‌پرسید تا از آن یک محور چالشی را دربیاورید. اینکه قرارداد فلان شخص منتشر می‌شود و ما بخواهیم در تقابل آنها کاری انجام دهیم این مسئله در شان من نیست. اما اگر کارها تعامل خوبی صورت بگیرد و بین باشگاه‌ها و سازمان لیگ تعامل باشد اینکارها برای اطلاع‌رسانی بد نیست. البته هیچ رقم قراردادی مکتوم نیست و قرارداد دست بازیکن واحد حقوقی و ما وجود دارد و چیزی برای پنهان کردن نیست اما نباید ذهن مردم را با آن مشوش کرد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که به دلیل تعامل با وزیر ورزش شنیده می‌شود قرار است به این وزارتخانه بروید، تصریح کرد: اینکه من به وزارت ورزش می‌روم یا نه، را پاسخ نمی‌دهم چرا که شما سؤالی می‌کنید تا از آن چیزی دربیاورید. من با افتخار در پرسپولیس کار می‌کنم و ما را به حاشیه نبرید.

طاهری در مورد اینکه شنیده می‌شود گولج قرارداد 200 هزار دلاری دارد و تنها قرار است به او 70 هزار دلار داده شود، گفت: من در باره بازیکنان حرف زدم. ما توافقی با بازیکنان داریم و طبق آن متعهد به انجام کار هستیم. به طور مثال ما روی باقی ماندن دروازه‌بان ازبکستانی نظر مثبتی داشتیم و دوست داشتیم او در تیم باقی بماند چرا که با بازیکنان هماهنگ شده بود اما مشکلاتی پیش آمد که این بازیکن درخواست جدایی داشت و برانکو هم این اجازه را داد.

وی در مورد اینکه برانکو بر اساس لیست‌های اول، دوم و سوم بازیکنانی را می‌خواسته و شما بر اساس کدام اولویت بازیکنان را جذب کردید، گفت: شاید به این ترتیب که شما می‌گویید بازیکنان جذب نشده‌اند. اما قطعا بازیکنانی که به پرسپولیس اضافه شدند با یک تفکر به ما ملحق شدند. به طور مثال محمد انصاری برای پست دفاع چپ جذب پرسپولیس شد اما برانکو با تفکر خودش به من گفت که می‌خواهد در پست دفاع وسط از او استفاده کند. شاید یک بازیکن از دیدگاه ما تنها برای یک پست مناسب باشد اما از دید او برای چند پست مورد استفاده قرار بگیرد. باز هم می‌گویم ما بر اساس تعامل بازیکنان را جذب کردیم اما طبقه‌بندی شده نبودند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد همکاری با شرکت استیل‌آذین خاطرنشان کرد: باطرف‌هایی که شما اسم می‌آورید ما مستقیما کار نمی‌کنیم چرا که ما همکار تجاری داریم و آنها برند ما را در اختیار دارند و این کارها را می‌کنند. در ابتدا باشگاه هواداری راه افتاد و بعد شرکت‌های مختلف با ما کار کردند. البته اسپانسر با ما یک قرارداد مادر دارد که قرارداد با اسپانسر نباید با آن مغایرت داشته باشد چرا که در این صورت ما پس از مطالعه قرارداد و در صورتی که مغایرت داشته باشد آن را قبول نمی‌کنیم و باید اصلاح شود. البته نه تنها شرکتی که شما نام بردید بلکه خیلی‌های دیگر به ما کمک کردند که البته اصلی‌ترین آن خود مردم هستند و با سامانه هواداری به ما کمک می‌کنند شاید یک اسپانسر به ما مراجعه کند اما ما حتی پس از مذاکره هم این موضوع را به همکاری تجاری‌مان می‌گوییم.

طاهری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با چه تدبیری اجازه جدایی لوبانف را دادید آن هم در حالی که اگر بیرانوند مصدوم یا اخراج می‌شد تکلیف دروازه‌ پرسپولیس در بازی با فولاد خوزستان چه می‌شد، گفت: توافق در فرایند جذب و جدایی با تعامل صورت می‌گیرد. بحث لوبانف برای هفته قبل یا ماه قبل نیست چرا که او پیش از اتمام فصل اقبل این موضوع را مطرح کرد و حتی در اردوی اوکراین هم آن را دنبال کرد. اما ما از آن استقبال نمی‌کردیم تا اینکه این موضوع را با سرمربی مطرح کردیم و او موافقت کرد. البته نگرانی شما به جاست و این موضوع بحث داغی میان من و برانکو بود اما موضوع دیگر بحث جذب دروازه‌بان است که چند گزینه را مورد بحث قرار دادیم و در نهایت یک دروازه‌بان خواهیم گرفت.

وی در خصوص اینکه شما مدیر سالمی هستید اما چرا شفاف نمی‌گویید مدیران قبلی با این باشگاه چه کرده‌اند که بدهی‌های سنگین روی دست پرسپولیس گذاشتند، گفت: من در مقامی نیستم که بخواهم درباره مدیریت باشگاه حرف بزنم چرا که صلاحیت آن را ندارم و این موضوع در اختیار مجمع است.اما می‌توانم در مورد زیردستانم و ضعف و یا قوت آنها حرف بزنم که کدام بخش قوی یا ضعیف بوده است اما نمی‌توانم در مورد مدیران قبلی حرف بزنم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در رابطه با بحث داوری گفت: از اتفاقات دیروز خیلی ناراحت شدم. گلی را روی خطا دریافت کردیم و گل صحیح ما را مردود اعلام کردند. در صحنه‌هایی که مثل فصل گذشته خطای هند گرفتند در حالی که توپ به سر و سینه بازیکن ما دریافت کرده بود نیازی به کارشناسی وجود نداشت.چرا که همه چیز آشکار و روشن است. شما روند سوت زدن‌های داوران برای پرسپولیس را کارشناسی کنید. آیا برخی داوران در حد مسابقات لیگ هستند؟ در جایی که باید آوانتاژ داده شود این کار را نمی‌کنند و جایی که باید بازی متوقف شود اقدام دیگری صورت می‌دهند. اثر اقداماتی که در بازی دیروز صورت گرفت از دست رفتن 2 امتیاز ما بود. ما این مسئله را پارسال هم مطرح کردیم. به نظر من اگر ما مشکل داوری داریم بهتر است داور از جای دیگر بیاوریم. داوری امر مقدسی است و باید در لحظه تصمیم‌گیری کند اما اگر تصمیمات درستی گرفته نشود حق تیم از بین می‌رود.

طاهری در مورد بدهی‌های باشگاه پرسپولیس و بدهی یک میلیون و 400 هزار یورویی مانوئل ژوزه گفت: ما پرونده‌های شکایتی در داخل و خارج داریم.حتی برخی از پرونده‌ها در بخش غیر ورزشی است. تا جایی که ممکن است با کمک جریانات حقوقی دنبال این هستیم که باشگاه متضرر نشود. اما باید حقوق دیگران را هم در نظر بگیریم. در مورد ژوزه حکم اولیه آمده اما این مسئله فرایند قانونی خودش را دارد و باید لایحه بدهیم تا در مراجع بالاتر این مسئله بررسی شود. امیدوارم بتوانیم این مورد را خوب مدیریت کنیم تا منابع ما صرف این مسائل نشود. باید مراجع قانونی ادله لازم را ببریم تا جایی که بتوانیم سعی می‌کنیم باشگاه  چیزی از دست ندهد. البته بخشی از این مسائل حق است. مثل موضوع گابریل که از یک سال گذشته او از ما طلب دارد و باید حقوق او را پرداخت کنیم البته کار این بازیکن به شکایت نکشیده است و مسئله اومانیا هم به همین وضع است.ما با قسط بندی حقوق گابریل را می‌دهیم.

وی در رابطه با بحث اسپانسر پرسپولیس و اینکه نوشته‌های آنها تمام فضای پیراهن را اشغال کرده، گفت: به نظر خودم حرف شما درست است.در بازی‌های آسیایی کادر مشخصی برای تبلیغات در نظر گرفته می‌شود اما در بازی‌های داخلی این محدودیت وجود ندارد. اگر این موضوع به صورت قانون دربیاید وضعیت بهتر می‌شود چرا که همه باید همکاری لازم را انجام دهند. به هر حال پیراهن پرسپولیس و تبلیغاتش در اختیار همکار تجاری ماست و آنها می‌گویند این نوع تبلیغات بهتر است.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در رابطه با بحث بلیت فروشی بازی‌های پرسپولیس عنوان کرد: ما نامه‌نگاری‌های لازم را در این مدت انجام دادیم و حتی کاظمی از ما خواست نامه این موضوع را ارائه دهیم و خواستیم به پیمانکار معرفی شویم ولی متاسفانه از این مسئله خیلی استقبال نشد. ما با عابدینی و کاظمی جلسه دیگری داشتیم و عابدینی پیگیری کرد و خواست صورتجلسه را به ما بدهد اما به نظر می‌رسد قرارداد بلیت فروشی از قبل بسته شده و تعهدی برای طرفین گذاشته شده است. ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم و استقلال هم پیگیر این مسئله است. از طباطبایی مدیر مجموعه ورزشگاه آزادی تشکر می‌کنم. آنها با ما همکاری کردند و حتی دیروز می‌گفت چرا گفتید هواداران‌تان زیاد بیایند و با توجه به اینکه صندلی‌گذاری طبقه دوم همچنان ادامه دارد مشکلاتی به وجود آورد.

طاهری در پایان گفت: در آستانه روز خبرنگار هستیم و از اهالی رسانه تشکر و قدردانی می‌کنم. طبیعت کار شما هیجانی است و رسالت زیادی در خبرنگاری وجود دارد.

در باشگاه پرسپولیس خبرهایی است و باید برانکو زنگ خطر را احساس کند. برانکو از جمله مربیان کارنامه دار است که هواداران پرسپولیس بعد از سالها به دلیل تاثیرگذاری این مربی در این تیم به طور جدی حامی سرخپوشان شده اند اما اتفاقات پشت پرده ای که در این باشگاه رخ می دهد و شفاف سازی مردم پسندی هم برای آن نمی شود کار را به اینجا می رساند که بگوییم چه سرنوشتی در انتظار برانکو است و کاش شرایطی فراهم نشود که بعد از سالها که پرسپولیس از نظر فنی شرایط خوبی پیدا کرده به دلیل این مسائل باز نشده برانکو نتواند نتایج لازم را بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس