کد خبر 612030
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از اجرای طرح برخورد با سارقان سابقه دار پایتخت خبر داد و گفت: در ۴۸ساعت گذشته۱۱۳سارق سابقه دار در قالب۲۶باند بزرگ کیف قاپی و سرقت در سطح پایتخت شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، سردار عباسعلی محمدیان در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح های پلیس آگاهی برای برخورد با سارقان سابقه دار، اعضای باندهای تبهکاری خشن، کیف قاپ ها و موبایل قاپ ها در سطح شهر تهران به ویژه در سطح محله های تجاری و پر رفت و آمد، گفت: با توجه به دستورات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و در راستای اجرای دوره ای طرح های ضربتی پلیس برای رصد سارقان سابقه دار و سارقانی که به تازگی از زندان آزاد شده اند، در طول ۴۸ ساعت گذشته عوامل عملیات پلیس آگاهی طرح سراسری شناسایی و انهدام باندهای کیف قاپی و سارقان منزل را در دستور کار خود قرار دادند.
 
محمدیان گفت: در اجرای این طرح ۱۱۳ سارق سابقه دار شناسایی و در عملیات های متفاوت دستگیر و به بازداشتگاه منتقل شدند.
 
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام اینکه شناسایی و رصد اعضای باندهای تبهکاری از ماه ها پیش در دستور کار کارآگاهان پایگاه های متفاوت پلیس آگاهی قرار داشت افزود: این طرح که به صورت سراسری در سطح پایتخت انجام شده، ابتدا متهمان سابقه دار شناسایی شده و در گام بعدی پاتوق این تبهکاران مورد بازرسی های اطلاعاتی و عملیاتی قرار گرفته و سرانجام طی ۴۸ ساعت گذشته، با انجام عملیات های منسجم، متهمان شناسایی و دستگیر شدند.
 
وی با اعلام اینکه در جریان انجام عملیات شب گذشته، ماموران موفق به دستگیری اعضای باند چهار نفره ای شدند که اقدام به سرقت از یک مغازه بزرگ لوازم داخل خودرو کرده بودند شدند.
 
محمدیان با اعلام اینکه سارقان هنوز موفق به تخلیه اموال سرقتی از درون خودروهای خود نشده بودند، گفت: با شناسایی اعضای این باند، همه اموال مسروقه در کمتر از ۶ ساعت از زمان سرقت به مالباخته تحویل داده شد.
 
وی گفت: در جریان دستگیری این متهمان بیش از ۷۰ نفر از شکات نیز شناسایی شدند که شاکیان برای تحویل اموال مسروقه به پایگاه های پلیس آگاهی دعوت شده اند.
 
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: ۱۴ باند از تعداد ۲۶ باند شناسایی شده در قالب زورگیری و کیف قاپی فعالیت می کردند که اعضای این باندها بین ۱۸ تا ۳۲ سال سن دارند.
 
محمدیان گفت: باندهای منهدم شده اصولاً به صورت سه نفره و ۵ نفره فعالیت می کردند که هر کدام از اعضای باندها برای اجرای نقشه های تبهکاری وظیفه متفاوتی بر عهده داشتند.
 
وی ادامه داد: در بین دستگیرشدگان تعدادی مالخر نیز شناسایی شده است که وظیفه اصلی این مالخران، تحریک سارقان به سرقت لوازم نو و اشیاء عتیقه از داخل خانه های مسکونی بوده است.
 
محمدیان با اعلام اینکه سارقان خانه رو اصولاً بین ساعت ۸ شب تا ساعت ۹:۳۰ اقدام به سرقت از منازل می کردند، افزود: در بازجویی از متهمان اعلام کردند در این ساعت به دلیل تردد قابل توجه در معابر، شک همسایه ها به فعالیت و حضور افراد غریبه در مجتمع های مسکونی و منازل کمتر می شود، از این رو بهتر و بدون دردسرتر اقدام به سرقت می کردیم.
 
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام اینکه بسیاری از متهمان دستگیر شده دارای سابقه کیفری در امر سرقت و کیف قاپی هستند، افزود: بررسی فیلم انجام سرقت متهمان نشان می دهد اعضای باندهای سرقت و کیف قاپی از سلاح سرد در انجام نقشه های خود استفاده می کردند.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره استفاده تبهکاران از سلاح گرم نیز گفت: بررسی ها نشان می دهد که فقط یکی از باندها در جریان انجام یک سرقت از سلاح گرم استفاده کرده که شلیکی صورت نداده اما در فیلم مستند سرقت اعضای باند، اسلحه در دست دو نفر از اعضای باند وجود دارد که بررسی های فنی و پلیسی نشان می دهد اسلحه استفاده شده تقلبی است و فقط برای ترساندن مالباخته ها در طول اجرای نقشه سرقت مورد استفاده قرار می گرفته است.
 
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام اینکه در بین باندهای شناسایی شده، دو باند شناسایی شده اند که به صورت ویژه و موردی اقدام به سرقت اموال و اشیاء خاص از منازل می کردند که این اموال عمدتاً اسناد و اوراق بهادار و عتیقه های گرانقیمت بوده است.
 
وی در پایان با اعلام اینکه اموال کشف شده از متهمان در حال حاضر بیش از ۵۰۰ میلیون تومان ارزش ریالی دارد، افزود: هنوز همه اموال سرقتی از مخفی گاه متهمان شناسایی نشده و قطعاً برآورد ریالی اموال سرقتی بیشتر از این میزان خواهد بود.
 
سردار محمدیان به شهروندان این نوید را داد که طرح های امنیتی برای برخورد با سارقان سابقه دار در دستور ویژه پلیس آگاهی قرار دارد و شهروندان مطمئن باشند هیچ وقت اجرای این طرح ها متوقف نخواهد شد.
 
وی گفت: در بین متهمان دستگیر شده چند تبعه افغان نیز حضور دارند که بررسی درباره جرایم انجام شده از سوی آنها همچنان ادامه دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس