شرکت پالایشگاهی ساراس ایتالیا اعلام کرد، ۱۰۰ میلیون یورو از بدهی نفتی خود به ایران را در قالب ۲ قسط ۵۰ میلیون یورویی تسویه کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مدیرعامل شرکت پالایشگاهی ساراس ایتالیا اعلام کرد، این شرکت 100 میلیون یورو (112 میلیون دلار) بدهی خود بابت محموله های نفت خامی که قبل از تحریم ها از ایران خریداری کرده بود را به این کشور پرداخت کرده است.

ساراس که حدود 530 میلیون یورو بدهی پرداخت نشده به تهران داشت، اولین قسط 50 میلیون یورویی این بدهی را در سه ماهه دوم و دومین قسط 50 میلیون یورویی را در ماه جولای به ایران پرداخت کرده است.

داریو اسکافاردی گفت: «ما انتظار داریم بدون مشکل خاصی در طول زمان این بدهی ها را بازپرداخت کنیم.»

تحریم های مالی غرب علیه ایران در ماه ژانویه پس از امضای توافق هسته ای برداشته شد، اما روابط بانکی این کشور هنوز به حالت عادی خود برنگشته است.

بانک های آمریکایی همچنان از همکاری با ایران ممنوع هستند، و بانک های بزرگ اروپایی به دلیل تحریم های همچنان پابرجای دولت آمریکا از همکاری با ایران واهمه دارند.

ساراس که بخشی از سهام آن متعلق به شرکت بزرگ روسی روسنفت است، قبل از تحریم ها بخش عمده ای از نفت خام خود را از ایران تامین می کرد.

اوایل امسال، اسکافوردی گفته بود، این شرکت قرارداد خرید نفت خود از شرکت ملی نفت ایران را تجدید کرده است، اما اضافه کرده بود که همچنان موانعی در زمینه پرداخت های بانکی وجود دارد که باید به آنها غلبه کرد.

اسکافوردی گفت: «ما اولین محموله نفتمان را در ماه ژوئن (از ایران) خریداری کردیم... در این منطقه فرصت های جالب توجهی در آینده وجود دارد.»

ساراس تحت مدیریت برادریان جیان مارکو و ماسیمو موراتی قرار دارد که هر کدام 25 درصد سهام این پالایشگاه را در اختیار دارند. این شرکت ایتالیایی گفته، پرداخت ها خالص درآمد فعلی این شرکت را تا پایان امسال از 140 میلیون یورو به نزدیکی صفر خواهد رساند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    هنر کرد. بود حالا
  • ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    بله تسویه کرد، اما پول فقط از یک حساب خارجی در یک بناک غربی، به یک حساب ایرانی در یک بانک غربی که اجازه انتقال پول به ایران رو نداره ریخته شده. یعنی از یه زندان به یه زندان دیگه فرستادن زندانی، و ادعای آزاد کردنش! بعدش میگن تنها راه انتقال این پولها یا پرداخت غرامت به خانواده های شکات از ایرانه، یا برای غرامت شرکتهای خسارت دیده از تحریم ایرانه که بدلیل بدرفتاری بین المللی ایران موجب لغو قرارداد و بروز زیان شده، یا باید لباس، و پفک و آدامس و مجله و.... خارجی بخرید تا پولتون تموم بشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس