وزارت امور خارجه آلمان در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امورخارجه ترکیه درباره اتحادیه اروپا اعلام کرد که برلین به هیچ وجه زیر بار تهدیدهای آنکارا نمی رود.

 به گزارش مشرق، به نقل از رادیو آلمان، وارت امورخارجه آلمان در واکنش به سخنان «مولود چاوش اوغلو» وزیر امورخارجه ترکیه در گفتگو با روزنامه فرانکفورترآلگماینه درخصوص تعیین زمان برای لغو روادید شهروندان کشورش از سوی اتحادیه اروپا اعلام کرد: برلین موضع سرسختی نسبت به این موضوع دارد.

برلین در ادامه اعلام موضع خود خاطر نشان کرد: دولت آلمان در برابر تهدیدهای ترکیه واکنش نشان داده و لغو روادید برای شهروندان ترکیه را منوط به اعمال اصلاحات قانونی از جمله در قانون ضد ترور این کشور کرده است.

بر اساس توافقنامه میان اتحادیه اروپا و ترکیه پناهجویانی که به طور غیرقانونی به کشورهای اروپایی سفر می کنند به ترکیه پس فرستاده می شوند. این در حالی است که در چنین شرایطی ترکیه می تواند در ازای هر پناهجو، یک پناهجوی سوری را که در اقامتگاه های ترکیه زندگی می کند به اروپا منتقل کند.

«مارتین شفر» سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان نیز در این باره اظهار داشت: تا زمانی که آنکارا تمام شرایط مندرج در توافقنامه را به اجرا در نیاورده است، نمی توان درباره زمان مشخص لغو الزام روادید صحبت کرد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس