در اولین برنامه نود در فصل جدید فوتبال ایران افشاگری بی سابقه ای علیه اسپانسر البسه تیم ملی بوسیله یک دوربین مخفی صورت گرفت و همچنین مهدی تاج از احتمال تغییر این اسپانسر خبر داد.

به گزارش مشرق، اولین قسمت از برنامه 90 در فصل جدید فوتبال ایران دوشنبه شب برگزار شد. این برنامه با دکور جدید و با گزارشها و خبرهای مختلف روی آنتن رفت و نظرسنجی آن به بهترین نقل و انتقال لیگ برتر با گزینه های لوسیانو ادینیو، علیرضا بیرانوند، آندرانیک تیموریان، احسان حاج‌صفی، سید جلال حسینی، فرناندو دخسوس، بختیار رحمانی و کاوه رضایی اختصاص داشت. فردوسی پور بخش اصلی اولین قسمت از هجدهمین سال فعالیتش با برنامه نود را به نحوه انعقاد قرارداد فدراسیون فوتبال با اسپانسر البسه تیم ملی و چند باشگاه دیگر اختصاص داد و با یک دوربین مخفی از مافیا و روابط عجیب و مخفیانه در تامین لباسها پرده برداشت. بخش‌های مهم این برنامه را در ادامه مرور می‌کنید:

پشیمانی طارمی و رضائیان

در این برنامه گزارش نسبتا مفصلی از رفتن مهدی طارمی و رامین رضاییان از پرسپولیس به ترکیه و بازگشت آنها به ایران پخش شد. در این بخش از برنامه، مهدی طارمی درباره جدایی‌ و بازگشتش به پرسپولیس گفت: هر کسی در زندگی‌اش اشتباهی می‌کند. کسی نیست بگوید اشتباهی نکرده است. من هم اشتباه کردم که به این نحو از پرسپولیس رفتم و خوشحالم که برگشتم. اگر سال‌های بعد پیشنهادی از خارج داشته باشم، از هواداران پرسپولیس اجازه می‌گیرم. وقتی که از پرسپولیس رفتم، فهمیدم که کجا رفتم.

او اضافه کرد: من هر بار که در ورزشگاه دور زمین می‌دوم دستانم را بالا می‌گیرم. مردم در ورزشگاه موبایل‌های خود را به سمت من می‌اندازند تا با آنها عکس بگیرم و به آنها بدهم. شاید باورتان نشود یک بار یک نفر گوشی ۱۱۰۰ را به سمت من انداخت در حالی که این گوشی قابلیت عکس گرفتن ندارد (با خنده).

همچنین رامین رضاییان گفت: من نوع جدا شدنم اشتباه بود و بچگی کردم. به طارمی گفتم که من تنها می‌مانم وقتی تو بروی و حالا که می‌روی، من هم می‌آیم. به او گفتم با هم رفتیم و با هم برمی‌گردیم. با رفتن طارمی شرایط من خیلی سخت شد. من خیلی اشتباه کردم (با بغض).

پنالتی نفت مقابل استقلال سوخت

محمد فنایی از کارشناسان داوری درباره قضاوت‌های لیگ برتر اظهار نظر کرد.

وی درباره داوری دیدار استقلال و نفت تهران گفت: یک پنالتی برای تیم نفت در این بازی گرفته نشده است.

فنایی درباره داوری دیدار سپاهان و پدیده نیز اظهار کرد: اعلام پنالتی به سود سپاهان در این بازی صحیح نبوده است.

این کارشناس داوری همچنین درباره قضاوت دیدار دو تیم فولاد و ماشین‌سازی تبریز گفت: یک پنالتی در این بازی باید به سود تیم فولاد اعلام می‌شد.

او درباره دیدار پرسپولیس و سایپا و قضاوت آن نیز گفت: فرشاد احمدزاده در این بازی باید اخراج می‌شد.

فنایی همچنین درباره داوری دیدار پیکان و صبای قم بیان کرد: اعلام پنالتی به سود تیم صبا در این بازی اشتباه بود.

وی درباره داوری دیدار ماشین‌سازی و گسترش فولاد تبریز هم گفت: یک پنالتی باید به سود تیم ماشین‌سازی اعلام می شد. همچنین داور در اعلام یک آفساید به ضرر گسترش فولاد عجله کرده است. نکته پایانی بازی هم این بود که گل تیم ماشین‌سازی صحیح بود که به اشتباه آفساید اعلام شد.

کارشناس داوری فوتبال ایران درباره داوری دیدار پرسپولیس و فولاد نیز عنوان کرد: یک پنالتی باید برای پرسپولیس به دلیل خطای دروازه‌بان فولاد روی امیری اعلام می‌شد و طهماسبی هم باید به همین دلیل اخراج می‌شد.

او درباره بازی نفت تهران و سپاهان نیز گفت: یک پنالتی برای تیم نفت  و یک پنالتی برای تیم سپاهان باید اعلام می‌شد.

فنایی درباره داوری دیدار صنعت نفت آبادان و تراکتورسازی هم اظهار کرد: یک پنالتی باید به سود صنعت نفت آبادان اعلام می‌شد.

فنایی سایر صحنه‌های هفته نخست  و هفته دوم لیگ برتر و بازی‌های این دو هفته را بدون اشکال دانست و نظرات داوران را تایید کرد.

معرفی برترین نقل‌ و‌ انتقال لیگ شانزدهم/افشاگری از پشت پرده مافیای جیووا در ایران +فیلم 

سه دست لباس تیم ملی صد تومن!
یکی از آیتم های ویژه برنامه اول نود، بررسی برند و کیفیت البسه تیم ملی فوتبال ایران و چند باشگاه لیگ برتری بود. در این آیتم از زوایای مختلف کیفیت لباس تیم ملی مورد ارزیابی قرار گرفت و فردوسی پور نگاه بسیار منتقدانه ای به این لباس ها داشت. مجری برنامه نود حتی با در دست گرفتن یکی از تیشرتهای اسپانسر تیم ملی، برای نشان دادن کیفیت پایین لباسها گفت: از این لباسها سه تا صد تومن در خیابان ریخته!

دوربین مخفی و افشاگری علیه لباسهای تیم ملی و پرسپولیس (فیلم)
فردوسی پور برای اثبات گفته هایش بخش جدیدی را با عنوان دوربین مخفی ایجاد کرده بود. گزارشگر برنامه که با دوربین مخفی به تولیدی البسه تیم ملی رفته بود، از اقدامات عجیب این شرکت پرده برداشت. یکی از مدیران این شرکت تاکید داشت که بخشی از لباسها در ایران تولید می شود و حتی ترکاشوند یکی از مدیران پرسپولیس با علم به اینکه لباسهای این تیم ایرانی است، آنرا در اختیار این باشگاه قرار می دهد.

۲۳ ایراد کی روش به لباس تیم ملی
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال درباره انتقاداتی که نسبت به کیفیت و نوع قرارداد اسپانسر لباسهای تیم ملی می‌شود، گفت: قراردادی سه ساله با جیووا بسته شده است که لباس تیم ملی بزرگسالان را رایگان تامین می کند و لباس سایر تیم های ملی را ۹۰ درصد تخفیف می دهند. البته قیمت هایی که این شرکت داده است، بسیار بالاست و با همان ۱۰ درصد می توانند هزینه های خود را تامین کنند.

وی تاکید کرد: کارلوس کی روش جلسه ای با ما داشت و ۲۳ ایراد به لباسهای تیم ملی گرفت. این لباسها باید برای بازی تیم ملی ایران در آب و هوای گرم و خشک، سرد و خشک، گرم و مرطوب مناسب باشد.

تاج: قرارداد اسپانسر تیم ملی فسخ می شود
تاج در ادامه خاطرنشان کرد: ما جلسات متعددی با آقای بردبار شریک ایتالیایی اسپانسر تیم ملی داشتیم و ایرادات کی روش را منعکس کردیم. به آنها گفتیم اگر درخواستهای ما تامین نشود، قرارداد را فسخ می کنیم.

تاج در پاسخ به این سئوال که آیا اتفاق خاصی رخ خواهد داد یا خیر؟ گفت:  این شرکت به ما ۵۰ هزار دلار داده که البته قابل استرداد نیست چون خسارتی است که داده ایم. در این مدت با برند آدیداس هم صحبتهایی کرده ایم. شاید به نتایج خوبی با این برند برسیم. آدیداس گفته یک میلیون دلار لباس رایگان می دهم و یک میلیون دلار را باید از آنها بخریم. فدراسیون بر این باور است که می تواند قراردادش را با شرکت جیووا فسخ کند. این داستان دارد به این سمت فسخ کردن قرارداد می رود و نگرانی برای تامین پیراهن تیم ملی در آینده وجود ندارد چون مذاکراتی صورت گرفته است.

بازی بزرگداشت برای نکونام

در بخشی از این برنامه اعلام شد که روز ۴ شهریور یک بازی میان ستارگان سابق لالیگا و یاران نکونام به مناسبت خداحافظی نکونام از فوتبال برگزار می‌شود.

در این بخش کریستین کارمبئو، فرناندو مورینتس، اریک آبیدال، گایزکا مندیتا و فرناندو سانز در اظهاراتی کوتاه این مطلب را تایید کردند.

در همین رابطه مهدی تاج گفت: نکونام با من برای پیوستن به تیم ملی جلسه‌ای داشت. ما نظر مثبتی روی او داریم. متاسفانه امثال دایی و مهدوی‌کیا به شکل بی سر و صدا از فوتبال رفته‌اند ولی قطعا برای نکونام برنامه‌ای در نظر داریم و شروع برگزاری تقدیر ما از بازیکنانی که زحمت کشیده‌اند، از نکونام خواهد بود و برای این بازیکن برنامه داریم.

 ظرفیت ورزشگاه آزادی مشخص شد

طباطبایی مدیر مجموعه ورزشی آزادی هم از دیگر میهمانان تلفنی برنامه بود. وی با اعلام اینکه عملیات نصب صندلی های طبقه دوم ادامه دارد، اعلام کرد که ظرفیت ورزشگاه آزادی با اتمام صندلی گذاری ۷۸ هزار و ۱۱۶ خواهد بود.

بیرانوند بهترین خرید شد
​در پایان نظرسنجی، علیرضا بیرانوند با ۴۹.۱ درصد آرا عنوان بهترین خرید نقل و انتقالات را به خود اختصاص داد.

معرفی برترین نقل‌ و‌ انتقال لیگ شانزدهم/افشاگری از پشت پرده مافیای جیووا در ایران +فیلم 

سایر اتفاقات

- در این برنامه گزارش مفصلی از تغییرات ایجادشده در قوانین داوری فوتبال پخش شد. در این بخش مسعود مرادی پیشکسوت داوری توضیحات مفصلی از این تغییرات داد.

- در این برنامه بخش کوتاهی درباره لباس تیم استقلال پخش شد و در آن به پارچه سفید اضافه‌ای که در پیراهن آبی‌ها در بازی با نفت قرار داشت، اشاره شد. براری نماینده شرکت لینینگ در همین رابطه روی خط برنامه ۹۰ آمد و گفت: لباس‌هایی که ما به استقلالی‌ها در ارمنستان دادیم با سایز اروپا بوده است. در بازی استقلال و نفت تهران لباس‌هایی که به این تیم دادیم با سایز آسیایی بود. نهایتا تفاوت اروپایی و آسیایی سه سانتی‌متر است. ما سه ساعت قبل از بازی لباس‌ها را به استقلالی‌ها دادیم. به هرحال استقلالی‌ها در آخرین لحظه برای یک‌دست شدن لباس‌های خود مجبور شدند این کار را بکنند و پارچه سفیدی زیر لباس خود بدوزند. ما از این بابت عذرخواهی کرده‌ایم و دیگر این مشکل تکرار نمی‌شود.

- پخش آنالیزی از مشکلات استقلال در ساختار دفاعی از بخش‌های اصلی برنامه ۹۰ بود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس