کد خبر 611145
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴

مخازن آمونیاک 12 هزار تنی در حیفا که بنابر اعلام حزب الله لبنان در تیر رس آن قرار دارد، وحشت صهیونیستها را در دهمین سالگرد جنگ 33 روزه دو چندان کرده است.

به گزارش مشرق، گزارشگر شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: در طول جنگ دوم لبنان 4 هزار فروند موشک از سوی حزب الله به اراضی اسرائیل اصابت کرد.

400 فروند از این موشکها بر قلب مناطق حساس بندر حیفا فرود آمد و برخی از موشکها به هدفهای راهبردی نظیر مخازن سوخت و مواد خطرناک اصابت کرد.

گزارشگر اسرائیلی خاطرنشان کرد، به دنبال این حملات موشکی به طرز معجزه آمیز، "فاجعه" ای رخ نداد.

وی افزود: باوجود گذشت سالها همچنان تحولاتی در راستای افزایش امنیت شهر رخ نداده است.

یکی از فعالان محیط زیست در بندر حیفا در این باره به تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: حیفا خطرناکترین نقطه در اسرائیل است.ساکنان این منطقه در شرایط عادی در معرض خطرهای زیست محیطی هستند چه رسد به شرایط جنگ.

گزارشگر صهیونیست افزود: مخازن آمونیاک در این بندر 12 هزار تن است که تنها بخش اندکی از این مواد مورد استفاده این شهر است و بخش عمده آن به خارج صادر و سود آن عاید یک شرکت خصوصی می شود.

یکی دیگر از ساکنان حیفا گفت: هیچ مسؤول اسرائیلی در این شهر زندگی نمی کند. خطرات مخازن آمونیاک مانند خنجری است که روی گردن ما قرار گرفته است.

گزارشگر اسرائیلی افزود: در جنگ 33 روزه لبنان با وجود فشارهای شهروندان، مخازن آمونیاک تخلیه نشدند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال اظهارات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را در خصوص مخازن آمونیاک حیفا پخش کرد.

سید حسن نصرالله گفت: امروز لبنان دارای بمب اتمی است. توان موشکی حزب الله برای هدف قراردادن مخازن آمونیاک حیفا، همانند بمب اتم خواهد بود.
 
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس