کد خبر 61113
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۱

یکی نزدیک در ورودی و دومی در قسمت جلویی رستوران می‌ایستند و نفر سوم نیز مسلسل به دست وارد قسمت پشتی رستوران که ۶ ایرانی در آنجا دور یک میز نشسته بودند رفته و همه آنها را به رگبار می‌بندد. از جمع افراد حاضر در رستوران ۴ نفر در جا کشته می‌شوند ویک نفر نیز به شدت زخمی می‌شود و چهار نفر دیگر نیز جان سالم به درمی برند.

به گزارش خبرنگار وبلاگستان، امیر علی صفا در وبلاگ «آینده از آن حزب الله» نوشت: پنج‌شنبه ۲۶ شهریور ماه ۱۳۷۱، حادثه‌ای در یک رستوران یونانی اما پاتوق ایرانی‌ها به نام میکونوس در منطقه «ویلمرسدورف» برلین رخ می‌دهد. ساعت حدود ۵۰ و۲۲ دقیقه ناگهان سه فرد مسلح وارد رستوران می‌شوند. یکی نزدیک در ورودی و دومی در قسمت جلویی رستوران می‌ایستند و نفر سوم نیز مسلسل به دست وارد قسمت پشتی رستوران که ۶ ایرانی در آنجا دور یک میز نشسته بودند رفته و همه آنها را به رگبار می‌بندد. از جمع افراد حاضر در رستوران ۴ نفر در جا کشته می‌شوند ویک نفر نیز به شدت زخمی می‌شود و چهار نفر دیگر نیز جان سالم به درمی برند.

• "صادق شرفکندی” دبیر کل حزب دمکرات کردستان ایران، "همایون اردلان” نماینده حزب دمکرات کردستان ایران در آلمان،‌ "فلاح عبدلی” نماینده حزب دمکرات کردستان ایران در اروپا، "نوری دهکردی” کارمند صلیب سرخ، کشته شدگان این حادثه هستند.
• یکسال بعد از این واقعه، دادگاهی در آلمان به ریاست "فریچوف کوبش” پیگیر این ماجرا می‌شود و ۵ سال بعد، در ۲۱ فرودین ۷۶ طی حکمی که مدرک اصلی آن شهادت شخصی به نام "ابوالحسن بنی صدر” (!) است "کاظم دارابی” از اتباع ایرانی و "عباس رحیل” تبعه لبنانی به حبس ابد و "یوسف امین” و "محمد اتریس” هر دو از اتباع لبنان به ترتیب به ۱۱ و ۵ سال زندان محکوم می‌شوند و مهم تر از اینها در ادامه‌ی رای در حکمی طنز گونه و با شهادت اپوزسیون خارج نشین (!)، مسولین طراز اول جمهوری اسلامی متهم به صدور دستور قتل مخالفان بی خطر (!) خود می‌شوند.
• و این یعنی شروع یک بحران تمام عیار در روابط ایران و اروپا. در مرحله‌ی اول دکتر ولایتی (وزیر امور خارجه وقت ایران) سفیر آلمان را فرامی‌خواند و مراتب اعتراض خود را بیان می‌کند، متعاقب آن آلمان سفیر خود را از ایران خارج می‌کند و ۴ دیپلمات ایرانی را از آلمان اخراج می‌کند. متقابلاً ایران هم سفیر خود را از آلمان فرا می‌خواند. و اینجاست که تمام کشورهای اروپایی در اقدامی بی سابقه و البته شتاب زده، جهت تحت فشار قرار دادن ایران، تمام سفرای خود را از ایران خارج می‌کنند و متقابلاً ایران هم، و این اوج شکل گیری بحرانی بی نظیر است که می‌تواند حتی به فروپاشی یک کشور هم منجر شود!
در اکثر قریب به اتفاق نوشته های لاتین، قضیه این دادگاه تا اینجای کار ذکر شده و هیچ اشاره‌ایی به ادامه‌ی جریان و نحوه خاتمه یافتن آن نشده، خوب. شاید هم حق دارند!
اما، این جریان چگونه خاتمه یافت ؟!
• یک ماه از صدور رای گذشته و اردیبهشت ۷۶ فرا رسیده. غرب و صهیونیسم حساب تمام کارها را کرده اند، همه‌ی سفرای کشورهای اروپایی خارج از ایران مشغول استراحت هستند، یک بحران تمام عیار و فلج کننده! چشم‌ها به "حسینه‌ی امام خمینی” واقع در انتهای خیابان فلسطین در تهران است. معلمان به دیدار ره‌بر انقلاب رفته اند و البته اروپا منتظر است تا عقب نشینی طبیعی و ناگزیرانه بلند‌پایه ترین مقام ایران را بشنود.
• ره‌بر حکیم انقلاب شروع به سخنرانی می‌کنند :
«همین آقایان اروپایی‌ها؛ همین‌هایى که دیروز در لوکزامبورگ نشستند و ریشهای‌شان را همقد کردند و با هم حرف زدند و حکمت(!) صادر نمودند، ده‌ها کشور دنیا را استعمار کرده‌اند. اگر استعمار و تضییع حقوق ملت‌ها گناه است، این گناه فقط بر گردن همین دولت‌هایى است که نمایندگانشان دیروز نشستند و راجع به ایران حرف زدند که حقوق بشر را رعایت کند!»
بعد هم از پرکشته ترین دو جنگ جهانی که همین‌ها با هم به وجود آوردند سخن گفت، و از کارخانه‌های سلاح شیمیایی در عراق که همین اروپایی‌ها ساخته بودند. پشت تریبونی که همه منتظر عقب نشینی ایران بودند، یکی یکی جنایات اروپا را برشمرد، از بوسنی گرفته تا قانا، و دست آخر هم آب پاکی را رو دستشان ریخت :‌
« در مرحله‌ى اوّل، سفیر آلمان را فعلاً تا مدّتى نباید راه بدهند که به ایران بیاید. بقیه هم که مى‌خواهند به عنوان یک حرکت به اصطلاح آشتى‌ جویانه برگردند، مانعى ندارد. خودشان رفته‌اند، خودشان هم برمى‌گردند. دیدند که رفتن‌شان هیچ اهمیتى ندارد. اینها مى‌خواهند برگردند، مانعى ندارد؛ اما در رفتن سفراى ایران به کشورهاى آنها، هیچ عجله‌اى نباید بشود. باید سرِ صبر و فرصت ببینند چه چیزى مصلحت است؛ هر چه که عزّت اسلامى اقتضا مى‌کند، همان‌طور که همیشه گفته‌ایم، همان‌گونه عمل کنند».
بی سر و صدا، یکی یکی سفرای اروپا دست از پا دراز‌تر با خواهش به ایران بازمی‌گردند! و آخر از همه هم، سفیر بخت برگشته‌ی آلمان.
• و چه زیبا دیروز ره‌بر حکیم ایران، طعم خوش عزت را دوباره یادآورمان کرد، که یادمان باشد عزت و سرافرازی در گرو ایستادگی است نه کرنش :
"در دوره‌ای دیگر، رابطه با یک دولت اروپایی به ظاهر خوب بود و آن دولت از ایران تجلیل می‌کرد اما همان دولت اروپایی، در جریان داستان رستوران میکونوس، تشکیل دادگاه داد و کشورهای اروپایی سفرای خود را از تهران فراخواندند و به خیال خود خواستند سیلی سختی بزنند اما از همین حسینیه پاسخ خود را با سیلی سخت‌تری دریافت کردند."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن همتی ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    البته فراموش نکنیم خطبه درخشان آقای هاشمی را که بسیار نفوذ پیدا کرد در رسانه‌های اروپا که گفت گنجشک می‌خواست از روی درخت بپرد، گفت خودت را سفت بگیر! به نظرم هماهنگی رهبری و دولت وقت کار را عالی پیش برد
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    زنده باد رهبری مقتدر تشیع در جهان حاضر
  • سينا ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    جانم فدات آقاجان ...
  • وحيد ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    خدا سايه رهبر معظم انقلاب را از سر اين ملت كم نكند ان شاالله
  • دانشجو ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    خدا رو بابت رهبری اینچنین فرزانه و سیاستمداری ایچنین با بصیرت و عالمی این چنین با تقواو اخلاص شاکریم.
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    دست خدا بر سر ما .... خامنه اي رهبر ما
  • وحید جهان آرا ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    رهبر من نور چشمان من است عشق او آیین و ایمان من است
  • محمد ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    شما ظاهرا فامیلت هاشمی بوده آقا محسن.
  • مهدي.ب ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    خدايا خامنه اي رهبر به لطف خود نگه دار از عمر ما بكاه و بر عمر رهبر افزا آمين
  • عباس ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    زنده باد آقا
  • ميثم ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    در جمله ي آخر به نقل از رهبري، ايشان دقيقاً فرمودند قهوه خانه ي ميكونوس كه به نظرم تعمدي داشتند. چرا شما نوشته ايد رستوران ميكونوس؟ اصل مطلب به نقل از سايت دفتر ايشان: يك روزى يكى از دولتهاى اروپائى نسبت به جمهورى اسلامى اظهار علاقه و ارتباط و اينها ميكرد؛ همان دولت سر قضيه‌ى قهوه‌خانه‌ى ميكونوس دادگاه تشكيل داد، مسئولين درجه‌ى يك كشور را در آن دادگاه متهم كرد! دولتهاى اروپائى با آنها همدست شدند، همه‌شان سفراى خود را از تهران فراخوانى كردند؛ اينها كه يادمان نرفته. خواستند سيلى بزنند، البته سيلى سخت‌ترى خوردند. از همين حسينيه آنچنان سيلى‌اى خوردند كه بعد تا مدتها دنبال علاجش بودند!
  • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    آخه ما که قهوه خونه هم حسابش و حسابشون نمی کنیم!!! حالا هرچی می خوان بگن!
  • ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    عجب همتی داری همتی!
  • علیرضا ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    خداییش یه کم درس بگیریم! امان از برخی مسئولین تعطیل!!!
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    ماشاءالله به اين همه اقتدار
  • ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
    0 0
    بنظرم منظور حضرت آقا این بوده که افرادی که در قهوه خانه جمع میشن اصولا افرادی بی ارزش هستن البته انصافا هم افرادی اونجا بودن که علاوه بر باری به هرجهت بودن هیچ خطری بالقوه وبالفعل برای این مملکت نداشتن لووووووووووووووووووووووووووووووووووووول
  • علی کاظم زاده ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
    0 0
    در میان برنامه های فرهنگی تصویب شده در بخش فرهنگی و در بین نهاد های مربوطه،چقدر به نسل های آینده کشور فکر کرده ایم با مطلبی با موضوع"از کودکان شروع کنیم" به روز هستم. در صورت لینک،اطلاع دهید www.sarbandesorkh.blogfa.com

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس