مسئول روابط عمومی کل سپاه تأکید کرد: ارتش و سپاه ید واحده و مشت آهنین ملت ایران برابر جبهه‌ دشمن هستند.

به گزارش مشرق، در پی انتشار گزیده‌ای از اظهارات یکی از کارشناسان که در تاریخ 3/4/89 در جمع دانشجویان دانشگاه تهران با موضوع "سند راهبردی نیروهای مسلح امریکا"، پیرامون "ارتش" ایراد شده است، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه اظهار کرد: انتشار ویدئو مربوط به بخشی از سخنان یکی از کارشناسان پیرامون ارتش که در 6 سال قبل و در تیرماه سال 1389 و در جمع دانشجویی ایراد شده است، اقدامی سؤال برانگیز به شمار رفته و به واسطه اهداف تفرقه افکنانه قابل تأمل بوده و می‌تواند مورد پیگرد قرار گیرد.

وی افزود: طرح اینگونه مسائل هرگز مورد تأیید سپاه نبوده و هر حرکتی که موجب تضعیف نهادها و ساختارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی شود محکوم است.

سردار شریف با بیان اینکه برغم تلاش‌های استکبار جهانی و جبهه معاندین انقلاب اسلامی و ملت ایران، ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت منویات و تدابیر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا در وحدت و هماهنگی کامل، شجاعانه و سلحشورانه به مأموریت‌های خطیر خود می‌پردازند، تصریح کرد: هرچند حدود، ثغور و عرصه‌های مأموریت و وظایف ارتش و سپاه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند اما این دو سازمان با هماهنگی، هم افزایی و همکاری‌های همه جانبه، ایران اسلامی را به عنوان قدرت ممتاز منطقه‌ای و در شرایط پرآشوب و پرفتنه ناشی از جنگ‌های نیابتی و تروریسم تکفیری از امنیت پایدار و مثال زدنی برخوردار ساخته‌اند و همین نقش آفرینی‌های سترگ و راهبردی جبهه دشمنان داخلی و خارجی را بیمناک ساخته است.

وی، سپاه و ارتش را یک روح واحد که در کالبد این دو سازمان جاری شده است دانست و تأکید کرد: ارتش و سپاه ید واحده و مشت آهنین ملت ایران برابر جبهه دشمن است و هرگونه تلاش برای تضعیف و ایجاد اختلاف و شکاف بین نیروهای مسلح و مدافع انقلاب و کشور محکوم به شکست است.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: حافظه تاریخی ملت ایران گواهی می‌دهد ارتشیان غیور و غیرتمند طی 38 سال اخیر همراه با پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی که نقطه درخشان آن جنگ تحمیلی جهانی هشت ساله و دفاع مقدس پیروزمند است، توطئه‌ها و نقشه‌های شوم نظام سلطه و استکبار را خنثی و آنان را با شکست‌های خفت‌بار مواجه ساخته اند.

مسئول روابط عمومی سپاه در پایان اظهار امیدواری کرد: کارشناس مورد نظر برای رفع سوء برداشت‌های ایجاد شده و ناامید ساختن دشمنان و بدخواهان ایران اسلامی در خصوص ویدئو منتشره شده شفاف سازی نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    مشخص برداران ما به جان هم افتادن عباسی در مقابل فیش ها! پیام واضح اینکار اینه که ا طرافیان دولت سپاه را نشانه گرفتند چون سپاه اصلی ترین رقیب دولته.
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    مشکل زمان نیست بلکه منطق و نگاه است
  • سید ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    سوال من از امیرپوردستان غیور و ولایتمدار و همچنین تمام مدافعان ارتش دلیر و نیز توهین کنندگان به حسن عباسی در خصوص یک ویدئوی بریده شده و چند ثانیه ای از یک سخنرانی چندساعته این است که: روزی که وزیر خارجه معتدل این مملکت گفت: «آمریکا با یک بمب می تواند تمام سیستم دفاعی ایران را از کار بیندازد»، چرا این حرف توهین به ارتش و تضعیف نیروهای مسلح کشور محسوب نشد و مستوجب عذرخواهی و شکایت نبود، ولی یک جمله عباسی که برای شش سال پیش بود و نه ابتدا به ساکن بود و نه ضمیرش به ارتش جمهوری اسلامی ایران برمی گشت و نه تضعیف کننده بود، توهین به ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و مستحق عذرخواهی و شکایت قضایی است؟ این همه شتابزدگی و بازی در پازل دشمن چرا؟ پس بصیرت و تحلیل چه می شود؟
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    صرفا جهت تخریب حسن عباسی بوده. ایون چند وقت اخیر زیاد به پروپای دولت پیچیده، اینطوری خواستن گوش مالیش بدن
  • Sad ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    خیلیم خوب کرده گفته حقیقت تلخه
  • حسین ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    بی‌ بی‌ سی‌ خبیث وقتی‌ با آب و تاب روی این قضیه مانور داد و این جزو تیترهی خبری اصلی‌ بی‌ بی‌ سی‌ بود دیگه باید خودتون متوجه بشید چه چیزی پشت این جریان خوابیده .
  • ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    اگر مشکل زمان نیست از کجا میتونی صحبت 6 سال قبل رو به الان نسبت بدی ! امثال بی فکر هایی مثل شما خوب بلدید چرت و پرت تحویل بدید
  • یک دانشگاهی ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    عزیزان من چرا خودتون را فریب میدهید. ضمن احترام به هرکس در ارتش و سپاه و .. است. اما... ارتش برای پهلوی بود و وفادار به شاه، طبیعی بود که در جنگ کم بیاورد و نتواند مثل دیگر مردم ایران بجنگد. البته در ارتش انسانهای مومن کم نبود اما به هر حال ریشه ارتش در خدمت به سلطنت آب دیده شده بود. پس چه بخواهیم و چه نخواهیم ارتش ایران نمیتواند مثل بسیج از جان بگذرد. این را خود برادران منصف در ارتش هم قبول دارند
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    عزیزم اون صحبت آقای ظریف مشکل داشت خود رهبر هم در صحبتهاشون بهش اشاره کردند. خیلی هم عکس العمل نشون داده شد. حالا چیکار میکردند دیگه؟ به هر حال وزیر بود عزلش هم که کسی اختیار نداشت بکنه مگر مجلس. الان علم کردن اون بحث چه فایده ای داره؟
  • لعنت بر مشرق ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    مهم نیست اما دارند مهمش میکنند. ایران در استان جنگ با اعراب است و دوستان در فکر اختلاف افکنی میان نظامیان.. خاک بر سرتان مشرقی ها
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    برای من جای تعجب داشت چرا فرماندهان ارتش اینگونه شتاب زده عمل کردن. هر گفته یا خبری مورد استناد نیست. ابتدا باید دید منشاء اخبار چیست، سپس خبر چه چیزی را بیان می کند. آن هم نه تکه ای از خبر بلکه کل خبر. برخورد مقطعی با خبر نهایتا به تحلیل و نتیجه گیری غلط منتج میشه. حرکت شتاب زده ی فرماندهان ارتش که برای ما بسیار محترم و ارزشمند هستند ممکن است این شبهه را برای مردم ایجاد کند که آیا فرماندهان بدون اطلاع کامل از مواضع و حرکات و مکرهای دشمن اقدام و عمل خواهند کرد؟! باید شفاف شود چه کسانی خبرهای بریده بریده و ناقص را بدون تحلیل مناسب در اختیار فرماندهان قرار می دهند تا خدایی نکرده از مشکلات احتمالی اینده جلوگیری شود. جای طرح چند موضوع در رابطه با جریان سازی اخیر اهمیت داره: 1- منشاء انتشار کلیپ رسانه های ضد انقلاب، اصلاح طلب و رسانه های حامی دولت است. 2- کلیپ از یک جلسه ی کاملا علمی و تحلیلی که بیش از 2 ساعت به طول انجامیده (آن هم در سال 1389 نه حالا) با اهدافی تفرقه افکنانه تقطیع و منتشر شده. 3- بیانیه ای که از جانب یک سرگرد ارتش علیه استاد عباسی خوانده می شود کاملا جانبدارانه و بیش از هر چیز در راستای حمایت از دولت یازدهم است نه ارتش. در خلال گفته های سرگرد مذکور سخنانی مطرح می شود که حرکت های انقلابی سپاه پاسداران به چالش کشیده شده و چهره ی سپاه با شیر ماده خواندن آن، تخریب می شود؛ که این موضوع جای پیگیری دارد. 4- پس از موضع فرماندهان عمده ی خبرگزاری ها، سایت ها و صفحات اجتماعی متعلق به جریانات ضد انقلاب و حامی دولت بودند که با اهدافی خاص برای تخریب چهره ی انقلابی استاد عباسی به میدان آمده و به حمایت ظاهری از ارتش پرداختند. 5- پخش کلیپ مذکور و جریان سازی اخیر در حالی رخ می دهد که دست دولت برای مواجهه با منتقدان خالی است. از طرفی مستندات ارائه شده توسط استاد عباسی در رابطه با ملاقات رئیس جمهور در اوایل انقلاب با صهیونیست ها و بیان اظهارات ضد انقلابی ایشان در آن دوران به قدری محکم است که جایی برای دولت باقی نگذاشته جز اینکه کار را به فضاهای امنیتی کشانده تا جریان ضد صهیونیسم و انقلابی را زمین گیر کند. 6- جریان سازی اخیر به گونه ای صورت گرفته تا استاد عباسی را در مقابل ارتش قرار دهد در حالی که ایشان بارها و بارها از ارتش و ارتشیان به نیکی یاد کردن که اسناد و فیلم های آن موجود است.
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    پایگاه خبری انتخاب تیتر بر عکس زده و در حالی که سردار انتشار این ویدیو رو بعد شش سال افرقه انگیز دونسته انتخاب سخنان استاد عباسی رو تفرقه انگیز دونسته .از مشرق میخوایم پیگیری کنه.
  • أبرار ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    خودمانيم آقاي عباسي اگر چه در هدفش كه اعتلاي جمهوري اسلامي ايران است مخلص است ولي اين حرف ايشان اگر چه شش سال پيش زده باشد در مورد ارتش فعلي متعهد و پايدار جمهوري اسلامي ايران صحت ندارد . حرف آقاي عباسي فقط در مورد ارتشي صحت دارد كه در زمان رياست جمهوري بني صدر و در جريانات اوليه انقلاب و دفاع مقدس و جريان كودتا نوژه و و و كه او فرماندهي ميكرد و با سپاه و بسيجيان و نيروي هاي مردمي مشكل داشت . نه ارتش غيور و متهد امروز جمهوري اسلامي ايران . آمريكا و متحدانش هم به حول و قوه الهي هرگز نميتوانند ايران را به سوريه تبديل كنند . چون مردم هوشيار و ملت شريف هميشه در صحنه ايران و ارتش و سپاه و بسيج به آنها اجازه تفرقه افكني نخواهند داد . بي بي سي و آمريكا و امثلهم و طرفدارانشان هم بدانند آقاي روحاني و هاشمي و دولت فعلي هم برگزيدگان همين ملتند . اگرچه اختلاف نظر و سليقه هاي سياسي و طيف هاي مختلف سياسي هم وجود دارد ولي آخر الامر همه مطيع مقام معظم رهبري و مدافع اسلام و جمهوري اسلامي ايران و منافع ايران و ايراني اند . امريكا و بي بي سي هم هيچ غلطي نميتوانند بكنند . البته فتنه و مكر ميتوانند بكنند ولي مكروا و مكر الله والله خير الماكرين
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    چی
  • ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    مرگ بر انگلیس
  • مهدی ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    آقای دانشگاهی یک لحظه فکر کن نیروی هوایی، پدافند هوایی، هوانیروز، واحدهای توپخانه و زرهی رو در جنگ نداشتیم ... واقعا فکر نمی کنی با این وضعیت ارتش عراق یک هفته ای کار رو تموم می کرد؟!! ... برو توی آپارات و حرف ها و خاطرات فرمانده های دلیر و ولایت مدار و عزیز سپاه در وقت جنگ رو ببین ... ببین چقدر خودشون رو مدیون این واحد هایی که گفتم می دونن مخصوصا هوانیروز و توپخانه ... این حرف ها چیه که شما می زنی؟!!
  • عابرپیاده ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    اقای عباسی سال ۸۳سپاه رو به علت عدم حمله به امارات متحده به بی غیرتی متهم کرد ،اون سخنرانی درتمام کشور به صورت گسترده پخش شد،اما صدای کسی درارتش وحتی خود سپاه درنیومد،اما حالا ببینیم آقایون چه یقه ها چاک نکردن؟!
  • ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    ارتش بییشیین سر جات تا عباسی ازت شکایت نکرده...
  • ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    سازمان ارتش یادگار دوران طاغوت و غربزدگیست و به تدریج باید جایش را به سپاه دهد
  • امیدی ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    مثل روز روشن است انتشار تقطیع شده ی سخنان 6 سال پیش دکتر عباسی توسط بیگانگان و حامیان دولت تدبیر امید دارای اهداف متعددی است. 1-ایجاد اختلاف بین ارتش و سپاه توسط بیگانگان چون دشمنان انقلاب اسلامی از این دو بازوی قدرتمند ایران اسلامی ضربات شدیدی خورده اند. 2-ضربه به جایگاه علمی دکتر عباسی. 3-دولت تدبیر و امید و طرفدارانش که این روزها در پاسخ به غارت بیت المال توسط مدیران خود در مانده اند برای فرار از پاسخ به این غارت های گسترده از بیت المال و سر پوش نهادن به این فساد سیستماتک به این حربه متوسل شده اند. 4-حال با مشخص شدن زمان این سخنان باید غیور مردان ارتش و سپاه از موضع گیری شتاب زده خود داری کنند تا دشمنان خارجی و غارت گران بیت المال نتوانند از این حربه استفاده کنند و همگی متحد از دولت بخواهیم به پرونده مدیران فاسد و غارت گران بیت المال که باعث رنجش مردم شده رسیدگی شود و این دزدان و خیانت کاران به آرمانهای اتقلاب اسلامی در دادگاه به محاکمه کشیده شوند.
  • نادر ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    نیت منتشر کنندگان شوم و خبیثانه و انگلیسی مدل است .و باید منتشر کننده شناسایی و نیت او هم برای همگان آشکار شود .این مهم است.غافل نشوید
  • ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    سلام بر عزیزان سپاه جالبه نابخردان هنوز از یاوه گویی حسن عباسی دفاع میکنند اگر ارتش و سپاه نبود ایران هم نمی بود التماس شعور
  • ناشناس ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    از سردار شریف و جزایری و همه دوستان خواستارم جهت شفاف شدن سخنان حسن عباسی در مورد ارتش به سایت دکتر حسن عباسی به آدرسdr-abbasi.ir مراجعه نموده و علت این شانتاژ رسانه های اصلاح طلب علیه او را مطالعه کنند. این یک دقیقه بریده شده از سخنرانی حسن عباسی مربوط به 6 سال پیش و بعد از حوادث فتنه 88 است که رقیبان اصلاح طلب انتخابات، کشور را تا مرز براندازی بردند. حسن عباسی در این سخنرانی از سکوت عده ای گلایه می نماید که چرا در وقایع فتنه 88 سکوت نمودند تا رهبری مجبور شوند ندای این عمار سر دهند و از نخبگان جامعه بخواهند تا حقایق را به گوش مردم برسانند. در همان زمان رهبری فرمودند چه کنم که عده ای دندان های از حقد و کینه به هم فشرده دشمنان را نمی بینند؟در آن زمان از بسیاری از علما، بزرگان ارتش،نخبگان و... انتظار می رفت در مقابل فتنه موضع گیری داشته باشند اما سکوت نمودند و این به وظایف نظامی ارتش و سپاه ربطی ندارد بلکه وظیفه هر انسان آگاهی بود. از سویی ایشان 640 جلسه استراتژی تدریس نموده اند که از سایت کلبه کرامت قابل دانلود است و در آن از توانمندی های ارتش و شهدای ارتش صحبت می نمایند. بسیاری از شهدای ارتش از دوستان نزدیک ایشان هستند همچون شهید صیاد شیرازی.این شانتاژ رسانه ای علیه ایشان پس از تبرعه شدن ایشان از دادگاه شکایت آقای روحانی از ایشان صورت گرفته تا موضوع دادگاه به گوش مردم نرسد. از خبرگزاری مشرق خواستارم با خود ایشان مصاحبه ای ترتیب داده و اصل موضوع را از خودشان بپرسند و به مخاطبین منعکس نمایند. تا خدای ناکرده دچار قضاوت زود هنگام نشویم چرا که خود سردار شریف هم از عباسی خواسته اند شفاف سازی کند و موضوع به صورت مبسوط در سایت ایشان وجود دارد.
  • ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    دقیقا انتظار این است نظامیان دلیر ایران براحتی فریب نخورند
  • ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    جالب بود
  • یک دانشگاهی ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    شما فیلمش را دیدی من خودش را. فرزند عزیزم. هدف من تخریب برادران عزیز ارتش نیست. این یک واقعیت است که هرگاه رژیمی تغییر کند ارتش آن رژیم نمیتواند از دولت حاکم جدید به خوبی حمایت کند. چند کودتا هم داشتیم. فرار ارتشبدها و سپهبدها هم داشتیم. خیانت و پناهندگی هم داشتیم. اما اینها به معنای نادیده گرفتن زحمات برخی عزیزان مومن در ارتش نیست.
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    من با این استدلال موافقم
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    نیروهای هوایی خوب بود اما در زمین فرماندهان ارتش کمی ضعیف بودند حق هم داشتند چون تصور میکردند انقلاب اینها را نمیخواهد و به زودی محاکمه یا اعدام یا اخراج میشود
  • ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    مهدی جان. بالاخره هرچه باشه نان خور شاهنشاه آریامهر بوده اند. این را هم کتمان میکنید؟
  • افسادات ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    چرا یاوه میگی دوست عزیز. اون سخنرانی رو همه گوش دادن.دقیقا تو کدوم قسمتش این نظریه مطرح شده؟
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    آقای دانشگاهی بالاخره چی؟ یا باید اینوری شوند یا آنوری. اینطوری که نمیشود اخه
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    آیا قدیمی بودن از مسئولیت کم می کنه
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    ناشناس8:30 همین نان خوران شاه بودند که با امام بیعت کردند و ورق انقلاب برگشت وگرنه در کمتر از یک هفته میشد چنان قتل عامی در ایران به راه انداخت که تو تاریخ ثبت بشه
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    مورد استناد نیست؟نکنه اونی که میگه ارتش را خواب میبره انگلیسیه قیافشا شبیه عباسی کرده؟
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    بعد 40 سال تونستم سخنان گهربار یک توده ای را بشنوم!
  • ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    جایگاه علمی؟خخخخ
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    این سخنان دشمن شاد کن یعنی از گلوی یک ایرانی معتقد به نظام بلند میشه؟؟؟؟ ارتش همان محبوبیتی رو داره که دیگه نهادهای امنیتی و دفاعی دارند بر امامتان پیشی نگیرید اگه امام خامنه ای ادغامشون رو درست نمیدونه بالاتر از ایشون امر نفرمایید.
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    کاملا هم مشخص نیست گاها این عبارات از خارج و بیرون از مرزها کار میشه برچسب اصلاح طلبی رو روی خودشون میذارند تا آزادانه عبارات نحس و تفرقه براندازشون رو اجرا کنند وگرنه تفرقه در این مملکت به همان میزانی که به شما آسیب میزنه اون اصلاح طلب رو هم خسارت زده میکنه شاید گروهی این وسط ناخواسته برطبل دشمنان کوبیدند ولی نباید هر برنامه ی تفرقه اندازی رو منتسب به جناحی کنیم
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    سید جان زیر سوال بردن تجهیزات و ادوات نظامی با کل عملکرد ارتش یکی میکنی !؟
  • ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    دانشگاهی عزیز خوشحالم که بلاخره حرف دلتون زدید
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    فونت رو درست کن مشرق
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    هرکس زیاد حرف بزنه اشتباهاتش هم در لابلای صحبتهاش بیشتر میشه !
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    0 0
    بابای تو هم احتمالا یادگار دوران طاغوته بزن بکشش
  • علي اكبر ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    0 0
    چه فرقي ميكنه سردار ،چه شش سال پيش چه ديروز، مهم اينه كه آقاي عباسي به ارتش توهين كرده،اتفاقا اگه شش سال پيش اين حرف رو زده بايد زودتر از اينا مجازات مي شد،گرچه هيچ كاري با هاش نكردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس