کد خبر 610876
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹

همزمان با آغاز درگیری‌های تازه در شمال شرق مالی، قانونگذاران این کشور با تمدید حالت فوق العاده در سراسر مالی به مدت هشت ماه دیگر موافقت کردند.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یکی از منابع پارلمانی گفت: قانونگذاران مالی در جریان نشست فوق العاده مجمع مالی به اتفاق آرا از تمدید حالت فوق العاده که از اواخر سال گذشته میلادی چندین بار دیگر تمدید شده و امروز(یکشنبه) به پایان می رسید، حمایت کردند.

وزیرکشور مالی به قانونگذاران گفت: میخواهم اطمینان دهم که حالت فوق العاده به ثبات کشور و حفظ امنیت کمک می‌کند.

تلویزیون دولتی مالی نیز اعلام کرد نمایندگان پارلمان با اجرای حالت فوق العاده از یکم اوت تا نمیه شب ۲۹ مارس ۲۰۱۷ موافقت کردند.

به گفته یکی از عکاسان خبرگزاری فرانسه، صدها تن از طرفداران دولت روز شنبه در راستای حمایت از نیروهای امنیتی مالی و این روند صلح در مرکز "باماکو " راهپیمایی کردند.

تظاهرکنندگان پرچم مالی را حمل کرده و بنرها و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود: "بدون صلح توسعه وجود ندارد" و "من عاشق کشورم و در آن مشارکت می‌کنم".

حالت فوق العاده به نیروهای امنیتی قدرت‌های بیشتری می‌دهد و تجمعات عمومی را محدود می‌سازد.

تصمیم پارلمان همزمان با آن اتخاذ شد که اقدامات خشونت آمیز تازه‌ای در نزدیکی شهر "کیدال" واقع در شمال شرق مالی در گرفت؛ جایی که به گفته منابع محلی شبه نظامیان "طوارق" با اعضای یک گروه مسلح حامی دولت بر سر به دست گرفتن کنترل این شهر مبارزه می‌کنند.

درگیری‌های مرگبار میان این دو گروه هفته گذشته صورت گرفت که از سپتامبر سال گذشته میلادی اولین نقض آتش بس محسوب می‌شد.

مالی در نوامبر سال گذشته میلادی پس از آنکه افراط گرایان به هتل "ردیسون بلو" واقع در باماکو حمله کرده و جان ۲۰ تن که اکثر خارجی بودند را گرفتند، حالت فوق العاده اعلام کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس