افغانستان یک تبعه ایرانی متهم به قتل عمد را بامداد روز یکشنبه در فرودگاه بین المللی «حامد کرزی» کابل به پلیس بین الملل جمهوری اسلامی ایران تحویل داد.

 به گزارش مشرق، این فرد که «الیاس . ن» نام دارد در سال 1389 خورشیدی پس از شرکت در قتل عمد و آدم ربائی مسلحانه به کشور افغانستان متواری شده بود.

پلیس بین الملل جمهوری اسلامی ایران ساعت 8.30 دقیقه امروز این متهم را از کابل به مقصد تهران انتقال داد.

«الیاس. ن» بعد از حدود سه سال اقامت در افغانستان موفق به اخذ شناسنامه ای با هویت افغان برای خود شده بود که پس از انجام جرم های متعدد در این کشور دستگیر شد.

تحویل این متهم در چارچوب موافقت نامه استرداد مجرمان میان ایران و افغانستان که در سفر سال گذشته «حسن قشقاوی» معاون کنسولی و امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه به کابل با امصای سندی دیگر اجرای آن، مورد تاکید قرار گرفت، انجام پذیرفت.

دراین سند همکاری معاونان وزیران خارجه دو کشور بر لزوم همکاری های بیشتر در زمینه استرداد مجرمان اتباع کشورهای طرف مقابل و نیز انتقال محکومان به حبس و همکاری های قضائی میان تهران – کابل تاکید کردند.

تحویل این متهم گام بزرگی در راه گسترش همکاری های قضائی و استرداد مجرمان اتباع دو کشور و موجب تحکیم و تعمیق این همکاری ها در آینده خواهد شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس