کد خبر 610752
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰

یک فروند هواپیمای حمل و نقل C-5 گالاکسی با پنج فروند بالگرد نظامی از 16 فروند بالگرد اهدایی آمریکا به ارتش کرواسی روز شنبه در فرودگاه 'زادار' در شمال کرواسی به زمین نشست.

به گزارش مشرق، ارتش کرواسی در کنار پنج فروند بالگرد نظامی از نوع Kiowa Warriors OH-58 D، قطعات یدکی و همچنین ماکت هواپیما برای آموزش خلبانان نیز از آمریکا دریافت می کند.
 
بنا به گزارش رسانه های خبری زاگرب، تحویل 11 بالگرد دیگر از 16 فروند بالگرد اهدایی آمریکا به ارتش کرواسی در سال های آینده انجام خواهد شد و اولین 5 فروند بالگرد دریافت شده در نیمه اول اوت امسال به نمایش عموم گذاشته می شوند.
 
ارتش کرواسی با دریافت این بالگردها از لحاظ شناسایی، عملیات هوایی و ارتباط سیستم های جنگی به قدرت و برتری بیشتری دست می یابد.
 
این بالگردهای نظامی به یک مجموعه کامل تسلیحاتی، سنسورهای نوری- الکترونیکی، ارتباطات رادیویی و تجهیزات رهگیری مجهز هستند که از طرف مقامات نیروی هوایی کرواسی در آمریکا در سال گذشته انتخاب شده اند.
 
تحویل بالگردهای نظامی به کرواسی+عکس 
 
تمامی این بالگردهای اهدایی بین 100 تا 600 ساعت پرواز داشته اند. بالگردهای اهدایی که در ساختار اسکادران 93 پایگاه هوایی کرواسی قرار خواهند گرفت در فاصله زمانی 2010 تا 2012 تولید و درسال های 2012 تا 2015 مورد استفاده عملیاتی قرار گرفته اند.
 
کرواسی از سال 2009 به عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و از سال 2013 به عضویت اتحادیه اروپا درآمده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد حسین ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    کمک آمریکا به متحداش و روسیه که نمیفوروشه چه برسه به کمک.
  • مغزمتفکر ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    اواکس اواکس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس