کد خبر 609826
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵

وزیر بهداشت با بیان اینکه بودجه بخش درمان دو برابر شده است، سرانه درمان در کل کشور را ناعادلانه دانست و از درآمد 26 میلیارد تومانی دولت از بخش درمان خبر داد.

به گزارش مشرق، حسن قاضی‌زاده هاشمی در نشست خبری همایش رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور که عصر امروز در دانشگاه علوم پزشکی فردوسی برگزار شد، گفت: چالش عمده طرح تحول نظام سلامت بحث بودجه است که در مطالبات بخش خصوصی و عمومی وجود دارد و امیدواریم مجلس با رأی مثبت به لایحه اصلاحیه بودجه 95 مشکل اعتبارات بیمه را حل کند و بیمه مراکز درمانی و تجهیزات و پرسنل تأمین شود.

وی در پاسخ به خبرنگاری درباره طرح جابجایی و جایگزینی بیمارستان قائم گفت: این پیشنهاد مربوط به دو سال پیش است و با قبول نشدن آن از سوی مقامات محلی، مشهد و بیمارستان قائم ضرر کرد و می‌توانست به‌گونه‌ای باشد که با این جابجایی 2 هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت بیمارستان اضافه شد اما نشد.

وزیر بهداشت اولویت دانشگاه علوم پزشکی را بیمارستان امام رضا(ع) دانست و تصریح کرد: باید کار ساختمانی آن تمام شود چراکه پروژه‌ای بزرگ و مهم است.

هاشمی با بیان اینکه خطاهای پزشکی افزایش پیدا نکرده است، خاطرنشان کرد: اینکه خطاهای پزشکی بیشتر دیده شده به دلیل آن است که وسایل ارتباط‌جمعی گسترش‌یافته است.

وی در مورد سرانه درمان استان‌ها در کل کشور نیز گفت: سرانه درمان در کل کشور ناعادلانه است و این بی‌عدالتی در همه مراکز و اورژانس‌ها در 30 سال اخیر وجود داشته و نمایندگان مشهد باید کمک کنند که مرکز تصمیم‌گیری در مشهد برای افزایش سرانه درمان به وجود آید.

وزیر بهداشت با تشریح برنامه‌های وزارت برای بهداشت روان جامعه گفت: کارشناسان و مراقبین سلامت در جامعه به کار گرفته‌شده‌اند و ایرانیان تحت مراقبت هستند و به ازای هر 3 هزار نفر یک نفر در پایگاه‌های سلامت حضور دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه تا قبل از دولت یازدهم سالانه هزار و 800 تخت بیمارستانی به مراکز درمان تحویل داده می‌شد، تصریح کرد: اما در این دولت طی یک سال و نیم هزار تخت در استان البرز تحویل داده شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تعداد تخت‌های بیمارستانی بخش روان‌پزشکی کشور بسیار کم است، خاطرنشان کرد: در استان البرز فقط 4 تخت در این بخش وجود داشت که امیدواریم تا پایان سال 100 تخت خواب دیگر تحویل داده شود.

هاشمی با بیان اینکه بودجه بهداشت از 6 درصد به 9 درصد افزایش‌یافته است، گفت: بودجه بهداشت تقریباً دو برابر شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین درآمد دولت در بخش درمان است، افزود: در آغاز دولت یازدهم درآمد اختصاصی دولت از این بخش 10 میلیارد تومان بود که اکنون به 26 میلیارد تومان رسیده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    اما بودجه نظامی چی شد؟
  • فامیل دور ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    بله و میشه جور دیگه گفت درامد پزشکان دو برابر شده با تعرفه های شما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس