کد خبر 609561
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: به علت افزایش خروج دام از مرزهای کشور شاهد افزایش قیمت یک تا دو هزار تومانی در قیمت گوشت گوسفندی هستیم.

به گزارش مشرق، علی اصغر ملکی در  خصوص قیمت گوشت گوسفندی گفت: قیمت گوشت گوسفندی عمده در بازار از 27 تا 28 هزار تومان به 28 تا 28 هزار و 500 تومان در هر کیلو رسیده که این روند موجب شده تا قیمت گوشت برای مصرف کننده نیز از 30 تا 31 هزار تمان به 31 تا 32 تومان در شقه بدون استخوان برسد.
 
وی در ادامه افزود: قیمت گوشت گوسفندی در هفته جاری بین یک تا 2 هزار   تومان گران شده است.
 
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در توضیح علت افزایش قمیت گوشت در بازار گفت: با توجه به اینکه سرعت خروج دام از کشور به از طریق مرزها افزایش یافته و به کشورهایی چون امارات و عراق وارد می‌شود شاهد کاهش دام در سطح کشور و به تبع آن گرانی گوشت گوسفندی در بازار هستیم.
 
ملکی با اشاره به اینکه خروج دام از کشور اغلب غیر قانونی است تصریح کرد: خروج دام از مرزهای کشور اغلب به صورت قاچاق ثورت می‌گیرد و این امر موجب سرعت بخشدن به خروج دام‌ها از کشور شده که اثرات آن با کمبود دام و افزایش قیمت گوشت نمایان میشود.
 
وی در خصوص پیس‌بینی روند قیمت در بازار گفت: با توجه به شرایط فعلی نمی‌توان پیش ‌بینی از روند قیمت گوشت در بازار داشت و لی طبیعتا اگر روند خروج دام از مرزهای کشور به همین طریق ادامه داشته باشد باید انتار بیش از بیش از بیش قیمت‌ گوشت را داشت.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس