طبق نامه رحمانی موحد معاون گردشگری این سازمان به مدیران کل این سازمان در سراسر کشور، تاکید شده است که شرایط موجود در ترکیه از نوع فوق العاده بوده و تا زمان برقراری مجدد امنیت و آرامش، هرگونه ثبت نام و اعزام گردشگر به مقاصد این کشور ممنوع می‌شود.

به گزارش مشرق، «ترکیه کودتا شد» این خبری بود که چندی پیش تیتر یک رسانه‌های دنیا شد، و همین خبر کافی بود که بسیاری از کشورها به مردم کشورشان برای ترک و یا سفر نکردن به ترکیه هشدار دهند.
 
مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشورمان نیز همانند همتایان خود در بسیاری کشورهای دیگر، اجازه برگزاری تورهای مسافرتی به مقصد این کشور را باطل کردند.

طبق نامه رحمانی موحد معاون گردشگری این سازمان به مدیران کل این سازمان در سراسر کشور، تاکید شده است که شرایط موجود در ترکیه از نوع فوق العاده بوده و تا زمان برقراری مجدد امنیت و آرامش، هرگونه ثبت نام و اعزام گردشگر به مقاصد این کشور ممنوع می شود.
 
بخشنامه عجیب ایرلاین‌ها پس از کودتا در ترکیه/ سفر ارزان به استانبول! +سند 
 
اما در حالی که این ابلاغیه در تاریخ 26 تیرماه صادر و ارسال شده است، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به روسای شعب داخل هما و مدیران دفاتر مسافرتی، اقدام به فروش بلیت با تخفیف ویژه به مقصد استانبول کرده است.

در این ابلاغیه که روز 29 تیرماه صادر شده، با اشاره به مصوبه کمیته توسعه فروش ایران ایر، چند مقصد به عنوان آفر ویژه این ایرلاین ذکر شده است که استانبول از جمله یکی از این مقاصد 5 گانه است.
 
بر این اساس، بلیت پرواز برای مسافران ایرانی به مقصد استانبول، با کاهشی مسحوس به رقم 600 هزار تومان رسیده است و تاریخ شروع آن نیز 20 جولای سال 2016 یعنی روز 30 تیرماه است و پایان این تخفیف نیز 30 سپتامبر یعنی اوایل مهرماه خواهد بود.
 
بخشنامه عجیب ایرلاین‌ها پس از کودتا در ترکیه/ سفر ارزان به استانبول! +سند 
 
بعد از «هما» نوبت «معراج» شد 
  
پس از تخلف «هما» در ارائه تخفیف به مسافران تور ترکیه، نوبت به ایرلاین های بخشی خصوصی رسید چراکه بر اساس تبلیغات جدید هواپیمایی معراج، این شرکت نرخ های استثنایی پرواز به مقصد استانبول را آغاز کرده است.

در این اطلاعیه که برای دفاتر خدمات مسافرتی نیز ارسال شده، از این آژانس ها خواسته شده است برای درخواست گروه در کلاس های بیزینس و اکونومی، با شماره درج شده در این اطلاعیه تماس بگیرند یا از طریق وب سایت و سیستم رزرواسیون معراج اقدام کنند.
 
بخشنامه عجیب ایرلاین‌ها پس از کودتا در ترکیه/ سفر ارزان به استانبول! +سند
 
حال باید این سوال را از مسئولان ایران ایر و اکنون معراج پرسید که آیا ارائه تخفیف یا آفرهای خاص که نوعی تشویق برای مسافرات به استانبول محسوب می شود، با سیاست های دولت مبنی بر جلوگیری از سفر مسافران ایرانی به این شهر است، همخوانی دارد و آیا نیازی به هماهنگی بیشتر با مسئولان ارشد اجرایی و امنیتی نبود؟ 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سلام ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    بحث اینجاست که اگه خطوط هوایی ترکی تخفیف بدهند ولی ایرانیها تخفیف ندهند چندان جلوی مسافرت گرفته نمیشه بلکه فقط مردم به جای هواپیماهای داخلی با هواپیمایی های ترکی میرن استانبول به همین سادگی .امیدوار قانع شده باشین و پاسختون رو گرفته باشین
  • داریوش ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    مگه چقد سود میکردن که الان 600هزار تخفیف میدن
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    هر دم از این باغ بری می رسد....
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    این رقم ها تخفیف نیستند بلکه قیمت های جدید اعلام شده میباشند.
  • امین ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    هر کی دوست داره بره.مهم نیست.جون خودشون هست.از دستش دادن خیلی مهم نیست.منتها نباید اگر اتفاقی افتاد خیلی امید و انتظاری از مسئولین داشته باشند چون ارند هشدار میدن حالا یه عده در هر شرایطی میخوان پول دربیارن و یا عده ای میخوان عشق حال کنن به خودشون مربوطه بچه که نیستن از پشت کوه هم نیومدن دارن میبینن وضعیت امنیتی ترکیه رو.باید اجازه بدن برن و اگر اتفاقی هم افتاد به خودشون مربوطه من به شخصه ناراحت نمیشم اگر اتفاقی افتاد چون با چشم باز دارن میرن.به قول معروف هر کی خربزه میخوره باید پای لرزشم بشینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس