کد خبر 608910
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

انتشار تصاویر ویدیویی جدید از شکنجه و رفتار غیر انسانی با نوجوانان در زندان های استرالیا پرده برداشت.

 به گزارش مشرق، انتشار فیلمی از یک نوجوان زندانی پرده از شکنجه علیه نوجوانان استرالیایی محبوس در زندان‌های مختص این سنین برداشت. این فیلم نشان می‌دهد این نوجوان به شدت مورد شکنجه و سو‌ء استفاده قرار گرفته‌است.

به نوشته گاردین، بعد از انتشار تصاویر، ویدیو و مطالبی درباره شکنجه نوجوانان مجرم، «ملکولم ترنبول» نخست وزیر استرالیا روز سه‌شنبه (امروز) دستور تحقیقات و بررسی در این مساله را صادر کرد.

گاردین ادامه داد، انتشار این فیلم نشان می‌دهد برای مثال در موردی یک نوجوان با زنجیر به صندلی بسته شده بود و کلاهی بر سرش گذاشته شده بود تا جایی را نبیند و مدت‌ها به همین حال رها شده است. در مورد دیگری یکی از افسران این مرکز دیده می‌شود که یک نوجوان 13 ساله را روی زمین می‌کشد تا وی را به محل خوابش منتقل کند.

امروز فیلمی از یک مرکز نگه‌داری مجرمان زیر 18 سال واقع در شمال استرالیا پخش شد که شرایط نوجوانان دستگیرشده و سو‌ءرفتار با آنان را بین سال‌های 2010 تا 2015 نشان می‌دهد.

بعد از انتشار این فیلم فعالان حقوق بشر با انتقاد شدید از دولت استرالیا گفتند که دولت تا قبل از انتشار این مساله برای عموم، نسبت به آن غفلت کرده است.

نخست وزیر استرالیا بعد از انتشار این فیلم گفت «ما مصمم هستیم از جزییات این مساله مطلع شویم و مصمم هستیم با تحقیقات دریابیم تا چه حد این فرهنگ سو‌ء استفاده پیش رفته و آیا مخفی‌کاری صورت گرفته است یا خیر و برای چه این سو‌ء رفتار و سو‌ءاستفاده برای مدتی طولانی مخفی مانده است.»

با انتشار فیلم هایی در این خصوص، فعالان حقوق بشری در فضاهای مجازی، این سبک شکنجه گری را با شکنجه عراقی ها در زندان ابوغریب این کشور توسط نظامیان آمریکایی مقایسه کردند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس