کد خبر 608879
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

اسطوره مردمی دنیای بسکتبال با صدور بیانیه‌ای تکان دهنده سکوت خود را شکست و نسبت به بی عدالتی و نژادپرستی در آمریکا اعتراض کرد.

به گزارش مشرق، مایکل جردن، اسطوره بسکتبال آمریکا و البته جهان این روزها مدیر 4 بنیاد خیریه است و در یکی از مرام نامه‌های موسسات خیریه خود نوشته است: این وظیفه دولتی است که به مردم فکر نمی‌کند و اکنون مردم هستند که برای یکدیگر دل می ‌سوزانند، آمریکا غرق در خشونت و بی عدالتی و نژادپرستی است.

مایکل جردن در پی اتفاقات اخیر در آمریکا دیگر قدرت تحمل خود را از دست داد و بیانیه‌ای را منتشر کرد.

در این متن آمده است: «به عنوان یک آمریکایی، به عنوان کسی که پدرش را در همین کشور و بر اثر خشونت بی عدالتی از دست داده و به عنوان یک شهروند سیاه پوست، عمیقا بابت کشته شدن و به قتل رسیدن هم‌وطنان آفریقای تبار خود که در بی عدالتی توسط نیروهای نظامی و پلیس کشته شده‌ و می‌شوند ابراز تاسف، نگرانی و ناراحتی می‌کنم. تفاوت قایل شدن بین رنگ ها و نژادها در این کشور مرسوم شده و این به شدت آزاردهنده است.

پدر و مادرم به من عشق ورزیدن را آموخته‌اند و احترام متقابل، در نظر من به عنوان یک سیاه پوست آمریکایی هیچ تفاوتی میان رنگ ها و نژادها و ملیت‌ها وجود ندارد و تفاوت میان آدمها را شاید مسائل دیگری مشخص کند نه رنگ پوست آنها. در میان مردم کشورم، تفرقه ایجاد شده و سفیدها و سیاه‌ها از یکدیگر نفرت دارند. تنش‌های اخیر کشورم را به هم ریخته و مرددم امنیت ندارند. ما به پیدا کردن یک راه حل تاریخی نیاز جدی داریم و البته به عنوان یک شهروند باید از پلیس کشورم نیز تشکر کنم که جان خودش را به خطر می‌اندازد و به خاطر اشتباه عده ای نژادپرست و خطاکار باید همیشه متهم ردیف اول باشند.»

ابرستاره ساله‌های دور بسکتبال آمریکا در ادامه بیانیه خود آورده است: در سه دهه گذشته شاهد تلاش پلیس برای برقراری امنیت بوده‌ام و همیشه برای نیروهای نظامی و امنیتی احترام قایل هستم اما مشکل در جای دیگری نهفته است، آموزش و پرورش ما باید فرهنگ سازی کند، از ریشه دچار مشکل هستیم و گاهی حتی کودکان نیز دچار این دردهای نژادپرستی هستیم.

ستاره سال های دور بسکتبال در ادامه گفت: جایگاه گفت و گوی مسالمت آمیز در این فضا کجاست؟ چرا مردم با هم حرف نمی‌زنند؟ خشونت همه جا ریشه دوانده است. بیش از این نمی‌توانم سکوت اختیار کنم، ما برای حل این مشکل نیاز به پیدا کردن راه حل داریم، راه حلی که به مردم ما اطمینان دهد بین رنگ ها هیچ تفاوتی وجود ندارد و پلیس ها و ماموران امنیتی نیز باید تمام تلاش خود را صرف محافظت از مردم کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس