دکتر 'حسن عسگری رضوی' تحلیل گر و استاد دانشگاه پاکستانی گفت: سفر ناصرجنجوعه مشاور امنیت ملی پاکستان، پایه های دوستی ایران و پاکستان را تقویت می کند.

به گزارش مشرق، 'ناصر خان جنجوعه' مشاور امنیت ملی دولت پاکستان به تهران سفرکرده است و علاوه بر دیدار با 'علی شمخانی' دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، با 'عبدالرضا رحمانی فضلی' وزیر کشور و 'علی اکبر ولایتی' رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین الملل و احتمالا با برخی دیگر از مقام های عالی دولت جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

دکتر 'حسن عسگری رضوی' استاد علوم سیاسی دانشگاه پنجاب پاکستان در گفت و گویی تاکید کرد: استمرار تماس ها، رفت و آمدها و دیدارهای مکرر میان مقام ها و مسئولان دو کشور در سطوح مختلف نیاز حیاتی روابط دوستانه دو همسایه است. این گونه سفرها، تماس ها و مشورت های متقابل باید بطور معمول هر سه یا چهار ماه یکبار انجام شود. استمرار دیدارها و مشورت ها در سطوح مختلف میان ایران و پاکستان، ضامن تقویت مناسبات دوستانه بین دو همسایه است.

این تحلیل گر پاکستانی گفت: موضوع های سیاسی و امنیتی، اصلی ترین محور رایزنی های جنجوعه در تهران خواهد بود که می تواند در برگیرنده طیفی وسیعی از موضوع ها شامل روابط دوجانبه، تحولات منطقه ای، همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، امنیت مرزی و همکاری در حوزه تبادل اطلاعات امنیتی میان دو کشور باشد. وی با اشاره به تحولات مهم در منطقه از جمله تحولات افغانستان، ترکیه، خاورمیانه و مسائل مربوط به روابط ایران و برخی کشورهای عربی، اظهار داشت که سفر مشاور امنیت ملی پاکستان به تهران با توجه به تحولات منطقه، از اهمیت فراوانی برخوردار است.

ناصر خان جنجوعه پاییز سال گذشته به سمت مشاور امنیت ملی دولت پاکستان منصوب شد. وی چند روز پس از انتصاب به این سمت، نخستین دیدار رسمی خود را با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی در جریان سفر آبان ماه سال گذشته وی به اسلام آباد، انجام داد.

دفتر نخست وزیر پاکستان باصدور بیانیه در خصوص سفر مشاور امنیت ملی این کشور به تهران، تاکید کرده است که پاکستان اهمیت زیادی به روابط با ایران به عنوان به عنوان یک کشور برادر، دوست و همسایه قائل است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس